חגים, מועדים ופסטיבלים בתאילנד

מידע כללי

פברואר – Macha Puja Day: חג תפילה בודהיסטי. מאמינים כי בתאריך זה התקבצו מאמיניו הראשונים של בודהה על מנת להראות את תמיכתם בבודהה ובדת הבודהיסטית. בסביבות השעה 8 בערב, נערכת תפילה המונית של התושבים במקדש המרכזי, התפילה מנוהלת על ידי נזירים, ובמהלכה מדליקים נרות.

6 באפריל – יום צ’אקרי (Chakri Day), לכבודו של ראמה הראשון, מייסדה של שושלת צ’אקרי.

אפריל – Song Kran Festival – סונג קראן פסטיבל – חג המים: אחד הפסטיבלים הגדולים והשמחים של המאמינים הבודהיסטים בתאילנד. במהלך הפסטיבל, מטבילים את פסלו של בודהה במקדש המרכזי בעיר והמאמינים שופכים מים אחד על השני בכמויות (וילדים על הוריהם), מתוך אמונה שככל שישפכו יותר מים, האל יברך אותם בשנה גשומה יותר. מומלץ מאוד לצאת לרחובות ולהשתתף במסיבת המים הפרועה שעוזרת להתרענן מהחום הגדול ששורר בתאילנד.




5 במאי – יום ההכתרה (Coronation Day): לציון הכתרתם בשנת 1950 של הוד מלכותו המלך ושל הוד מלכותה המלכה.

מאי- Wisakha Puja Day: הוא חג בודהיסטי חשוב בתאילנד של תפילות והנחת מנחות – נרות, פירות ופרחים. החג נחוג בעת ירח מלא, אז מתקבצים המאמינים במקדש המרכזי, אוחזים נרות ומסובבים סביב למקדש תוך כדי שהם ממלמלים תפילות, מנטרות ומבקשים את שעל ליבם.

12 יולי – Asarnha Puja: אחד החגים החשובים ביותר בדת הבודהיסטית, תאריך זה נחוג על מנת לציין את הטקס החגיגי שנערך באותו תאריך, לכבוד חמשת תלמידיו הראשונים של בודהה. מיד אחרי כך נחוג חג ה- Khao Phansa, לזכר שלושת החודשים בהם תלמידיו הראשונים של בודהה נשארו במקדש על מנת להמשיך בלימודיהם ולא יצאו מהמקדש אפילו לא פעם אחת.

אוגוסט – הולדת המלכה סיריקיט – Queen Siricit Birthday: חגיגות יום ההולדת של המלך והמלכה בתאילנד נחגגים בעושר רב, השמחה רבה והחגיגות גדולות ועליזות – לא כדאי לפספס יום זה.

23 אוקטובר- Chulalongkorn Day: חגיגות יום הולדתו של המלך ראמה החמישי שהיה מלך מוערך מאוד ונפטר בשנת 1910. את החגיגות מכנים גם Piyamaharaj Day וחוגגים בטקסים ומסיבות רבות שלא כדאי לפספס.

5 נובמבר Loy Krathong: זהו פסטיבל הנראה כמסיבת פול מון הנחגג בכדי להודות לאל המים על השקיית האדמה ועל היבול. הפסטיבל נחגג בערים צ’אנג מאיסוקותאי ואיותאיה. במהלך הפסטיבל, נורים זיקוקים לשמים, ונשלחות מנחות לאל בנהרות, באגמים, בים ועוד.

סוף נובמבר – Loi KraTong Festivalחג האורות התאילנדי: פסטיבל Loi Kra Tong נחוג בכל רחבי תאילנד ובמהלכו משיטים על פני פלגי מים סירות המגיעות לאורך של עד 6 מטרים ועשויות מעלי בננה, במבוק, ושאר חומרים צפים. בבוקר הפסטיבל, הסירות המרכזיות מקושטות ומלאות מנחות, מוצבות על גבי עגלות ומושאות בתהלוכה לאורך כל הרחוב הראשי, מלוות ברקדנים מקומיים. לקראת שקיעה, לפני שמתחילים להשיט את הספינות, מתקיימים טקסים דתיים.

סוף נובמבר – תחילת דצמבר – פסטיבל הגשר על נהר קוואי: מופע אור קולי מרהיב שמחזיר את הצופים בו אל ימי מלחמת העולם השניה, נערך ליד הגשר שמעל נהר הקוואי בקנצ`נבורי. המופע האור קולי מלווה גם במופעים תרבותיים שונים, קרנבל שלם של מחולות ומוסיקה מסורתית, שחוגגים את תום המלחמה. במקום דוכנים בהם ניתן לקנות מזכרות ומטעמים.

5 בדצמבר- King Bhumibol Birthday: חגיגות יום ההולדת של המלך בומיבול, שהיה מלך נערץ ומלומד מאוד בזמנו.

10 דצמבר – Constitution Dayיום העצמאות של תאילנד: יום העצמאות (יום החוקה) של תאילנד הוא יום שמח במיוחד. כל התושבים צועדים בתהלוכות כשהם לבושים בתלבושות מסורתיות, מחזיקים שלטים, מנגנים, שרים וממלמלים מנטרות. בערב נערכות מסיבות אדירות בנוסח מסיבות פול מון.