הכל על - התייצבות לטיסות
 
דף הבית >> תכנון חופשה עם הכל על >> טיסות וחבילות >> טיסות לחו"ל מידע ומושגים >> התייצבות לטיסות

 
עוד מידע באתר על מושגי בסיס לטיסות לחו"ל:

עוד מידע באתר על טיסות וחבילות לחו"ל:

פרסומות

 
רוצה שנעזור לך בתהליך ההזמנה?
 השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!


התייצבות לטיסות

כמה זמן מראש צריך להתייצב לטיסה? טיפים, מידע והמלצות 

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

טבלת ניווט מהיר
מידע כללי
מה קורה אם מגיעים באיחור?
המלצות וטיפים
לבקשת עזרה והתייעצות

מלונות | טיסות | ספורט והופעות | השכרת רכב
למידע נוסף על טיסות באתר: מידע, יעוץ ושאלות ותשובות
לקבלת יעוץ אישי במציאת טיסה וקבלת קופני הנחה לגולשי האתר
   
 
 


מידע כללי

יכול להיות שאתם מכירים את זה: הרגע בו אתם מתבוננים בשעון, מחכים למונית וחוששים שתאחרו לטיסה שלכם. כדי למנוע לחצים מהסוג הזה, מומלץ לעשות הכל כדי להגיע לשדה התעופה בזמן. בייחוד אם לוקחים בחשבון את הליך הבידוק הבטחוני, ה-Check In, ביקורת הגבולות וכמובן שגם הזמן שרוצים להקדיש לקניות בדיוטי פרי.
 
פרסומת

התייצבות לטיסה צריכה להיעשות מספר שעות לפחות לפני המועד ה"רשמי" שלה, כאשר ההנחיות המפורטות מופיעות בכרטיסי הטיסה עצמם. ברוב המקרים יפעלו הישראלים על פי ניסיון החיים שלהם וההמלצות של מרבית החברות, והוא להגיע לשדה התעופה כשלוש שעות לפחות לפני מועד הטיסה. בתקופות העמוסות יותר בשדה התעופה, ובעיקר בחודשי הקיץ והחגים, מומלץ להגיע כארבע שעות קודם מועד הטיסה. בדרך כלל סיום הצ'ק אין הוא כשעה טרם ההתראה, בעוד ששער העלייה למטוס נסגר כעשר דקות לפני הטיסה. בקיצור - אתם ממש לא רוצים את הלחצים האלה, ובטח ובטח איחור לטיסה.

מה קורה אם מגיעים באיחור?

מעבר למפלס הלחץ שעולה פלאים, אי התייצבות בזמן לטיסה עלולה לגרום לכך שבמקרים הקיצוניים, הטיסה תצא ליעדה כשאתם לא על המטוס. גם כאשר כן מגיעים בזמן למטוס אך מגיעים באיחור לדלפק הבידוק והצ'ק אין, עלולים לגלות כי חלק מהזכויות שאמורות להגיע לנוסעי הטיסה נשללות מהמאחרים. על פי חוק שירותי התעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, התשע''ב – 2012), יש צורך ב: "התייצבות במועד שנקבע לכך והובא לידיעת הנוסע על ידי מפעיל הטיסה, המארגן או נותן שירותי סוכנות נסיעות, ובלבד שהנוסע לא יידרש להתייצב יותר משלוש שעות לפני המועד המתוכנן להמראת הטיסה, ואם לא נקבע מועד כאמור - 90 דקות לפחות לפני מועד".

רשימת ההטבות הניתנת במסגרת חוק זה, ואשר עלולות שלא להינתן כאשר מאחרים לטיסה, כוללת שירותי סיוע (מזון ומשקאות, אירוח בבתי מלון, שירותי הסעות או שירותי תקשורת), פיצויים כספיים במקרה של ביטוח או דחיית טיסה, מתן כרטיס טיסה חלופי או ביטול העסקה והשבת התמורה אשר שולמה עליה. 

פרסומת
 

המלצות וטיפים:

  • כדי למנוע הגעה מוקדמת או מאוחרת לשדה התעופה, מומלץ לבדוק טרם היציאה לשדה התעופה שמועד הטיסה נותר בעינו. ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה דרך לוח הטיסות בזמן אמת המופיע באתר האינטרנט של שדות התעופה דרכם אתם אמורים לטוס.
  • יש נוסעים שנהנים מתנאים מועדפים שבאים לידי ביטוי גם בזמן ההגעה שלהם. נוסעים במחלקת העסקים, במחלקות הראשונות או אח''מים עוברים מטבע הדברים הליך בידוק ורישום מהיר יותר. עבורם, הגעה לשדה התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה אמורה להספיק.
  • במקרה של טיסות פנימיות אפשר להגיע לשדה התעופה מעט מאוחר יותר, אך עדיין לא ברגע האחרון. ההמלצות של ארקיע, למשל, הן להתייצב בשדה התעופה שעה וחצי לפחות טרם הטיסה במקרה של טיסות היוצאות מנתב''ג או משדה התעופה של אילת, בעוד שבטיסות שיוצאות משדה דב או מחיפה אפשר להגיע כ-75 דקות טרם הטיסה.
  • עם כל הרצון להגיע בזמן, חשוב שגם תגיעו מוכנים. קראו היטב את תקנות חברת התעופה, המפורטות בוודאי בכרטיסים, וראו עם מה אתם צריכים להגיע לשדה התעופה. כיום בעידן האינטרנט והכרטיסים האלקטרוניים אין צורך להיסחב עם ניירת רבה, אך עדיין חשוב לקחת לא מעט מסמכים.
למידע נוסף:
אולי יעניין אותכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות:

שינוי וביטול טיסה

תנאי ביטול ושינוי הטיסה תלויים בחברה המשווקת (או סוכן הנסיעות שלכם) מחד - והחברה דרכה אתם טסים מאידך. חברות תעופה ישראליות מחוייבות לחוק הגנת הצרכן דרכו ניתן לבטל את הטיסה עד 14 יום ...

טיסות זולות

כשיוצאים ליעד תיירות או נופש, נדרשים להיפרד מסכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים: החל מכמה אלפי שקלים ועד לסכום בן חמש ספרות...

טיסה ישירה

טיסה ישירה, כפי שניתן להסיק משמה, היא טיסה שאינה כוללת עצירת ביניים. טיסה ישירה תצא מיעד אחד ותנחת ביעד הסופי אליו חפצים להגיע תוך מספר שעות...

כבודה

כבודה היא מיטלטליו של הנוסע בין אם היא עולה איתו (כבודת יד) או נשלחת לבטן המטוס. יש לבדוק עם חברת התעופה או סוכן הנסיעות מהי זכאות הכבודה לטיסה (מה ההגבלה, כמה יחידות ומה המשקל והמידות המותרים)...

מחלקות

המטוס מחולק בדרך כלל לשלוש מחלקות שירות: תיירים, עסקים וראשונה. ברוב הטיסות הסדירות יש מחלקת תיירים ומחלקת עסקים. מחלקה ראשונה נפוצה יותר בטיסות...


לכל עמודי המידע באתר על טיסות לחו"ל

 

 
צריך/ה עזרה בבחירת טיסות וחבילות? אנחנו יכולים לעזור!

כבר זמן רב שאנו מסייעים לתיירים רבים בתכנון החופשה שלהם בחו"ל.
 
arrow, left icon
רוצה שנעזור גם לך?
הכנס/י פרטים בטופס המצורף

 
             
                                     
                                     
                                      
 
+ שלח משוב
+ שלח הצעה כיצד יש לערוך את העמוד

 

 מצאתם שגיאת כתיב או ניסוח לא ברור? יש לכם מה להגיד? המחיר השתנה?
יש לכם המלצה או שאתם רוצים להוסיף הערה עובדתית?
רוצים שנפרסם תמונה או מאמר שלכם באתר?


הגיבו ועזרו לנו לבנות את אתר התיירות המעמיק ביותר בעברית! 

(בעלי אתרים יקרים - לינקים שאינם מועילים לגולשים לא יפורסמו
אך אנו יותר מנשמח לפרסם קרדיטים ולינקים למידע, תמונות או עריכה חדשה ומועילה). 



 

© כל הזכויות שמורות לצוות "הכל על" 

הזכויות לאייקונים שמורות ל:Alessandro Rei , WebIconSet.comIconFinderIconkaKidaubis DesignSebastien DurelSvengraphIcons LandDaddyDesignCyberchaos05DunedhelSvengraphLazyCrazy  Artdesigner.lv  VistaICO.com www.aha-soft.com Ana softLa Glanz Studio - Eugen Buzuk IconBlock  Bevelandemboss.net

לכל שאלה ניתן ליצור עמנו קשר במייל 
למקרים דחופים 0544-979-371 (972+)
Yandex.Metrica