סיכום של חמישה ימים בפריז – אושר אדרי

כתב: Osher Edri

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

 

סיכום טיול בפריז, רביעי – ראשון 30.5-3.6

טיסות

הלוך עם transavia – היה סבבה בלי עיכוב, אין אוכל/ שתייה בטיסה, צ׳ק אין 24 שעות לפני וניתן לבחור מקום בחינם. הוספנו מזוודה גדולה מראש באינטרנט ב- €29 יורו.
חזור עם Air France – צ׳ק אין 30 שעות לפני, איחור של שעה, הוספנו מזוודה גדולה מראש ב25$ דולר (תדאגו שיהיה לכם את הקבלה על המזוודה מודפסת / בפלאפון, כי זה לא מופיע בדסק של הצ׳ק אין).

מלון

Hotel Eugeine – שלוש כוכבים, נמצא ברובע 6 במיקום מושלם. דקה הליכה מרחוב סן ז׳רמן ומנהר הסיין וקדתרלת נוטרדאם, המון מסעדות וברים מתחת למלון.
ירידה למטרו ול Rer **ממש** מתחת למלון, קוו של Rer B ישיר בלי החלפות לשדה התעופה CDG, וגם עד לאוטובוס לשדה התעופה אורלי.
חדרים קטנים 14 מטר רבוע, נקי מאוד חדש ומשופץ מסדרים כל יום, וויפי חינם, יש גם אופציה לארוחת בוקר, שמירת חפצים בחדר מסודר (במידה ותלכו למלון תתעקשו על חדר עם אמבטיה, קיבלנו חדר אמבטיה מרווח מאוד יחסית לחדר עצמו).




תחבורה ציבורית

כרטיס נסיעות – Navigo חופשי שבועי ניתן להשתמש בו בכל (כמעט) התחבורה הציבורית בפריז, עלה לכל אחד 28 יורו (תביאו איתכם תמונת פספורט) משתלם ממש למי שנוסע לדיסנילנד, ונוסע בתחבצ לשדות תעופה השונים. ***ממליץ

התחבורה ציבורית מעולה (מטרו, רר, אוטובוסים) תשתמשו בגוגל מאפס, תכינו מפה מראש ותסמנו עליה את כל הדברים שאתם רוצים להגיע אליהם ויש גם אופציה להוריד את המפה ואז גם שלא יהיה להם אינטרנט תוכלו עדין לדעת איפה אתם, לגבי דרכים תמיד הכל מעודכן באפליקציה ויתן לכם כמה אופציות, קחו מלון באחד מהרובעים במעגל הראשון כי בסופו של דבר כל האתרים מפוזרים ולא מרוכזים במקום אחד אז לא משנה איפה תיהיו משהו אחד יהיה קרוב והשני במרחק של רבע שעה עשרים דקות.

***לנוחתים בשדה התעופה אורלי שימו לב שהמשרד של האורליבאס (אוטובוס שיוצא מהשדה לכיוון תחנת מטרו קרובה בפריז) נסגר ב- 17:30-18:30 ואי אפשר לקנות שם את ה Navigo אלא רק כרטיס רגיל לאוטובוס מהמכונות ואם אתם זוג או יותר והמשרד סגור עדיף לכם לנסוע במונית מאשר באורליבאס (אורלי באס 8-9 יורו לאדם, מונית מחיר קבוע של 30 -35 יורו).

אטרקציות

דיסנילנד Disneyland – קנינו כרטיסים לשני הפארקים ביום אחד, יצא 280 שקל לכרטיס מהאתר פיקניק, החוויה הכי גדולה בפריז לאוהבי דיסני ופארקים , אין הרבה אקסטרים זה נכון, אבל הכל מושקע בטירוף. מהמם, היינו מהפתיחה עד הסגירה. תורידו את האפליקציה שמראה כמה זמן התור בכל מתקן, תקראו על המתקנים לפני ותסמנו לכם מראש מה בא לכם ותתעדכנו באיזה שעות המצעדים/הופעות.
אז למי שדואג ולא מתברבר, בדרך כלל אז כן – אפשר להספיק את 2 הפארקים ביום אחד (בלי ילדים).

 

שיט בנהר – עשינו עם אחת החברות שמתחת לאייפל עלה 15 יורו לאדם, תבחרו בחברה שהקרוז שלה בלי גג / שתי קומות שתוכלו לראות.

לובר – אל תיכנסו אם זה לא מעניין אתכם בדרך כלל אין סיבה שזה יעניין אתכם הפעם. כנל כל הקדתרלות ושאר המוזיאונים.

מונמארטר – קחו איתכם שמיכה ומשהו לאכול/לשתות תעלו לקדתרלה (Sacre Coeur) תתפסו מקום בדשא ותהנו מתצפית בחינם על העיר, את האזור מעבר לקתדרלה וההר פחות אהבתי אישית הרגשתי שזה הדרום תל אביב של פריז.
*** ברחוב הצר שמוביל מהמטרו לתחילת העלייה לקתדרלה יש חנות של שוקולד ומוכרת מארזי מקרונים במחיר סביר לעומת המקומות האחרים ,מקרון ב- 80 סנט.

אייפל – הלכנו כמה פעמים. בצהריים להצטלם, בשקיעה לעשות שייט / לעלות עליו ובלילה לראות אותו מנצנץ כל שעה עגולה ל- 5 דקות.

קניות

קניון LE FORUM DES HALLES
רחוב Rivoli ריבולי
גלרי לפייט
שלושתם מסכמים את רוב החברות והמותגים .
כמובן שיש גם בשאנז אליזה וסן ז׳ארמן אבל אל תלכו אליהם במיוחד לקניות זה לא העיקר בהם.
יש גם אאוטלט ופרימארק בפריז אך לא הלכנו.

אוכל

קפה אנג׳לינה Angelina – היינו בזה שברחוב ריבולי (יש בגלרי לפייט גם) הכל טעים , השוקו שהומלץ פה פחות, יש אפשרות לקחת ולא לשבת וזה גם יותר זול.

בלגן BALAGAN של אסף גרניט – הלכנו בשישי בלילה למרות שלא הזמנו מקום חיכינו עשרים דקות והושיבו אותנו על הבר מול המטבח שם אסף גרניט היה ובישל לנו. הזמנו 4 ראשונות ועיקרית של סטייק וקינוח יצא 99 יורו לזוג. תלכו אוכל טעים, חוויה שירים בעברית כל הצוות עושה שמח.

ופיאנו Vapiano – סניף בשאנז אליזה, רשת למי שמכיר של פסטות פיצות סלטים קינוחים, מקבלים כרטיס בכניסה שהוא כמו אשראי והולכים לעמדה שרוצים ומבשלים לכם מול הפנים את מה שאתם רוצים.

הארד רוק קפה Hard Rock Cafe – גם רשת שלא מאכזבת אף פעם , לאוהבי ההמבורגר ולא רק.

אמורינו Amorino- רשת של גלידה לא רק בפריז, טעימה ממש יש סניף / דוכן בכל פינה בעיר.

מי ומי Mi va Mi- ברחוב היהודי (rue de rosiers) במארה נכנסנו במקרה למסעדת מי ומי ואכלנו פלאפל ממש טעים! בלי קשר נחמד שם מאוד.

זהו, בסה”כ פריז ממש נוחה, במאי לא עמוס כמו ביולי אוגוסט וגם המזג אוויר נעים. תהנו!

הזמנת אטרקציות באזור Les Halles בפריז