1. עמוד הבית
  2. »
  3. הודו 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב בהודו (2024) – המידע שיחסוך לכם כסף וטעויות

השכרת רכב בהודו (2024) – המידע שיחסוך לכם כסף וטעויות

בעמוד זה נפרט תשובות לשאלות כמו: האם כדאי להשכיר רכב בהודו? האם כדאי לשכור רכב עם נהג? איך למצוא עבורו את המחיר המשתלם ביותר? וכל המידע החשוב לפני שמתחילים לנסוע ברכב במהלך טיול בהודו.

 

האם צריך רכב בהודו?

התשובה לשאלה זו משתנה בין תייר לתייר, והשאלה המרכזית שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה מהות החופשה אותה אתם מתכננים?

אם עיקר הטיול שלכם מתמקד ביעדים המרכזיים יותר כמו דלהי, ג’איפור, צ’אנדיגאר, אמריצר, כלכותה או מומבאי למשל – אין ממש צורך ברכב מאחר וניתן להגיע מהם ואליהם בטיסות פנימיות. אך במידה ותרצו להגיע אל יעדים מעט יותר מרוחקים ופחות מחוברים, שאין אליהם תחבורה ציבורית מסודרת הדרך הנוחה, המהירה והבטוחה לעשות זאת (ולפעמים היחידה) היא באמצעות רכב פרטי. בנוסף, לנוסעים עם רכב פרטי יש אפשרות לבנות את הלו”ז שלהם לטיול ולהיות כמה שיותר גמישים ללא תלות באמצעי תחבורה ציבורית שלא תמיד מתאימה ונוחה לכולם, למשל – למשפחות עם ילדים, או לנוסעים מבוגרים יותר שמגיעים להודו לזמן קצר יחסית ורוצים לחוות אותה עד תום.

טבלת חיפוש רכבים והשוואת מחירים

מטה נמצא מנוע חיפוש רכבים והשוואת מחירים בין חברות ההשכרה השונות, במידה ויש לכם חוסם קבצי קוקיס פעיל לא תוכלו לראות אותו. תוכלו להיכנס במקום ישירות לאתר רטנלקארס, המפעיל של מנוע החיפוש.

חברות מומלצות להשכרת רכב בהודו

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב בהודו עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים בהודו בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה בהודו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית

השאלה הגדולה הנשאלת, אם החלטתם ללכת על רכב פרטי, היא האם לקחת רכב פרטי בצורה הקלאסית או לקחת רכב עם נהג צמוד, זו החלטה לא פשוטה.

למרות היתרונות הרבים שבהשכרת רכב בהודו יש לשקול היבטים מעט יותר בעייתים בנהיגה בהודו. חשוב לדעת כי בהודו נוהגים הפוך מבישראל- בצד שמאל של הכביש, מנהג שנשאר מהימים בהם הודו הייתה תחת שליטה בריטית. אולם הקושי האמיתי בנהיגה בהודו אינו כיוון הנהיגה אלא תרבות הנהיגה השונה, עומס המכוניות בכבישים ותשתיות רעועות לעיתים. הכבישים עמוסים וסואנים, ברכבים, ריקשות, הולכי רגל, אופנועים ולא פעם סימון הנתיבים הינו בגדר המלצה בלבד. הדבר נכון במיוחד בערים הגדולות. מנגד בערים הקטנות יותר ובכפרים יש פחות תנועה אבל התשתיות רעועות לרוב ומקשות על הנהיגה, בין אם בשל כבישים צרים, לא סלולים כראוי או היעדר שילוט. על כל אלו יש להוסיף אכיפה נמוכה יחסית על חוקי התנועה, על אף שנעשה שיפור בתחום זה בשנים האחרונות.

כביש בדלהי

בתמונה – דוגמה לכביש טיפוסי בהודו

להיבט זה צריך להוסיף את הדרכים המפחידות של הודו למשל הדרך ממאנלי ללה, או הדרך מקאסול לקלגה (עמק פרוואטי), שהן שם דבר בקרב המטיילים ודורשות היכרות עם השטח ועם עונות השנה לפני שנוסעים בהן לבד.

הדרך ממנאלי ללה – לא מומלץ לכל אחד לנהוג בדרכים הללו (צילום Simon Matzinger

כל אלו, הופכים את הנהיגה במדינה לקשה, מאתגרת ולא מומלצת לנהגים שזוהי הפעם הראשונה בה הם נתקלים בכבישים הסואנים של מדינות המזרח. אם נחבר לזה גם את העובדה שמחירי הנהגים בהודו מאוד נמוכים, הפתרון הטוב ביותר אשר מאפשר לשמור על היתרונות של התניידות ברכב פרטי מצד אחד ולוותר על החסרונות והקושי של נהיגה בהודו מצד שני הוא השכרת רכב עם נהג. הנהג מכיר את אתרי התיירות המרכזיים ובקיא ברזי הנהיגה בהודו וההפרש בין השכרת רכב ללא נהג להשכרת רכב עם נהג אינו מאוד משמעותי ולכן פתרון זה הינו אידיאלי וגם הנפוץ ביותר. חשוב לקחת בחשבון שהנהג אינו מדריך תיירות – כלומר לא מסביר על האתרים או נכנס איתכם אל האתרים השונים אליהם תרצו להגיע, ומעבר לכך לרוב הם מדברים אנגלית חלקית בלבד.

השכרת רכב ללא נהג בהודו מתאימה בעיקר למי שזה אינו הביקור הראשון שלו בהודו והוא מכיר את ההתנהלות על הכביש ומעדיף גמישות מוחלטת בנסיעות שלו. במקרה זה מומלץ להימנע ככל הניתן מנהיגה בערים עצמן, גם כדי להימנע מנזקים לרכב שיכולים לעלות כסף רב וגם בעבור השקט הנפשי שלכם. כמו כן, חשוב לדעת כי הרכבים הפופולארים בהודו אינם הרכבים המוכרים לנו. ניתן לשכור את החברות המוכרות לנו בישראל ואירופה, אולם ההשכרה תהיה במחיר גבוה יותר מאשר השכרה של רכבים מקומיים.

איך להשיג את המחיר הטוב ביותר לרכב בהודו?

הדבר הראשון שצריך להכריע הוא האם אתם הולכים על רכב עם נהג צמוד או שאתם מחליטים ללכת על רכב שכור ולנהוג בו בעצמכם.

אם החלטתם ללכת על נהג צמוד, אז יש לקחת בחשבון שהכל שאלה של התמקחות, קביעת תעריף ובדיקה מקדימה של הנהג. יש אפשרות לקחת נהגים שעובדים עם חברות גדולות ומשמעותיות, במיוחד בערים הגדולות. למשל האופציות הללו לנהג פרטי ורכב במומבאי או לנהג פרטי לאזור דלהי של חברת גט יור גייד או להסתכל על אופציות דומות של חברות ענק כמו אקספדיה ו Viator. היתרון של הזמנה ממקורות כגון אילו הוא הביטחון הרב בהזמנה והשירות שיהיה בסטנדרטיים בינלאומיים, יש לקחת בחשבון שמדובר באופציות שלרוב הן יקרות יותר.

אופציה אחרת היא לברר עם המלון שלכם, או בקבוצות השונות – ולשאול על נהג מומלץ כזה או אחר בכל האחד מהאזורים השונים של הודו. במקרה כזה יש לברר ולוודא את כל הפרטים בחוזה: איזה רכב יש לנהג (לרכב חדש יש פטור ממיסים), כמה שעות רצוף הוא נוהג, מי אחראי על הלינה שלו, מי אחראי על הארוחה שלו, מה התחנות ומה המסלול המדוייק (וכמה יעלה לשנות אותו) – כל הדברים הנ”ל חייבים להיות סגורים מראש ויש להם משמעות למחיר השכרת הרכב. אנו מאוד ממליצים, גם במקרה שאתם הולכים על נהגים שלא עובדים עם חברה בינ”ל גדולה, לברר עליו מידע בקבוצות שונות ובתגובות של תיירים אחרים – יש תלונות רבות על נהגים בהודו, מכאלו שסחטו כספים דרך כאלו שנרדמו בנסיעה ועד כאלו שהיו מאחרים כרוניים.

כאשר מדובר ברכב בלי נהג ההמלצות שלנו הן אותן המלצות שאנו נותנים בכל יעד.

מהניסיון שלנו, אין הצדקה להזמנת הרכב בזמן החופשה עצמה. העמלות שאתם משלמים במלונות ובדוכנים גבוהות במיוחד, והיום, כשניתן לבצע השוואת מחירים פשוטה וברורה שאפילו תומכת בשפה העברית, אין הצדקה לא להזמין מראש את הרכב דרך המחשב בבית.
לאחר שבדקנו מספר פלטפורמות להשוואת מחירים, בחרנו לשתף פעולה עם אתר rentalcars (הקישור מוביל לדף המידע על החברה באתר שלנו), שיאפשר לכל גולש למצוא את המחיר הטוב ביותר להשכרת רכב בהודו (או בכל מקום אחר בעולם). אתר זה שייך לחברת Jackson Travel, מבית ענק התיירות העולמי פרייסליין (שמפעילים את אתרי הזמנת המלונות הגדולים בעולם, כמו Booking ואגודה).

כדי למצוא את המחיר הטוב ביותר לרכב שכור בהודו מומלץ לבצע ארבעה שלבים פשוטים:

א. חשבו מה חשוב לכם? כמו מלון, הופעה או כל דבר אחר שאנו עושים בתכנון החופשה, ישנם פרמטרים שונים המשפיעים מאוד על עלות הרכב. חשבו על מה אפשר לוותר על מנת להשיג רכב זול יותר ולעומת זאת על מה אתם לא מוכנים להתפשר.

  • גיר ידני או אוטומטי? גיר ידני מוזיל מאוד את המחיר, גם של הרכב וגם של הדלק.
  • מיזוג אוויר? בניגוד ליעדים אחרים, לא מומלץ לוותר על מיזוג אוויר בהודו, שבה מזג האוויר עשוי להיות הפכפך, גשום ואף חם מאוד.
  • מספר דלתות – פרמטר זה תלוי בעיקר במספר הנוסעים או בגודלה של המשפחה המטיילת.
  • מיקום תחנת האיסוף – לאסוף רכב ממרכז העיר יהיה זול יותר מאיסוף ו/או החזרה בשדה התעופה. החזרת הרכב בנקודה אחרת מנקודת האיסוף תעלה לא פעם סכום נוסף. אך ההמלצה היא לאסוף את הרכב מחוץ לעיר או כמה שקרוב ליציאה מהעיר (במידה והנהיגה עצמאית) על מנת להימנע מנהיגה בעיר עצמה כמה שניתן.
  • ביטוח? אנו לא ממליצים לוותר על כך, לא בהודו ולא בכלל – הסיבה שבגינה בחרנו בשיתוף עם rentalcars היא העובדה שהם מעניקים ברוב ההצעות ביטוח גניבה ותאונות מלא הכלולים במחיר הסופי!
  • סוג הרכב ומידת הפאר שלו.

חשוב לציין שאנו לא ממליצים לוותר על אף אחד מהפרמטרים הללו, אלא רק לקחת אותם בחשבון (ראה עוד בדף המידע: דברים שיש לקחת בחשבון בעת השכרת רכב בחו”ל).

ב. הבינו את טווח המחירים: כל תייר שמחפש רכב נתקל בשאלה – מהי הצעת המחיר הטובה ביותר לצרכים שלי? הרי מחירי השכרת הרכב משתנים מעונה לעונה ולפי סוגי הרכב. איך עושים זאת? כל שצריך לעשות זה להכניס את הפרטים במנוע החיפוש והמערכת תחפש עבורך את ההצעות הטובות ביותר להשכרת רכב מתוך מגוון ספקים (שלמה סיקסט, אוויס, ספקים מקומיים וכו’).

ג. השוו הצעות מחיר: בדקו את הצעות המחיר שמציעות החברות השונות. השוו את התוצאות ובחרו את ההצעה המתאימה לכם ביותר. אתם יכולים להיעזר בכל הפרמטרים שפירטנו בסעיף א’.

ד. עכשיו כל שנותר לכם הוא להזמין! פשוט בצעו את ההזמנה בצורה הפשוטה ביותר בעזרת כרטיס אשראי, מהבית.

  • שווה לבדוק האם בכלל מומלץ לכם להשכיר רכב, למגיעים להודו לתקופה ארוכה יחסית לא פעם מומלץ לקנות רכב.




דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב בהודו

דרישות גיל

  • ניתן להשכיר רכב ברוב החברות החל מגיל 21 כל עוד ישנו רישיון בתוקף.
  • ברוב החברות סביר כי נהגים מתחת גיל 25 ידרשו בתשלום נוסף.

חוקי תנועה חשובים בהודו

  • מהירות מותרת בהודו – בכביש מהיר – עד 100 קמ”ש, בהתאם לשילוט ולתנאי הדרך, בכביש בינעירוני – 80 קמ”ש, בכביש עירוני – 50 קמ”ש.
  • בהודו אסור לדבר בטלפון בזמן הנהיגה.
  • בהודו נוהגים בצד שמאל.
  • משמעות של תמרורים בהודו (באנגלית).
  • חוקי האלכוהול בהודו נוקשים (המידה המותרת היא 0.03% אלכוהול בדמו של הנהג).
  • נהיגה בהודו מצריכה רישיון בתוקף, אשרה בין לאומית לתיירים, טופס רישום הרכב, טופס הביטוח של הרכב וטופס Emission במידה והרכב בעל ותק של מעל לשנה.
  • דרוש רישיון נהיגה בינלאומי כדי שחברת ההשכרה תספק לכם רכב בהודו. באופן כללי אנו ממליצים היום להוציא רישיון נהיגה בינלאומי לא משנה לאיזה יעד מדובר.
  • שימו לב, למי שאינו תושב הודו יש בעייתיות מסויימת להוציא רישיון נהיגה הודי. אם אתם זמן קצר במדינה הרישיון הבינלאומי שלכם תופס. אם לא בדקו את העניין לפני שאתם עולים על רכב. נכון, הרבה נוהגים בהודו ללא רישיון כלל, והאכיפה נמוכה. אבל ברגע שיש תאונה ויש נפגעים – זה יכול להיות מתכון לצרות רבות. בבקשה זכרו שללא רישיון בינלאומי אין עליכם ביטוח.
  • למי שרוצה להעמיק בחוקי התנועה במדינה אנו ממליצים להציץ באתר זה.

מערכת הכבישים בהודו

קשה לאפיין את כל הכבישים של הודו שהיא ענקית ורב גונית, בכל זאת ננסה:

  • הכבישים הבין-עירוניים באזורים המפותחים מסודרים יחסית, הן מבחינת השילוט והן מבחינת התשתיות. במיוחד מערכת הכבישים החדשה אשר מחברת בין ארבעת הערים צ’נאי, מומבאי, דלהי וכלכותה.
  • הכבישים בערים עצמן עמוסים לעייפה ממכוניות, הולכי רגל ושאר כלי רכב. בערים הגדולות יש בעיות קשות של חניה ולפעמים הסמטאות צרות ולא ניתנות כלל למעבר של רכבים אלא רק להליכה רגלית או ריקשה – קחו זאת בחשבון.
  •  הכבישים באזורים הפחות מפותחים לרוב רעועים, עם בורות ושילוט לקוי או לא קיים. ישנם כבישים צרים עם תהומות רבות, במיוחד בחלקים הצפוניים של המדינה, אך לא רק. כבישים אלו בחלקים הפריפריאלייים יותר סובלים מפגעי מזג אוויר ולפעמים נחסמים בחודשי החורף או לאחר סערות שלגים וגשמים. לכן, חשוב לבדוק לפני הנסיעה את הכביש ולהתעדכן ביעד עצמו לפני היציאה לדרך.

דלק בהודו

  • מחירי הדלק בהודו משתנים בין מדינה למדינה ומשתנים מידי יום בהתאם למדדים דינמיים.
  • חלק מתחנות הדלק פתוחות 24 שעות וחלק מתחנות הדלק נפתחות בבוקר (סביב השעה 6:00) ונסגרות בלילה (סביב השעה 00:00).

חניה בהודו

ישנה בעיית חנייה אשר מורגשת בעיקר בערים הגדולות, ולכן יש לקחת זאת בשיקולים האם לשכור רכב ובאיזה שלב בטיול לשכור אותו. במידה והחלטתם לשכור רכב כדאי לחפש מלון בו יש חניה.

יש לא מעט מלונות ואף אכסניות אשר מציעות חניה, בין אם פרטית, בתשלום או בחניון סמוך. דוגמאות למלונות שכאלו הן Holiday Inn Amritsar Ranjit Avenue באמריצר, מלון The Harrington Residency בכלכותה, מלון The Metropolitan Hotel New Delhi בניו דלהי, אכסניית Electric Cats Bed & Breakfast בבנגלור, מלון The Oberoi Mumbai במומבאי, ומלון Samode Haveli בג’איפור.

מפת תחנות השכרת רכב בהודו