כיכר ברבריני, רומא – המדריך המקיף ביותר בעברית | Piazza Barberini

מידע כללי

כיכר ברבריני / פיאצה ברבריני (Piazza Barberini) נמצאת במרכז העיר רומא, בגבעת הקווירינאליס– הגבעה הצופה מעל לחלק הרנסנסי של העיר. זהו אזור תיירותי, יוקרתי, שוקק חיים וחלק גדול מהאתרים המרכזיים של רומא נמצאים באזור זה: כיכר דל פופולו, גלריית וילה בורגוזההמדרגות הספרדיות ומזרקת הסירה שנמצאים ממש בבסיס הכיכר וכמובן ארמון ברבריני הסמוך.

הידעת?
במהלך המאה ה-18 גופות של אלמונים הוצגו בכיכר על מנת שיזוהו על ידי הציבור.

 

שימו לב אזור הכיכר הוא אחד הפופלארים ומומלצים ללינה ברומא. מומלץ לקרוא עוד בנושא זה תחת מלונות מומלצים ודירות לזוגות ומשפחות באזור כיכר ברבריני

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

הפיאצה נבנתה במאה ה-16, אם כי רוב הבניינים שסביבה נבנו מחדש. היא נקראת על שם משפחת ברבריני ששלטה בעיר ונבנתה על ידי בורמיני יחד עם ארמון ברבריני שנמצא בדרום הכיכר. במרכז הכיכר ניצבת מזרקת טריטון, מזרקה המתארת את אל הים טריטון (בנו של פוסידון), הנבנתה על ידי אמן הברוק ג’ובאני לורנצו במימון משפחת ברבריני.

מזרקת טריטון בפיאצה ברבריני (צילום: Karel Jakubec)

מה רואים?

במרכז הכיכר נמצא כאמור פסל הטריטון המפורסם העומד על הדגים (ספרי הטיולים המרכזיים טוענים שמודבר בדולפנים – לדעתנו צריך הרבה דימיון בשביל לטעון זאת) ומחזיק קונכיה ממנה משפריצים מים לתוך הבריכה. במרכז החזה של הטריטון תוכלו לראות את המגן, ובתוכו שלושת הדבורים שהם סימלה של משפחת ברבריני (מופיעים בכל המבנים והפסלים השייכים למשפחה) וסמל של שני המפתחות המייצגים את האפיפיורות כאות לכך שבזמן בניית הפסל האפיפיורות הייתה בשליטת משפחת ברבריני (האפיפיור אורבנוס השמיני).

פסל הטריטון, הדבורים והמפתחות (צילומים מקוריים)




חלק אחד של הכיכר מוביל אל רחוב ויה ונטו- אחד מהרחובות היוקרתיים של רומא הכולל הרבה מאוד בתי קפה, מסעדות וחנויות יוקרה. רחוב מעניין אחר הוא רחוב ברבריני המוביל מהכיכר לארמון ברבריני ולבסוף גם לכנסייה קטנה בשם סנטה מריה דלה ויטוריה (מריה המנצחת) שבה נמצא אחד הפסלים היפים של בורניני – ההתעלות של תרזה הקדושה.

הכניסה לרחוב הויה ונטו המפורסם והקונכיה של ברניני שהיא פסל וברזיה כאחד
(צילומים מקוריים)

בכניסת הויה ונטו נמצא פסל נוסף של ברניני – שהוא פחות מפואר אבל פונקציונאלי. מדובר בקונכיה ממנה ניתן לשתות מים וגם בה נמצאות שלושת הדבורים של משפחת ברניני.




המלצות "הכל על"

המלצות לקריאה נוספת על הכיכר:

תגובות והמלצות של גולשים לאזור הכיכר:

 טיפים והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק שלנו – הכל על רומא – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר הנצחית של ארץ המגף:

  • Dan Toffler – שלום, באיזה שעה הדלקת החנוכייה בכיכר ברבריני ? (לדיון המלא בפייסבוק
    • Raaya Adato – בימי חול ב-18:00, שישי ב-15:00, מוצ”ש 19:30

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

  • חברים לכל מי שנמצא ברומא- זהירות, בתחנת מטרו ברבריני גנבת כרגע כייסה אותי בלי להרגיש ⚠️⚠️⚠️
  • טיפים לאיזור כיכר ברבריני:
    1.למי שמחפשים חדר כושר לזמן החופשה- Royal Wellness Barberini חדר כושר וחוגים ממש נעים , עלות כניסה ליום אחד 20 יורו , במקום יש מקלחות ממש נקיות למעוניינים, כתובת ברבריני 84.
    2. מסעדת that’s Amore, לא הזמנו מקום חיכינו רבע שעה בכניסה, אווירה ממש נעימה. אוכל טעים מאוד, דיס המלצה על הפטוציני עם הפטריות כמהין . אחד הטירמיסו הטובים שאכלנו- זה שמופיע בתמונה .
    3. דיס המלצה על המלון שאנחנו ישנים בו- אנגלו אמריקנו, אמנם מיקום מרכזי ממש, אבל החדרים קטנים ובאופן כללי המלון הוא ממש לא 4 כוכבים.
    זהו להפעם, היום מתחילים את היום השני בעיר המהממת הזאת.
  • ממליצה בחום על מסעדה מעולה! נמצאת בין מזרקת טרווי לפיאצה ברבריני – Gioia Mia Pisciapiano
  • מסעדת אוסטריה ברבריני (osteria barberini) – נמצאת ממש ליד כיכר ברבריני (דקה הליכה), מסעדת שף עם אוכל איטלקי מדהים, שירות מעולה. חובה לקחת שם את הקינוח של העוגת גבינה. חייבים להזמין מקום מראש. https://www.osteriabarberini.com/en/
  • כדאי לדעת שמכיכר זו נשלחו אלפי יהודים אל אושוויץ ב- 1945. כאן צילמו את הסרט ״החיים היפים״ שמתאר כיצד נשלחו מכאן יהודים אל מותם.

מידע שימושי

שעות פתיחה

כל שעות היממה

כתובת

Piazza Barberini, 00187, רומאאיטליה




הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 53, 61, 62, 63, 83, 85, 116, 160, 492, 590.

directions_subway
מטרו

קו A לרדת בתחנת Barberini