קרלה | Kerala

מדינת קרלה הצרה והארוכה שוכנת בקצה הדרומי-מערבי של הודו, בצמוד לאוקיינוס ההודי

מידע כללי על קרלה

קרלה (Kerala) מאופיינת באקלים הטרופי, הנופים הירוקים והצמחייה, החופים הזהובים, תעלות המים והלגונות המרהיבות, יערות הקוקוס והאווירה השלווה הם גם ההופכים אותה לאחד מהיעדים הפופולרים בהודו.

בחלקים הפנימיים של קרלה יש אגמים רדודים של מים מתוקים, המקושרים על ידי מערכת של נהרות ותעלות. מדובר במערכת מים המקיימת חקלאות ענפה: שדות אורז, מטעי קוקוס, שיחי תה ופירות טרופיים. הכפריים חיים על איים קטנים בלגונות ולאורכן, וסירות הן כלי התחבורה הנפוץ באזור.




הגברים בקרלה לובשים חצאיות קצרות דמויות סדין הקשורות מקדימה בקשר מרושל. הנשים בקרלה, לבושות בבגדים צבעוניים בוהקים. תושבי קרלה, כולל הנשים, הרבה יותר פתוחים משאר ההודים שתפגשו ומשוחחים באנגלים עם התיירים.

הידעת?
קרלה נחשבת למדינה המפותחת ביותר בהודו. השלטון הקומוניסטי, שהיה בקרלה עד שנת 2000, ביטל את שיטת הקאסטות ופיתח את מערכת הבריאות והחינוך בקרלה. רוב תושבי קרלה (גם הנשים) יודעים קרוא וכתוב ומדברים אנגלית שוטפת.

חוף קובלאם, קרלה (צולם עחוף קובלאם, קרלה (צולם ע”י – Mehul Antani) (צילום: Mehul Antani, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בקרלה

קוצ’ין (Cochin) – אחת הערים המעניינות בקרלה ובדרום הודו בכלל. לקוצ’ין היסטוריה עמוסה ורבגונית שהשאירה את חותמה עם כנסיות, בתי כנסת ומסגדים מרשימים ורחובות בסגנון מוסלמי, פורטוגלי, הולנדי ובריטי.

טריואנדרום (Trivandrum) תירובננתפורם (Thiruvananthapuram) – עיר הבירה של קרלה, טריואנדרום, או בשמה החדש תירובננתפורם, נמצאת בדרומה של המדינה. כיאה לעיר בירה, היא עמוסה מבני ציבור. בפרברי העיר נמצאות שכונות וילות של המעמד הבינוני והגבוה שנראות מודרניות לחלוטין. בעיר עצמה אין אטרקציות תיירותיות של ממש והיא משמשת בעיקר כשער לדרום קרלה ולחופים המפורסמים קובאלאם וורקלה.

קובאלאם (Kovalam) – חוף קובאלאם, כ-16 קילומטר דרומית מטריואנדרום, הינו חוף מתוייר וממוסחר למדי, הפונה בעיקר לתיירות אירופאית. החוף, שבעבר היה כפר דייגים קטן ושלו, עבר תנופת פיתוח מואצת וכיום הוא הפך להיות מוקד התיירות של קרלה עם בתי מלון מערביים ושירותי תיירות מתקדמים.

טריואנדרום - Trivandrumטריואנדרום – Trivandrum

סירות דייגים על החוף (קובאלאם - Kovalam)סירות דייגים על החוף (קובאלאם – Kovalam)

ורקלה (Varkala) – עיירת תיירים קטנטנה, הממוקמת על צוק גבוה ותלול, בדרום קרלה. משמשת בעיקר כמקום להתרגעות ומנוחה. ניתן לטייל לכפרים הסמוכים או לעשות מגוון קורסי בישול קרלי. החופים בורקלה, הנמצאים מתחת לצוק, יפים אך מסוכנים לשחייה וכדאי לנקוט משנה זהירות. על הצוק עצמו נמצאת הטיילת של ורקלה עם חנויות שונות, בתי הקפה, סוכנויות נסיעות, אינטרנט קפה וגסטהאוסים. בורקלה מספר מקדשים כשהמפורסם ביניהם הוא מקדש ג’אנרהנה-קרישנה (JanardhanaKrishna Temple) הנחשב כמקום עלייה לרגל.

מונאר (Munnar) – עיירת גידול התה ההודית הפכה בשנים האחרונות לאחת האטרקציות העיקריות בקרלה שבדרום הודו. ניתן לצאת לטיולי יום, ברגל, בריקשה, או בג’יפ. הטיולים כוללים ביקורים באגמים, במטעי התה הנטועים על מורדות הגבעות בטרסות יפיפיות ובגידולי הקפה והקינמון. כמו כן, הטיולים כוללים אטרקציות כמו רכיבה על פילים, תצפית לשקיעה ועוד. החנויות במונאר מציעות למבקרים בה שפע של תוצרת מקומית כמו קפה, תה, שוקולד עשוי בעבודת ביד, תבלינים ועוד.

ורקלה - Varkalaורקלה – Varkala

פיל הודי באזור מונאר (Munnar)פיל הודי באזור מונאר (Munnar)

קומילי (Kumily) – קומילי, שנקראת גם פרייר (Periyar) או ט’קאדי (Thekkady), נמצאת על הגבול עם טאמיל נאדו (Tamil Nadu), המדינה השכנה לקרלה. העיירה הקטנה והחביבה התפרסמה בעיקר בזכות שדות גידול התבלינים שלה. כאן מגדלים את תבלין הקארי המפורסם, אגוז מוסקט, הל ועוד. הביקור בחוות התבלינים שבמקום מומלץ. אטרקציה נוספת היא שמורת הטבע פרייר, בה חיים בעלי חיים רבים כמו טיגריסים ופילים.

איי לאקשאדוויפ (Lakshadweep Islands) – קבוצה של 36 איים הנמצאת ממערב לקרלה, בים הערבי ומסתמנת כדבר הבא על מפת התיירות בהודו. רק 11 מהאיים מאוכלסים ובהם אוכלוסייה כפרית, מוסלמית ברובה. יש להצטייד באישור מיוחד לביקור באיים – מה שהופך את הביקור במקום ללא זול בכלל. מי שבכל זאת יבחר להתאמץ, לשלם ולהגיע לכאן, יוכל להנות מאיים שלווים עם לגונות ושוניות אלמוגים מרשימות ומפעילויות ספורט ימי כמו צלילה וגלישת רוח.

שמורת הטבע פרייר (קומילי - Kumily)שמורת הטבע פרייר (קומילי – Kumily)

איי לאקשאדוויפ - Lakshadweep Islandsאיי לאקשאדוויפ – Lakshadweep Islands

קרלה, קרנטקה, קוצ’ין

מלונות בקרלה

בקרלה מלונות רבים ברמות השונות . מלונות יוקרה, מספר לא מבוטל של מלונות בדרג הביניים (שלושה-ארבעה כוכבים) וגם לא מעט מלונות זולים ברמה של אכסנייה / באד אנד ברקפסט (ראו עוד תחת מלונות בקרלה ומלונות בהודו).

אטרקציות וסיורים מודרכים בקרלה

קרלה נמצאת כחלק מתוכנית המסלול של הרבה מהטיולים המאורגנים בדרום הודו. בדר”כ באותו טיול עם גואהקרנטקה ומומבאי.




טיפים והמלצות כלליות למבקר בקרלה

  • קרלה ידועה באמנות ה”קאתאקאלי”, מופע ריקוד-דרמה וברפואה ההודית הטבעית, האיורוודה. העיסוי האייורוודי מאוד נפוץ בקרלה ויוצע לכם בכל מלון אליו תגיעו – מומלץ לנסות.
  • אם הגעתם לקרלה. אל תפספסו את האופציות לטיולי הטבע שהיא מאפשרת. מביקור בשדות האורז והתה ועד האפשרות לטיולי הג’יפים הפופלארים שהיא מציע. כמו כן, יש בקלרה כמה וכמה חוות תבלינים מומלצות שמציגות את מגוון התבלינים הרב הגדל בבאזור.אופציה אחרת לא פחות מרתקת היא שייט באגם ומבנאד שנמצא בקרלה. אפשר לקחת שיט קצר ואף שיט הכולל לינה על הסירה. יש רבים הממליצים על דרך זו כדרך היפה ביותר להגיע לביקור בקוצ’ין.
  • הסיור בקרלה הוא חלק מהסיור הכללי בדרום הודו – כדי לחבר אותו עם טאמיל נאדו (Tamil Nadu) הסמוכה. ראו גם דרום הודו מורחב ודרום הודו בדגש איים וחופים תחת מסלולי טיול מומלצים בהודו.

 

מידע שימושי למבקר בקרלה

הגעה לקרלה:

  • טיסה – בקרלה פועלים שלושה נמלי תעופה בינלאומיים – Kozhikode International Airport ,Cochin International Airport ו- Thiruvananthapuram International Airport.
  • רכבת – שתי תחנות הרכבת הגדולות ביותר בקרלה הן: Thiruvananthapuram Central ו-Ernakulam Junction.
  • רכב פרטי – בקרלה עוברים מספר כבישים ראשיים.

 

[wpgmza id="20" cat="5" marker="3359" zoom="16"]