תחבורה והתניידות בים המלח

כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בים המלח – המקום הנמוך ביותר בעולם

מידע כללי על תחבורה והתניידות בים המלח

ים המלח הינו אחד מיעדי התיירות היפים והפופולאריים בישראל. בים המלח תוכלו למצוא שילוב מיוחד של טבע, בריאות ורוגע. ים המלח ידוע במלונות ואזורי הנופש המפנקים שבו, המציעים חווית חופשה, ספא ומרגוע.

האטרקציות בים המלח ממש לא מסתכמות ברחצה ושהייה בחופים. אזור ים המלח מציע אתרים היסטוריים חשובים מאין כמותם, מסלולי טיולים, שמורות טבע יפייפות ועוד, כך שכל אחד יכול למצוא את הטיול המושלם עבורו.

ציפה בים המלח (צילום: Ri_Ya)ציפה בים המלח (צילום: Ri_Ya, רישיון)

הדבר הראשון שחשוב לזכור כאשר מתכננים חופשה בים המלח הוא שאזור ים המלח מבודד יחסית משאר חלקי הארץ. זהו חלק מהקסם והיופי של האזור אך מצד שני, זה גם מקשה את ההתניידות אליו. מספר האוטובוסים המגיעים לאזור נמוך יחסית ורוב האוטובוסים עוצרים רק ב3 אתרים מרכזיים: עין בוקק, מצדה ופארק קומראן. לכן, זה אפשרי להגיע לים המלח בתחבורה ציבורית אך מאוד מומלץ להגיע עם רכב.

ים המלח עמוס מבקרים, בעיקר בחודשי האביב בה התיירות בשיאה. בזמנים אלה (אבל לא רק) חנייה באזור המלונות היא לא דבר פשוט למצוא. מלונות רבים מציעים חנייה לאורחיהם אך מספר מקומות החנייה לא תואם למספר החדרים במלון ולא בטוח שתזכו בחנייה חינמית זו. למי שלא הצליח לתפוס חנייה במלון, ישנה אופציה לחנייה יומית בכחול לבן בעלות של 25 ₪.




אם הגעת לים המלח במטרה לבלות באזור עין בוקק בלבד, לא תהיה לכם בעיה להחנות את הרכב עם הגעתכם, להשאיר אותו בחנייה למשך כל החופשה ולהתנייד רגלית (או לחלופין להגיע בתחבורה ציבורית). אם ברצונכם כן לצאת מאזור המלונות ולבקר באטרקציות השונות, רכב הוא כמעט בגדר הכרחי. האטרקציות רחוקות אחת מהשנייה (בכל זאת אנחנו מדברים על אזור המתפרש לאורך 51 ק”מ) ותחבורה ציבורית פנימית כמעט ולא קיימת. כמעט בכל האטרקציות ישנה חנייה מסודרת ולא תהיה בעיה למצוא חנייה.

גם למי שלא בא לנפוש, אלא רוצה לטייל במסלולי הטבע השונים, מומלץ אף יותר להגיע עם רכב. לרוב המסלולים לא תוכלו להגיע בתחבורה ציבורית אך ישנם אזורי חנייה חינמיים בשטח (אם תרצו ללון בהם זה כמובן בתשלום) ולא אמורה להיות בעיית חנייה כלל.




טיפים והמלצות להתניידות בים המלח

  • חנייה יומית בכחול לבן בעין בוקק היא בין 7:00 ל-20:00. שימו לב לחדש את החנייה בזמן, פקחים מסתובבים באזור ולא חוששים לחלק דוחות. בימי שבת וחג החנייה היא ללא תשלום.
  • חשוב לזכור שים המלח מתפרש לאורך של 51 קילומטרים ולכן האטרקציות השונות בו כמעט אף פעם לא נמצאות במרחק הליכה ודורשות תחבורה כלשהי.
  • ישנן מספר סוכנויות השכרת רכבים באזור עין בוקק. תוכלו לשקול להשכיר רכב ליום או מספר ימים מתוך החופשה על מנת להגיע לאטרקציות הרחוקות ממקום שהייתכם.
  • אל קניון ים המלח יוצאים שאטלים חינמיים מאזור המלונות של עין בוקק כל 20 דקות כך שלא תצטרכו להתנייד אליו עם רכב.
  • אם בחרתם ללון באחד היישובים הסמוכים לים המלח תצטרכו רכב להגעה והתניידות.

מפת חניונים באזור