כל מה שמבקרי ריף הדולפינים באילת צריכים לדעת

האטרקציה שמאפשרת לכם לשחות עם דולפנים בים סוף. כל המידע שצריך לדעת לפני שמבקרים – למי מומלץ? מתי כדאי לבוא? וטיפים רבים נוספים.

מידע כללי על ריף הדולפינים באילת

ריף הדולפינים הוא אטרקציה ייחודית לעיר אילת הפונה לכל המשפחה ואחת האטרקציות והאתרים התיירותים הפופולארים בעיר. תיירים מבוגרים וצעירים כאחד מגיעים לחוף הנמצא בחלק הדרומי של החוף באילת כדי להנות מצפייה בדולפנים בסביבה הטבעית שלהם – כאשר חלק מהמבקרים גם שוחים לצד או עם היונקים הימיים המיוחדים. זהו אחד האתרים המומלצים לכל מי שמגיע לאילת, ובמיוחד למי שמגיע לאילת עם ילדים.
בנוסף ריף הדולפנים הוא למעשה חוף ים המתוחם ברשתות צפות וכולל מיני דגים רבים מלבד הדולפנים החיים בו – כך שמבקרים רבים מגיעים על מנת לשחות עם שנורקל במימי הריף ולצפות בדגים הנמצאים בו ולאו דווקא בדולפינים בלבד.
מסקירת ביקורות שעלו באתרי האינטרנט ובקבוצות הפייסבוק השונות מהמבקרים בריף, עולה כי המבקרים תופסים את הביקור בריף הדולפינים כחוויה מאוד מיוחדת שרבים מאוד נהנים ממנה, אך יש שמצביעים על היבטים פחות חיוביים של מחיר יקר יחסית הן לכניסה לחוף והן לצלילה עם הדולפנים או להאכלתם.

הכניסה לריף הדולפינים (צילום: צילום מקור)הכניסה לריף הדולפינים (צילום: צילום מקור)




מה עושים בריף הדולפינים באילת?

ריף הדולפנים הוא למעשה מתחם ענק. ראשית, הוא חוף שמאפשר, כמו כל חופי אילת, להנות מהמים הכחולים של ים סוף אל מול נופי המדבר.
בחוף אפשר לצלול עם שנורקל ולצפות בדגים השונים הנמצאים בו (כאמור לא רק דולפנים). אפשר להצטרף לפעילויות השונות עם הדולפנים: שחיה לצדים, צלילה, צפיה במדריכים המלטפים ומאכלים אותם וכדומה. בנוסף ניתן להנות ממתחם סאבלט על המים הכולל בריכות הירגעות. בנוסף יש במתחם פסטיבלים, סדנאות והרצאות שחלק מהמבקרים ימצאו בהם עניין.
שימו לב כי יש לקחת בחשבון שכל פעילות הינה בעלת עלות נפרדת ומומלץ לבדוק באתר הרשמי את המחירים העדכניים.

צלילה עם דולפינים בריף (צילום: Israel_photo_gallery)צלילה עם דולפינים בריף (צילום: Israel_photo_gallery, רישיון)




הנחות לריף הדולפינים

  • יש לא מעט קהלים שזוכים לכרטיסים מוזלים לריף הדולפינים – חיילים, סטודנטים, פנסיונרים ונכים זכאים להנחות והטבות בקופות האתר בכפוף להצגת תעודה מתאימה. כמו כן ניתנת הנחה לקבוצות גדולות המגיעות לאתר.
  • ילדים מתחת לגיל 3 נכנסים בחינם לריף הדולפינים, ויש כרטיס מוזל לילדים בגילים 15-3.
  • ישנם הסכמים עם חלק מועדי העובדים הגדולים להנחה לכרטיסים לריף הדולפינים – במידה ואתם שייכים לועד עובדים שכזה – כמו ארגון או הסתדרות המורים למשל – כדאי לבדוק האם ניתנת לכם הנחה מיוחדת.
  • לעיתים רחוקות ישנן הנחות וקופונים לריף הדולפינים באתרי הקופונים השונים – כמו גרופון או קופונוש. למרות שלרוב לא תמצאו שם קופון שיוזיל את הכניסה לאתר כדאי בכל זאת לבדוק לפני שרוכשים כרטיס במחיר מלא.

רוצים לדעת איך עוד אפשר להוזיל את החופשה באילת? כדאי לקרוא בעמוד חופשה זולה באילת – כל מה שצריך לדעת כדי לבלות באילת בלי להתרושש







המלצות "הכל על" למבקר בריף הדולפינים באילת

  • הדרך המומלצת ביותר להגעה לריך הדולפינים היא בעזרת מונית או רכב פרטי, ישנו גם קו אוטובוס אשר עובר קרוב לריף, איך הוא פחות יעיל.
  • שעות של הפעילות של האתר מפורסמות בו, אנו ממליצים להימנע מהגעה בשעות חמות מידי.
  • האתר מומלץ בכל עונות השנה. למגיעים לעיר בקיץ, יש לקחת בחשבון שזה הזמן שהוא הכי עמוס. אם כי יחסית לחופים אחרים באילת הוא נחשב יחסית נקי ושלו יותר בעונת השיא. למגיעים לאילת בחורף האתר עדין פתוח ופופולארי בזכות חורף אילתי שרוב הזמן לא כל-כך חורפי, אפילו בימים המעטים שקר וגשום באילת יש המגיעים לריף למתחמים המקורים.
  • ריף הדולפנים מתאים לכל המשפחה, יש בו פעילויות המתאימות גם לילדים קטנים. כמו כן ישנה הנחה בעבור ילדים מתחת לגיל 15.
  • לתייר הדתי: המקום אינו מותאם ב100% לצרכי התייר הדתי, החוף כמובן אינו נפרד, והוא פועל בחגים ושבתות, מצד שני ישנם תיירים דתיים שמבקרים בריף ומסתדרים עם התנאים הקיימים בו.
  • האתר מונגש ברובו – ישנן חניות נכים, קופות נגישות, שבילים ברחבי האתר, שירותים מונגשים, ומוגבלי תנועה יכולים להינות מהחוף עצמו בצורה מונגשת באופן חלקי ואף להינות מצלילה ופעילות עם הדולפנים בליווי מדריך ואיש צוות. עם זאת יש לקחת בחשבון כי השבילים באתר אינם סלולים ולכן יתכן כי יהיה צורך בעזרת מלווה. למידע נוסף מומלץ לקרוא באתר הזה.
  • למחפשים חופשה זולה אנו פחות ממליצים על האתר. מדובר בחוף יקר יחסית ואטרקציה לא זולה בכלל, לקריאה על- חופשה זולה באילת ואילת בחינם. המלצה שנוכל לתת לכם בהקשר זה היא: חוף קצא”א אשר נמצא בין ריף הדולפינים לשמורת האלמוגים, והיה סגור במשך עשרות שנים, נפתח לפני מספר שנים לציבור. אמנם אין בו שירותי הצלה או כל מתקנים, אך המים צלולים ונקיים והוא אחד מהחופים הפחות “נגועים מידי אדם” שיש באילת- ובחינם לגמרי. יש אילתים שמספרים שבשעות הבוקר המוקדמות נצפו בו דולפינים (מריף הדולפינים הסמוך), לכן נלהבי הדולפינים אשר מחפשים לראותם או אפילו לשחות איתם- ובחינם, יכולים לנסות את מזלם בחוף זה.
  • אתר זה מומלץ לחובבי הצלילה והוא אחד מאתרי הצלילה היפים והאהובים של אילת. למי שרוצה לכלול צלילה באילת בחופשה שלו  אנו ממליצים לבדוק האם יש הנחות לצלילות היכרות או קורסי צלילה בגרופון.
  • הריף הינו אחד מהאתרים המומלצים לחובבי החופשה הרטובה שכוללת הרבה מים.
  • הריף מומלץ לצעירים, יש רק לקחת בחשבון שמדובר באתר שבחלקו מוגדר לכל המשפחה, היבט שאולי לא מתאים לכל הצעירים שמבקרים בעיר.

המלצות גולשים למבקרים בריף הדולפינים

  • מיכאל: החוף עצמו קטן ויותר מותאם לילדים כי אי אפשר להגיע למים העמוקים מאחר והחוף הוא חוף סגור, אז פחות מומלץ למי שרוצה ממש לשחות. אבל בית הקפה חמוד וטעים ונחמד לראות את הדולפינים מסתובבים מתחת למפרסת. סטלבט על המים זה אחת החוויות הכיפיות והמרגיעות ביותר בעיר.
  • אנונימי: עשינו את הצלילה כל המשפחה, התלבטנו אם להוסיף את התיעוד מתחת למים או לא, כי המחיר דיי גבוה. בסוף החלטנו לקחת את זה ובדיעבד לא התחרטנו בכלל, ככה יש לנו מזכרת מחוויה חד פעמית ומקסימה.
  • אבי: הגעתי לריף אחרי שקיבלתי הרבה המלצות, אבל בפועל אין ממש אינטראקציה עם הדולפינים אלא אם לוקחים צלילה מודרכת שאינה זולה, וזה תלוי באם הדולפינים מתקרבים או לא. בעבור המחיר שדורשים לא הייתי ממליץ להגיע לריף.
  • דנה: אם אתם באילת אל תפספסו את הריף. הדולפינים והטווסים שמסתובבים חופשי ולאן שהם רוצים עושים תחושה נהדרת של טבע.
  • אנונימי: כדאי להימנע מימים עמוסים מאוד במקום – כמו חודש אוגוסט וסופי שבוע. כשהמקום מפוצץ הביקור הופך למעיק.

מידע שימושי על ריף הדולפינים באילת

  • שעות פתיחה: 17:00-09:00
  • כתובת: אילת
  • דרכי הגעה: למגיעים ברכב, דרך כביש 90 יוצאים ביציאה השנייה מכיכר הדולפינים ופונים ימינה בהמשך. למגיעים באוטובוס, קו 16 או 30 בתחנת ריף הדולפינים.
  • אתר אינטרנט: https://hebrew.dolphinreef.co.il/




[wpgmza id="23" cat="5" marker="4083" zoom="15"]