חופשה רומנטית בלונדון

כל המידע לזוגות בכל הגילאים המטיילים בעיר

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

לונדון היא עיר בה יש הכל מהכל. כיאה לאחת מבירות התיירות של אירופה כולה, זוהי עיר שתוכלו למצוא בה רשימה אינסופית של אתרי חובה: אתרים היסטורייםמוזיאונים, פארקים, ארמונות, טירות, מרכזי קניות, אתרי בילוי ועוד. בלונדון קל מאד למצוא מה לעשות, אם כי התאמה לצרכים ולרצונות של הנוסעים היא מרכזית בדרך להפקת המקסימום מהטיול. במדריך הנוכחי ניקח אתכם לצדדים הרומנטיים ולעיתים אף הנסתרים של בירת אנגליה. כפי שתראו מיד, מדובר ביעד המתאים לזוגות כמו כפפה ליד, כך שהאהבה יכולה להיעשות יותר גדולה.




אתרים רומנטיים

אתרים בתוך העיר

את הסקירה ראוי להתחיל עם מקומות ואתרים בתוך לונדון, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות, אשר הרומנטיקה נוטפת מהם. זה מתחיל עם הפארקים הירוקים והשלווים אשר העיר ידועה בהם, שיכולים להתאים היטב למעוניינים ללכת יד ביד בין עצים ופסלים, לשבת לפיקניק זוגי או אפילו לשוט באגמים. פארק ריג’נטס (Regent’s Park) נחשב לאחד הרומנטיים בפארקי העיר, ולא בכדי. הוא כולל מזרקות, את גני המלכה מרי הפורחים, בריכה מתוחמת וכן את “ונציה הקטנה”, אזור בדרום הפארק ובו תעלות מלאכותיות. ממול לפארק נמצאת גבעת פרימות’, המציעה תצפית יפה ורומנטית מאד על העיר.

אנחנו על גבעת פרימות’ בשעת שקיעה – אחד האתרים היותר נעימים לראות את הערב יורד על לונדן בזוג (צילום מקורי).

גם פארק סיינט ג’יימס (St James’s Park) עשוי להתאים לכם, וזאת בזכות לא מעט פינות חמד, המוני ברווזים, פסלים, גשרים ועוד. פארק רומנטי נוסף, מוכר מעט פחות, הוא המפסטד הית’ (Hampstead Heath), אשר ה”תפריט” שלו כולל אגמים בהם ניתן לדוג, לשוט או אפילו לשחות (בקיץ), חורשות, עצים, פסלים וכן את “גבעת הפרלמנט” המשקיפה על העיר.

“…I’m singing in the rain” בפארק המפסטד הית’ (צילום מקורי)

חלק מאתרי החובה ההיסטוריים של לונדון מציעים אף הם תחושה רומנטית מאד. מצודת לונדון (Tower of London) תאפשר לכם לחזור בזמן, להתוודע להיסטוריה המרתקת של לונדון ולראות לא מעט דברים: מבנים עתיקים (חלקם משוחזרים), חומות, מגדלים ואף את בית התכשיטים, בו שלל אביזרי פאר. זהו לא המקום בו תוכלו להיות לבד – כמעט שני מיליון אנשים מבקרים בו מדי שנה – אך עדיין אסור לוותר עליו. טירה מרתקת אחרת ממוקמת בפאתי לונדון ועונה לשם Strawberry Hill, טירה מהמאה ה-18 שנשמרה היטב, שופצה במהלך השנים וכוללת כיום גם מתחם גנים יפה מאד.

מצודת לונדון וגשר מצודת לונדון (צילום: User:Arpingstone)

נוטינג היל (Notting Hill) היא שכונה הממוקמת בחלקו המערבי של מרכז לונדון, ומהווה מוקד עלייה לרגל לזוגות רבים בשל קומדיה רומנטית אהובה מאד משנות ה-90 שהתרחשה בה. זהו אזור תוסס וצעיר, אשר האייקון המרכזי בו הוא שוק פורטובלו (Poertobello Road). אנחנו ממליצים לכם לחפש את האזורים השקטים יותר של השכונה, בהם ניתן למצוא מגוון בתי קפה חביבים מאד.

אנחנו במאדם טוסו – מחכים לסרטון הארבעה מימדי (צילום מקורי).

דוגמא אחרת היא מאדם טוסו – לונדון שיכול להעניק חוויה זוגית  אחרת לגמרי שתאפשר לכם לייצר הרבה תמונות זוגיות משעשעות לעמוד הפייבוק שלכם.

אתרים מחוץ לעיר

למרות שבלונדון ניתן לבלות שבועות ועדיין למצוא מה לעשות, המלצה שלנו היא כן לצאת מהעיר לטיול יום אחד או יותר. טיול היום הפופולארי ביותר הוא לטירת ווינסדור, האתר ההיסטורי סטונהנג’ על חידותיו ואתר מרשים של מרחצאות רומיים – כלומר, אלו הם אתרים המתאימים מאד לטיול זוגי. ניתן להגיע למקומות אלה גם בתחבורה הציבורית, אם כי צריך לקחת בחשבון שהנסיעה היא ארוכה ולא תמיד זולה בהרבה ביחס לסיור המאורגן.

אופציה אחרת היא להגיע לאזורים הכפריים המקיפים את לונדון, שיציעו לכם אווירה שונה – וללא ספק רומנטית. סיור יום בטירת לידס, קתדרלת קאנטרברי וצוקי דובר נחשב לאחד המומלצים מחוץ ללונדון, כאשר באפשרותכם להזמין סיור פרטי הנערך בשעות מוקדמות יחסית, לפני שהמוני התיירים מגיעים לאזור.

רכישת כרטיסים לאתרים בלונדון וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

מסעדות רומנטיות

שמה של לונדון הולך לפניה גם בפן הקולינרי, עם מגוון רחב מאד של מסעדות מכל המטבחים וברמות שונות. אל תצפו למציאות, כאשר על ארוחה טובה באמת תצטרכו לשלם, ולרוב לא מעט. המסעדות הלונדוניות הנוגעות לענייננו הן לא רק איכותיות, אלא גם מציעות מנות “סקסיות”, אווירה אינטימית ולעיתים גם מיקום אופטימלי ורומנטי.

חלק מהמסעדות הרומנטיות המומלצות יותר של לונדון הן:

  • Whits – מסעדה בקינגסטון המציעה מאכלי גורמה מערב אירופאיים. מומלץ להזמין מקום מראש.
  • Petrus – מסעדה צרפתית הממוקמת סמוך להייד פארק ומציעה מנות גורמה, לא בהכרח שגרתיות. יקר, אם כי תפריט הצהריים מעט סביר יותר במחיריו.
  • Bar 61 Resteraunt – בר מסעדה המציעה תפריט מעניין, עם דגש ניכר על המטבח הספרדי. ידוע בשירות האדיב ובאווירה הנעימה בו.
  • Trattoria Raffaele – מסעדה איטלקית עם אוכל משובח מאד, אווירה אותנטית ויינות עשויים היטב.
  • The Ledbury – מסעדה הממוקמת בשכונת נוטינג היל, ומציעה מעבר למיקום אידיאלי גם תפריט מעניין מהמטבח האירופאי והצרפתי.

אהבה גם בצלחת (צילום: מתוך האתר הרשמי של המסעדה)

מלונות רומנטיים

לונדון מציעה עבורכם אלפי מלונות, כל אחד עם מאפיינים ואיכויות משלו. בני זוג הרוצים להתפנק באמת במהלך השהות שלהם בלונדון יכולים למקד את החיפושים שלהם בניסיון למצוא מלון רומנטי, המציע חדרים מפנקים, בריכות שחייה (רצוי מקורות, בהתחשב במזג האוויר), ג’קוזי, טיפולי ספא ועוד. צריך לקחת בחשבון שהמחיר של החוויה הזו בהחלט גבוה, כיאה לעיר אשר השהות בה היא מהגבוהות באירופה.

בין המלונות הרומנטיים המומלצים יותר של לונדון, אפשר להזכיר את Hotel 41 עטור השבחים, כמו גם את: Egerton House HotelMilestone Hotel,Radisson Blue Portman HotelConrad London St James ועוד. כמיטב המסורת, אם אתם מגיעים למלונות אלה לירח דבש או לציון יום נישואין, מומלץ לעדכן בכך את אנשי המלון במעמד ההזמנה. אולי תזכו לקבל כמה פינוקים על חשבון הבית (ראה מידע נוסף תחת מלונות לחופשה רומנטית בלונדון).

כדי לקחת בחשבון שמלבד הקיץ, לזוג יש יתרון רב בכל האמור למלונות, קל יחסית למצוא חדרים פנויים המיועדים לזוגות במלונות לונדון ברגע האחרון ובכך להרוויח מחירים טובים.

אירועים מיוחדים

לאורך השנה מתקיימים בלונדון ובסביבתה כמה אירועים מיוחדים, שבהחלט יכולים להעמיד במרכזם את האהבה והרומנטיקה. זה מתחיל עם פסטיבל אהבה אחת (One Love Festival), שכפי שניתן להסיק משמו – מבוסס על אהבת הרגאיי והדאב. הפסטיבל כולל בתוכו מופעים של זמרים ולהקות המשתייכים לז’אנר המוזיקלי הפופולארי הזה, מתחמי אוכל מכל סוג ואווירה מיוחדת. הפסטיבל מתקיים מדי שנה בחודש ספטמבר, אם כי צריך לקחת בחשבון שהוא לא נערך בלונדון עצמה, אלא במרחק של כשעה וחצי ממנה. פסטיבל מומלץ אחר, שיחבר אתכם היטב לשורשים שלכם, הוא פסטיבל “כליזמר בפארק” (Klezmer in the Park), פסטיבל חינמי המתקיים מדי שנה בפארק ריג’נטס. הכניסה לפסטיבל, חוויה מרגשת ומחברת, היא ללא תשלום.

לא ניתן שלא להתייחס ל-חג הרומנטי ביותר, חג האהבה הנוצרי – וולנטין דיי (Valentine’s Day) המצויין מדי שנה ב-14 לפברואר. יום האהבה מצויין כמעט בכל מסעדה, פאב, מלון או בית קולנוע בעיר, כשאפילו בחלק מהאתרים ההיסטוריים ובמוזיאונים נערכת תכנית המוקדשת ליום. עקב העובדה שתפוסת מקומות הבילוי ביום זה עולה פלאים, ניתן ורצוי בהחלט לשקול הזמנה של מקום מראש.

כדורגל והופעות

חובבי הספורט יטענו כי לא ניתן להגיע ללונדון ולא לצפות במשחק כדורגל אחד לפחות מהליגה הפופולארית ביותר בעולם. בלונדון כמה מהקבוצות המצליחות באירופה, דוגמת צ’לסי או ארסנל, כאשר לצד זה תוכלו לרכוש כרטיסים למשחקים של טוטנהאם, ווסטהאם, קריסטל פאלאס ועוד. הכדורגל המהיר, האצטדיונים, האווירה – הם יכולים לדבר לכל זוג, אפילו כזה שאחד הצדדים בו (או אפילו שניהם) לא מגדירים עצמם כחובבי כדורגל. מרבית סוכניות הכרטיסים לכדורגל בעיר יודעים לספק כרטיסים זוגיים למשחקים – מלבד המשחקים היותר מבוקשים ויותר יקרים.

מחזות זמר בלונדון – אופציה מעולה לבילוי רומנטי, לזוגות מומלץ לא פעם להזמין בעיר ברגע האחרון – ניתן להשיג 40% הנחה (צילום מקורי)

התרבות עובדת בלונדון שעות נוספות, כאשר אחת ההמלצות העיקריות היא לסקור את המופעים הצפויים בעיר במועד ההגעה שלכם אליה: מיטב הזמרים, הזמרות והלהקות מגיעים ללונדון מדי שבוע. אל תוותרו על צפייה בהצגות ובמחזות הזמר המועלים בתיאטראות של לונדון, ביניהם כמה מהמופעים המושקעים ביותר שאפשר לחשוב עליהם. ממוליצים לקרוא אתה המידע שיש לנו באתר הן על כדורגל והן על מחזות זמר, כיוון שיש מקרים שיש צורך בהזמנה מראש (אפשר גם דרך האתר שלנו) ויש מקרים שעדיף להזמין בעיר עצמה ולהרוויח הנחה במחיר שיכולה להיות מאוד משמעתית – לרוב לזוגות קל מאוד להשיג כרטיסים ברגע האחרון.

הופעת לילה במועדון הרודני סקוט – סוהו – לונדון (צילום מקורי)

בנוסף ישנם לא מעט מעודני מוזיקה בלונדון שמאפשרים חוויה רומנטית ובילוי לילי מהנה. רובם מרוכזים באזורים מתוחמים כמו צ’לסי וסוהו – ניתן למצוא הופעות מוזיקליות מכול הסוגים והאפשרויות.

אטרקציות זוגיות מהנות

לונדון מציעה הרבה מאד אטרקציות חווייתיות, בהן כאלה אשר מתאימות כמו כפפה ליד לזוגות המעוניינים להוסיף רומנטיקה לתוך משוואת השהות שלהם בעיר. גלגל הענק London Eye, הגבוה ביותר באירופה (135 מטר), מאפשר לכם לראות את לונדון ממעוף הציפור. החוויה לא זולה, והתורים די ארוכים, אבל המראות המתקבלים ביום בהיר או בשעת השקיעה נחשבים לעוצרי נשימה. כמובן שמומלץ לבחון את מזג האוויר טרם העלייה אליו.

אופציה אחרת לחוות “אהבה בשחקים” היא באמצעות טיסה במסוק בשמי לונדון, הנמשכת כעשרים דקות ומאפשרת אף היא לחוות את לונדון מזווית אחרת. שימו לב שלא מובן מאליו שהטיסה תהיה זוגית, שעה שבמסוק יש מקום לעד חמישה נוסעים. עם זאת, ניתן בתיאום מראש להזמין גם טיסה פרטית במסוק.

ניתן למצוא וריאציות שונות של שייט על נהר התמזה (River of Thames), כאשר בחלק מהמקרים מדובר על חוויה רומנטית במלוא מובן המילה. שילוב של ארוחת ערב, אלכוהול ומוזיקה מוצע על ידי מספר חברות.

מעוניינים לפנק את הגוף? בלונדון יש מספר אתרי ספא מומלצים. הספא העתיק ביותר בעיר הוא Porchester Spa, שפועל מאז 1929 ומציע לכם אווירה ייחודית. מתחמי ספא מובילים אחרים תוכלו למצוא ב-Senderson Hotel או ב-Dorchester Hotel. אל תצפו לחוויה זולה.

לונדון איי (London Eye) – מראות שאי אפשר לראות משום מקום אחר בעיר (צילום מקורי)




המלצות לחופשה רומנטית בלונדון

  • התפשרות – בלונדון הרבה מאד פעילויות, כולל זוגיות. לא תוכלו לעשות הכל, ולכן מומלץ להגדיר מראש סדר עדיפויות (או אפילו להשאיר כמה דברים לביקור הבא). רצוי שלוח הזמנים שלכם יכלול פעילויות המתאימות לבני הזוג באותה מידה, אם כי מומלץ להתפשר ולהעניק לכל צד “פינוקים” משלו, על פי הרצונות שלו.
  • עקב המחירים הגבוהים של האתרים בלונדון, בטח בביקור זוגי, מומלץ לעשות הכל על מנת להוזיל את התמונה. כרטיס הרכבת Travelcard מאפשר קבלת מבצעי 1+1 על חלק מהאתרים. מידע נוסף בכתבה שלנו על תחבורה בלונדון.
  • בררו מראש אלו אירועים מיוחדים, מופעים והצגות צפויים לכם במועדי הביקור. העניקו משקל ראוי לבילויים הליליים, אשר לונדון ידועה בהם.
  • ישנם אתרים שמקיימים אטרקציות רומנטיות ייחודיות למשל בטייט מודרן מאפשרים סיור מודרך זוגי (פרטי) בין היצירות – שווה לבדוק זאת.
  • יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בחופשה זוגית שאינם קשורים בהכרח ליעד אליו אתם נוסעים אלא לנסיעה רומנטית של תיירים פחות מנוסים ואנו ממליצים לבדוק. הרבה דברים היום בתכנון החופשה יכולים לפגוע בחוויה שלכם בכל מיני שלבים. למשל נושא של הושבה ביחד בטיסה (הרבה יעדיפו להוסיף את התשלום לחברות שדורשות זאת ולשבת אחד ליד השניה). או נושא של סוג המלון - שכדאי מאוד שבחופשה הרומנטית שלכם תקפידו לוודא שהחדר הוא דאבל רום ולא טווין רום.

טיפים והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים-London for travelers:

  • אהלן מטיילים יקרים! יש המלצות אולי למקום רומנטי בלונדון?
    • Hampstead Heath. מדובר בפארק שהוא חורש טבעי ופראי. אפשר לשלב עם טייול בשכונה עצמה שהיא מקסימה, קנווד האוס הזמכיל אוסף אמנוות משובח. לרדת לאגם. במזג אויר יפה יש תזמורת מנגנת סמוך לאגם.
    • לדעתי, ונציה הקטנה. אני ובן זוגי ממש נהנינו משייט וטיול באזור.
    • ארוחת ערב בזמן השקיעה במסעדה ב- sky garden, או שייט לילי על התמזה.

כדאי מאוד לקרוא בנושא זה את העמודים הבאים:

מפה