הכל על - דמי ביטול לטיסה
 
דף הבית >> תכנון חופשה עם הכל על >> טיסות וחבילות >> טיסות לחו"ל מידע ומושגים >> דמי ביטול לטיסה

 

עוד מידע באתר על מושגי בסיס לטיסות לחו"ל:

 שינוי וביטול טיסה 
 טיסות זולות 
 טיסה ישירה 
 כבודה 
 מחלקות 
 בידוק 
 משקל יתר 
 באיזה מטבע משלמים על הטיסות? 
 טיסה עם עצירת ביניים 
 אזהרות נסיעה 
 הזמנת ארוחה צמחונית בטיסה 
 אישרור טיסות 
 טיסה בכיוון אחד 
 טיסה הלוך ושוב 
 טיסה סדירה 
 טיסות של נשים בהריון 
 טיסת צ'ארטר 
 רישום יתר 
 אי הגעה לטיסה 
 דמי ביטול לטיסה 
 הזמנת ארוחה כשרה בטיסה 
 התייצבות לטיסות 
 טיסות לואו קוסט 
 טיסות לפנסיונרים 
 טיסות עם ילדים 
 טיסות עם תינוקות 
 מסמכי נסיעה 
 נוסע מתמיד 
 טיול מאורגן, חבילה או הרכבה עצמית 
 טוס וסע 
 טיסות קיץ 
 טיסות אביב וסתיו 
 טיסות חורף 

----------------------------------------

עוד מידע באתר על טיסות וחבילות לחו"ל:

 טיסות לחו"ל מידע ומושגים 
 מידע על טיסות לפי ערים 
 מידע על ספקי טיסה 


----------------------------------------

עוד מידע על תכנון חופשה עם הכל על

 השכרת רכב בחו"ל 
 הכל על מלונות 
 טיסות וחבילות 
 ספורט והופעות 
 מידע על ספקי תיירות לתייר הישראלי 
 רכבות באירופה 
 עדכונים של אתר הכל על 
 בקשה להצעת מחיר 

 
פרסומות

 
רוצה שנעזור לך בתהליך ההזמנה?
 השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם!


דמי ביטול לטיסה

דמי ביטול - טיפים, מידע והמלצות 

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

טבלת ניווט מהיר
מידע כללי
החוק להגנת הצרכן בישראל
הזמנה טלפונית/אינטרנטית
צורת ההודעה בכתב
המלצות וטיפים
לבקשת עזרה והתייעצות

מלונות | טיסות | ספורט והופעות | השכרת רכב
למידע נוסף על טיסות באתר: מידע, יעוץ ושאלות ותשובות
לקבלת יעוץ אישי במציאת טיסה וקבלת קופני הנחה לגולשי האתר


מידע כללי

המצב בו אנחנו רוכשים כרטיס טיסה אבל לא יכולים לממש אותו הוא מתסכל מאד, ולמרב הצער גם יקר מאד. כפי שחווים רבים מאיתנו על בשרם, ביטול טיסה כרוך בתשלום סכום המשתנה בהתאם למועד הטיסה, לתנאי הכרטיס ולמדיניות חברת התעופה. כדי למנוע מצבים של ביטולים המוניים של נוסעים, שכמובן פוגעים בחברת התעופה כלכלית, המקובל הוא דמי ביטול גבוהים שלרוב עומדים אחוזים נכבדים מאוד ממחיר הכרטיס.
פרסומת

החוק להגנת הצרכן בישראל

חוק הגנת הצרכן בישראל מגדיר מספר תרחישים של ביטול עסקה. התרחיש הראשון, שאתם צריכים לשאוף אליו, הוא ביטול העסקה מהר ככל האפשר לאחר השלמתה, תוך לא יותר מאשר שבועיים - במקרה הזה דמי הביטול עומדים על 5% ממחיר העסקה או 100 ש'ח, על פי הנמוך מביניהם. התנאים המדויקים הם:

אם ביטל הצרכן את עסקת המכר מרחוק בתוך המועד של 14 יום ועמד בתנאי הביטול, ישלם דמי ביטול של 5% מערך העסקה ( הסכום הכולל ששולם ולא עלות הנופש לאדם) או 100 ₪, הנמוך מביניהם.

יש לציין כי החוק מתיר לבית המשפט לפסוק פיצויים של עד 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק במקרה שבו סוכנות הנסיעות מסרבת להשיב לצרכן את מלוא הסכום ששילם .
ואולם, במקרה של הטעיה או אי התאמה בין מה שהוזמן לבין השירות שניתן בפועל הצרכן רשאי לבטל את העסקה ואינו חייב בתשלום דמי ביטול.

הזמנה טלפונית/אינטרנטית מול הזמנה פנים מול פנים

יש להדגיש כי התנאים האלה מאפיינים הזמנות טיסות שנעשות באמצעות הטלפון או האינטרנט, ומוגדרות לכן כעסקת מכר מרחוק (כלומר, עסקה שאינה מתבצעת פנים מול פנים מול הסוכן). הזמנות פנים מול פנים משנות מעט את חוקי המשחק והופכת את התמונה למורכבת יותר מבחינתם של הרוכשים. במקרה הזה התנאים שפורטו מעלה במסגרת חוק הגנת הצרכן אינם חלים, כשיש להתבונן על מדיניות חברת התעופה לגבי ביטולים במקרה הספציפי. זוהי מלכודת מסוימת שרצוי שתביא לכך שלא תמהרו לחתום על פרטי העסקה מבלי שאתם מבינים את המשמעות שלה לעומק.

כאמור, ככל שמתקרב מועד הטיסה צפוי המחיר שמשלמים על הביטול לעלות. לאחר שבועיים חוקי הגנת הצרכן אינם חלים, כך שיש להתבונן על מדיניות הביטולים של החברה הספציפית ובהתאם לתנאים המוגדרים של הכרטיס.

צורת ההודעה בכתב

בתרחיש המקובל, אפשר לבטל את הטיסה בשיחה טלפונית עם נציגי חברת התעופה או סוכנות התיירות, או לחלופין בעל פה. יוצאים מכלל זה מקרים בהם הביטול נעשה יומיים בלבד לפני מועד הטיסה. מעבר לעובדה שדמי הביטול במקרה הזה נוטים להיות הגבוהים ביותר שיש, חייבים להעביר לחברה הודעת ביטול בכתב (המטרה היא למנוע מצבים בהם אנשי החברה לא ידעו על עצם הביטול, לכאורה או שלא). החובה שלכם, בתור מבטלי הטיסה, היא לוודא שהם אכן קיבלו את ההודעה.
פרסומת
 

המלצות וטיפים:

  • אם מזמינים טיסה לחו''ל בצורה ישירה מחברה בינלאומית, החוקים הרלוונטיים למדינת ישראל אינם משמעותיים. החוק בפועל יושפע מהמדיניות באותה מדינה. בדרך כלל דמי הביטול במצבים אלה עומדים על 20-250 דולר, טווח רחב מאד.
  • סוג הטיסה משפיע על גובה דמי הביטול ותנאיהם, כך שיש למשל הבדל בין טיסות סדירות לטיסות שכר (צ'ארטר), וכמובן שגם בין היעדים השונים. משתנה אחר שעשוי להשפיע על דמי הביטול הוא המחלקה אליה משתייך הכרטיס – למשל מחלקת תיירים לעומת טיסה במחלקה ראשונה, שתציע לרוב תנאים מועדפים מהבחינה הזו.
  • מומלץ לברר תמיד את תנאי הביטול לפני שאתם סוגרים את העסקה. אתם הרי לא באמת יכולים לדעת מה יוליד יום.
  • האופציה של אי התייצבות לטיסה, מבלי להודיע לסוכנות, צריכה לצאת מהתמונה. במצבים אלה, מעבר לדמי ביטול הטיסה יש קנס נוסף שמייקר עוד יותר את המשוואה הכלכלית.
  • ביטוחי נסיעות רבים כוללים כיסוי כספי על מצבים בהם נדרש לבטל את הטיסה. כשרוכשים ביטוח נסיעות, חשוב לבדוק את תנאיהם ולהעדיף פוליסות שכן מעניקות מענה מסוים לנושא של ביטול הטיסה.​

אולי יעניין אותכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות:

שינוי וביטול טיסה

תנאי ביטול ושינוי הטיסה תלויים בחברה המשווקת (או סוכן הנסיעות שלכם) מחד - והחברה דרכה אתם טסים מאידך. חברות תעופה ישראליות מחוייבות לחוק הגנת הצרכן דרכו ניתן לבטל את הטיסה עד 14 יום ...

טיסות זולות

כשיוצאים ליעד תיירות או נופש, נדרשים להיפרד מסכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים: החל מכמה אלפי שקלים ועד לסכום בן חמש ספרות...

טיסה ישירה

טיסה ישירה, כפי שניתן להסיק משמה, היא טיסה שאינה כוללת עצירת ביניים. טיסה ישירה תצא מיעד אחד ותנחת ביעד הסופי אליו חפצים להגיע תוך מספר שעות...

כבודה

כבודה היא מיטלטליו של הנוסע בין אם היא עולה איתו (כבודת יד) או נשלחת לבטן המטוס. יש לבדוק עם חברת התעופה או סוכן הנסיעות מהי זכאות הכבודה לטיסה (מה ההגבלה, כמה יחידות ומה המשקל והמידות המותרים)...

מחלקות

המטוס מחולק בדרך כלל לשלוש מחלקות שירות: תיירים, עסקים וראשונה. ברוב הטיסות הסדירות יש מחלקת תיירים ומחלקת עסקים. מחלקה ראשונה נפוצה יותר בטיסות...
 
צריך/ה עזרה בבחירת טיסות וחבילות? אנחנו יכולים לעזור!

כבר זמן רב שאנו מסייעים לתיירים רבים בתכנון החופשה שלהם בחו"ל.
 
arrow, left icon
רוצה שנעזור גם לך?
הכנס/י פרטים בטופס המצורף

 
             
                                     
                                     
                                      
 
+ שלח משוב
+ שלח הצעה כיצד יש לערוך את העמוד

 

 מצאתם שגיאת כתיב או ניסוח לא ברור? יש לכם מה להגיד? המחיר השתנה?
יש לכם המלצה או שאתם רוצים להוסיף הערה עובדתית?
רוצים שנפרסם תמונה או מאמר שלכם באתר?


הגיבו ועזרו לנו לבנות את אתר התיירות המעמיק ביותר בעברית! 

(בעלי אתרים יקרים - לינקים שאינם מועילים לגולשים לא יפורסמו
אך אנו יותר מנשמח לפרסם קרדיטים ולינקים למידע, תמונות או עריכה חדשה ומועילה). 



 

© כל הזכויות שמורות לצוות "הכל על" 

הזכויות לאייקונים שמורות ל:Alessandro Rei , WebIconSet.comIconFinderIconkaKidaubis DesignSebastien DurelSvengraphIcons LandDaddyDesignCyberchaos05DunedhelSvengraphLazyCrazy  Artdesigner.lv  VistaICO.com www.aha-soft.com Ana softLa Glanz Studio - Eugen Buzuk IconBlock  Bevelandemboss.net

לכל שאלה ניתן ליצור עמנו קשר במייל 
למקרים דחופים 0544-979-371 (972+)
Yandex.Metrica