טיול חברות בברצלונה ובקוסטה בראווה – דנה יצחק

פוסט זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

 

היינו שבוע שעבר, שלוש חברות אחרי צבא. ברצלונה 6 ימים, קוסטה ברווה 3 ימים. היה טיול מדהים. הנה כמה המלצות למקומות שעשו לנו כיף:

קודם כל – לקחנו סיור של יום (9-18) עם רועי מארט טוריזם! חצי יום במונטסרט, ואחר כך סיור ברובע הגותי וברובע היהודי בברצלונה.
אחד המדריכים הטובים שפגשנו, עם הרבה תשוקה וידע ורגש, וגם הרבה סבלנות. בהתחלה תכננו להגיע לבד לכל המקומות כמו המונטז’ואיק והמונטסרט, אבל גילינו שזה משתלם ועדיף מלהתנייד עצמאית עד למונטסרט, וגם הרבה יותר מעשיר ללכת ברובע הגותי ולהקשיב לסיפורים של רועי על ברצלונה.

אוכל

PASTA MARKET –
כמובן שהפסטה מרקט על הרמבלה תמיד טוב כשרוצים פסטה זולה, מושקעת וטעימה, או אפילו סלט ישראלי מרענן ובריא (שלא תמיד קל למצוא באירופה).

CHOKE – CARRER DEL CARME
כתובת: צמוד לרמבלה, בסמטה קטנה שיוצאת ממנה, תמצאו את המקום הכי טוב לאוהבי שוקולד בברצלונה.

UN GELATO PER TE –
גלידריה מעולה בסמטאות הרובע היהודי, שנמצא בתוך הרובע הגותי, ראינו שגם מומלץ ע”י trip advisor.

Txapela –
רשת מסעדות של טאפאסים בברצלונה, אנחנו אכלנו בסניף של כיכר קטלוניה כמאנץ’ לילי טעים וזול, ויש גם מנות למי שמעדיף להיות צמחוני בחו”ל.

PARADISO –
בר קוקטיילים שזכה בפרסים על הקוקטיילים שלו. נמצא ליד הנמל של ברצלונה, צריך לרדת את כל הרמבלה ולפנות שמאלה בכיכר קולומבוס עד שמגיעים. זה קצת הליכה, אבל שווה למי אוהב קוקטיילים הזויים (בדגש על הזויים), ומוכן לשלם בשבילם. האווירה חשוכה וסקסית, ופחות תיירותית.
(אל תיבהלו אם מבחוץ זה נראה כלום, בפנים תגלו על מה מדברים).

LA LONJA – LLORET DE MAR, COSTA BRAVA –
אם יוצא לכם לקפוץ ליורט דה מאר, אחת מהעיירותת בקוסטה ברווה, מומלץ לאכול במעדת LA LONJA. מנות ספרדיות וקטלניות קלאסיות ומעולות. אהבנו את הסלמון הצלוי שלהם, גם הפאייה טובה, ואת הטאפאס המעולים. דווקא לסנגריה פחות התחברנו, הייתה יותר מדי מתוקה. אבל מומלץ מאוד!




שופינג

חוץ מהרשתות הגדולות של ספרד – מנגו, זארה, פול אנד בר, שתמיד גם שם כדאי לעבור (למרות שהמחירים לא בהכרח יותר זולים מישראל), הנה כמה חנויות יד שנייה וינטג’ שמומלץ לעבור בהן:

FLAMINGO VINTAGE KILO –
חנות בגדים וינטג’, המחירים של הפריטים לפי משקל.
יש להם 2 סניפים בברצלונה – ברובע הגותי, והשני לא רחוק ממנו, ברובע השכן – רובע אל ראבאל EL RAVAL.
אני אהבתי יותר את הסניף ברובע הגותי. לא זול, אבל תמצאו שם פריטים מיוחדים, מג’ינסים ועד מעילים וחולצות מעניינים, ואפילו שמלות כלה ישנות.

SOUL MODA ALTERNATIVA –
חנות וינטג’ מעלפת, גם לה יש 2 סניפים בעיר. אני הייתי בסניף ברחוב TALLERS 15. קניתי שם מניפה מהממת וגם נעליים יפות. תמצאו שם גם הרבה שמלות מיוחדות, אבל המחירים יקרים מאוד. בכל מקרה שווה אפילו רק להציץ.

VV VINTAGE –
עוד חנות באותו רחוב של החנות הנ”ל, בכללי ממליצה להסתובב באותו הרחוב (TALLERS) אם אתן בקטע אלטרנטיבי יותר.
וי וי וינטג’ זו חנות יד שנייה עם הרבה מציאות, רק צריך לפשפש ולחטט טוב בין כל הסחורה כדי למצוא את האוצרות. והמחירים אפילו לא הכי יקרים, ואפשר להתמקח עם ביילי המוכר הבריטי הנחמד לאללה.
קניתי שם תיק מעור אמיתי, בגד ים שלם מהמם ומחמיא, וסווצ’ר של פומה ב40 יורו סה”כ. תמצאו שם גם הרבה ז’קטים ומעילי עור איכותיים, ג’ינסים ותיקים יד שנייה במצב מעולה. מאוד ממליצה לקפוץ.

מוסיקה

אם אתם בעניין של תקליטים ישנים, או אפילו דיסקים רחמנא ליצלן! כדאי לקפוץ לאותו רחוב עם כל החנויות הנ”ל – TALLERS. יש שם הרבה חנויות עם תקליטי רוק קלאסיים, פאנק וכו’.

CASA DE BEETHOVEN –
בדיוק ירד גשם כשטיילנו על הרמבלה, אז נכנסנו לקסה בטהובן, או הבית של בטהובן. תמצאו שם הרבה ספרי תווים מכל הסוגים (קלאסי ומודרני).
וגם הרבה תקליטים של מוסיקה קלאסית ועכשווית.
מוזמנים להציץ גם רק בשביל החוויה.

ועוד עניין קטן - בית הכנסת היהודי העתיק ברובע היהודי

אם יוצא לכם לעבוד ליד, ממליצה להיכנס לראות איפה התפללו יהודים לפני גירוש ספרד. זה מרגש מאוד, במיוחד בין כל הכנסיות הגדולות. הכניסה עולה 3.5 יורו, אם זכרתי נכון. במבט ראשון זה נראה שאפשר ומספיק להתרשם מהאווירה “ולעשות וי” גם בלי להיכנס ממש פנימה ולשלם את המחיר, אבל לפי מה שהבנתי הם מאוד צריכים את העזרה של המבקרים, וגם ה- 3.5 יורו האלה מאוד יסייעו להם לתחזק את המקום. אין להם מימון בכלל מהרשויות בספרד, והכל מכספי תרומות. חוצמזה שאם תשלמו תוכלו להיכנס באמת לתוך בית התפילה ולראות את ספר התורה העתיק, חוויה קטנה ועדינה שלא כדאי לפספס.

זהו, תעשו חיים!