1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. חופשת חורף בברצלונה – כריסמס, כדורגל ועיר חמה בגשם

חופשת חורף בברצלונה – כריסמס, כדורגל ועיר חמה בגשם

כל המידע על חופשה בעונת החורף בברצלונה

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

ברצלונה, אחד היעדים הפופולאריים בקרב ישראלים כבר שנים, ידועה גם במזג האוויר הנוח שלה. למעשה, רבים משווים את מזג האוויר הקטלוני לזה של מדינת ישראל, גם אם ברור שישנם הבדלים שעשויים להיות משמעותיים בתנאי האקלים ביניהן (בברצלונה מעט יותר קר ביחס לישראל, כשכמות הגשמים גדולה יותר). יתרון משמעותי של ברצלונה נוגע לעובדה שניתן לבקר בה כמעט לכל אורך השנה, כולל בחודשי החורף – בהם, כמובן, המחיר עבור החופשה נוח יותר. הנה כל מה שחשוב שתדעו על החופשות החורפיות בברצלונה, עם התייחסות למזג האוויר הצפוי, למחירים, לאטרקציות ולאירועים המיוחדים הנערכים בעיר בחורף.




שאלות ותשובות נפוצות על חופשת חורף בברצלונה

ברצלונה קרה יותר מישראל, אך עדיין הביגוד החמים שלכם מהארץ יוכל להספיק במהלך השהות בה. מומלץ להתלבש במספר שכבות ולפשוט ביגוד בעת הצורך, כאשר מטריה מתקפלת סבירה הניתנת להכנסה לתיק יכולה להספיק. המקומות התיירותיים מקורים ומחוממים לרוב. אם אתם יוצאים מהעיר צפונה או דרומה למקומות הררים יותר בספרד הסיפור הוא שונה. בפירנאים למשל הרבה הרבה יותר קר.

ישנם שני פיסטלבים לא מאוד גדולים, לא שווה לנסוע במיוחד בשבילם, אבל אם ביקרתם בעיר שהם מתקיימים שווה ללכת לצפות בתהלוכות השונות: La Mercè וFesta de Sant Nicolau

כן, הפעילות בברצלונה יכולה להיות שונה בחורף בהשוואה לקיץ ולאביב. במהלך חודשי החורף, העיר פחות עמוסה בתיירים, מה שמוריד צפיפות ותורים ארוכים, אבל, חלק מהאטרקציות יהיו סגורות ופעילויות ברחוב או במרכזים התיירותיים לא יתתקמו בחורף. החורף הוא גם זמן שקט יותר מבחינת חיי לילה, אבל עדיין יש הרבה ברים, מסעדות ובתי קפה פתוחים ומגישים משקאות חמים ואוכל קטלוני שמחמם את הגוף והנפש.

מבחינת כריסמס – בחג עצמו (25.12) מרבית האתרים התיירותיים יהיו סגורים, חלק מהחנויות יהיו פתוחות כמו גם חלק מהמסעדות. ביום למחרת (26.12 שגם האו חג) מרבית החנויות יהיו סגורות, מרבית האתרים התיירותים יהיו פתוחים וחלק מהמסעדות יהיו פתוחות.

על החורף הקטלוני

החורף בברצלונה חל בין החודשים נובמבר עד מרץ ומאופיין בשני דברים עיקריים: ראשית, ירידת טמפרטורות המגיעה לשיאה בחודש ינואר, בו הטמפרטורה הממוצעת היא שמונה מעלות צלזיוס. מעבר לכך, כמות הגשמים בברצלונה בחודשים אלה גבוהה אף היא ודומה מאד לזו של לונדון הסגרירית, אם כי החודש הגשום ביותר הוא דווקא מאי.

הטמפרטורה הממוצעת המאפיינת את ברצלונה בכל אחד מחודשי השנה, הטמפרטורה המקסימלית והמינימלית בכל חודש, כמויות המשקעים ונתונים חשובים אחרים על מזג האוויר של ברצלונה זמינים עמוד הבא – מזג אוויר בברצלונה.

אטרקציות תיירותיות המתאימות (גם) לחורף

לברצלונה הולכים על מנת לטייל, לא לנוח. החורף בברצלונה בהחלט אינו משמעותי דיו על מנת שימנע מכם את הביקור: עם בגדים חמים ומטריה אתם יכולים לבקר במרבית האתרים המרכזיים של העיר, לרבות הסגרדה פאמיליה (Sagrada Familia)פארק גואל (Parc Guell)הרובע הגותי (Barri Gotic)כיכר קטלוניה (Placa Catalunya) ואחרים, כאשר מיעוט התיירים היחסי בהם בחודשים אלה עשוי דווקא להיות יתרון. יש רק לקחת בחשבון שהרבה פעמים הפעילות של אתרים אילו שונה – למשל מזרקות הקסם אינן מפעילות אסת המיצג שלהן לעייתים כה דחופות כמו בקיץ והמזרקה בכיכר קטלוניה לרוב אינה פועלת בחורף.

מעבר לכך, בברצלונה הרבה מאד אתרים מקורים, כך שמזג האוויר לא משפיע על הביקור בהם. העיר, כידוע ולמרבה השמחה, עמוסה במוזיאונים לכל בני המשפחה: מוזיאון פיקאסו (Muzeu Picasso)מוזיאון חואן מירו (Fundacio Joan Miro)המוזיאון לאמנות עכשווית של ברצלונה (Museu d`Art Contemporani de Barcelona – MACBA)מוזיאון המדע (Cosmo Caixa)מוזיאון השוקולד (Museu du la Xocolata) (אל תוותרו על משקאות השוקולד החמים), מוזיאון הכדורגל בקאמפ נואו (Camp Nou) ועוד.

סרטון מידע על שוק לה בוקריה מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

אפשר לבקר באקווריום של ברצלונה (Barcelona Aquarium), ליהנות מהמטעמים המוצעים בשוק לה בוקריה (La Boqueria) המקורה, ובקיצור – לעשות הרבה מאד דברים. כמובן, יש אתרים ופעילויות המתאימים יותר לקיץ שתצטרכו לוותר עליהם, דוגמת ביקור בחופי הים של העיר או הפלגה סביבה, אך עדיין האטרקציות צפויות למלא מספר ימים. לפחות.

רכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים של ברצלונה

פעילויות מהנות לחודשים הקרים

חלק מאתרי התיירות המרכזיים של ברצלונה עושים מאמצים ראויים כדי למשוך אליהם מבקרים גם בחודשי החורף. זירת ההחלקה על הקרח אשר בכיכר קטלוניה פועלת מזה מספר שנים, לרוב בין החודשים נובמבר לינואר. הזירה מציעה משטח בגודל של 1,200 מ”ר, אשר יכול לאחסן ברגע נתון עד 350 מחליקים. בחורף האחרון מחיר החוויה היה 10 יורו לשעת החלקה ו-7 יורו לחצי שעה. המחיר כולל בתוכו את המחלקים.

כיכר קטלוניה בכריסמס

האטרקציה הבאה נועדה לאפשר ללוקחים בה חלק להתחמם ולפנק את הגוף שלהם: בית מרחץ בשם “איירה דה ברצלונה” (Aira de Barcelona), הכולל בריכות של מים חמים ואפשרות לביצוע עיסויים. מנגד, עבור המעוניינים להתקרר אפילו יותר עומדת אטרקציה אחרת – זהו בר הקרח ICEBARCELONA. אם ביקרתם בבר קרח כזה בעולם, או אפילו באילת, סביר שאתם יודעים למה לצפות: טמפרטורה נמוכה (עד 10 מעלות מתחת לאפס), פסלים ורהיטים עשויי קרח, מוזיקה איכותית ושתייה, כולל אלכוהולית. דמי הכניסה עומדים על 16.5 יורו (נכון לחורף 2019) כאשר המחיר כולל משקה ראשון חינם ואספקה של מעילים וכפפות. ניתן לבקר בבר הקרח עד 45 דקות.

אופציה נהדרת לבילוי בחורף היא מופע פלמנקו, מעבר לעובדה שמדובר בהופעה במועדון סגור שיסייע לכם לברוח מהקור שבחוץ, מדובר בחוויה יוצאת מן הכלל שתפגיש אתכם עם התרבות האנדלוסית מקרוב. יש אפשרות להזמין כרטיסים למופע הכוללים ארוחת ערב ספרדתית מסורתית או שתייה חופשית, לבחירתכם. למידע נוסף על הופעות פלמנקו בברצלונה.

בנוסף לאטרקציות, החורף בברצלונה כולל בתוכו מספר אירועים מיוחדים, אשר המרכזי שבהם הוא מצעד שלושת המלכים (La Cabalgata de Reyes
Magos). המצעד מתקיים בחודש ינואר בכל רחבי ספרד וכולל בתוכו תהלוכות ססגוניות בליווי מוזיקה אותנטית, תלבושות וחלוקת ממתקים לילדים. בסוף התהלוכה ניתן להצטרף למסיבה של התושבים המקומיים, בעוד שגם למחרת צפויות תהלוכות (מעט קטנות יותר) בעיר.

סרטון מתוך מצעד שלושת המלכים (La Cabalgata de Reyes Magos)

היתרונות הקולינריים של החורף - מסעדות ואוכל

מאפיין מעניין של מסעדות רבות בברצלונה הוא שהתפריט שלהן הוא עונתי, כלומר, כולל בתוכו רכיבים אשר מאפיינים את תקופת השנה הספציפית. כתוצאה מכך, תיירים המגיעים לברצלונה בחודשי החורף יכולים להיחשף למספר מאכלים אשר סביר שלא ייכללו בתפריט במשך חודשי השנה האחרים. “מרק חג המולד” (תמצאו אותו בשם Sope de Nadal או Sope de Galets) מציע חוויה מחממת וטעימה מאד של בשר, ירקות מבושלים ופסטה. אופציה טעימה נוספת המוצעת בבתי הקפה היא צ’ורוס – אלו הם שרוכי בצק מטוגנים אשר מגיעים עם שוקולד חם.
מקום נוסף בו ניתן לטעום ממיטב המאכלים החורפיים הוא שוק לה בוקריה, אשר הביקור בו מומלץ לכל אורך השנה. בחודשי החורף תוכלו למצוא בדוכני השוק שלל פינוקים קולינריים, דוגמת בטטות על הגריל, ערמונים קלויים וכן את אחד השילובים ה”מושחתים” ביותר: פירות עם שוקולד חם.

ראה עוד תחת מסעדות בברצלונה




ואיך אפשר בלי השופינג? בשווקי הכריסמס (ובכלל).

ביקור של תייר ממוצע בברצלונה לא יכול להיות שלם ללא השופינג, המהווה חוויה בפני עצמה. החדשות הטובות הן שעבור הנמצאים בעיר בחודשי החורף הסיכויים להיתקל ב-SALE גבוהים בהחלט. בין החודשים ינואר למרץ עורכות החנויות השונות ימי מכירות מוזלים, עם הנחות של עשרות אחוזים ביחס ליתר חודשי השנה. שימו לב שהסיילים כוללים לרוב גם את הרשתות הבינלאומיות המובילות, אשר ברצלונה ידועה גם בהן.
הבוחרים להגיע לברצלונה לקראת חג המולד יוכלו לקבל חוויה אותנטית בשוק חג המולד, הידוע בתור “היריד של יוליה קדושה” (Fira de Santa Llucia). היריד מתקיים מדי שנה, מאז 1786, ברחבה שמול הקתדרלה המרכזית של ברצלונה – הקתדרלה הגותית/קתדרלת יוליה הקדושה(La Seu Cathedral) . השוק כולל כמה מאות דוכנים בהם קישוטים לחג, מתנות, בובות חרסינה, אביזרים לתאורת העצים ועוד. לא כל ישראלי המגיע לשוק ימצא פריטים שהוא יהיה מעוניין לרכוש, אך השוק מאפשר לחוות את החג בצורה ראויה ולבוא במגע עם התושבים המקומיים החמימים של העיר. השוק מתקיים מדי שנה למשך כמעט חודש ימים, בין נובמבר לדצמבר, וכולל בתוכו גם תחרויות, מצעדים ועוד. – כדאי לראות גם את העמוד העוסק בשווקי כריסמס בברצלונה.

דוכן קישוטים לחג המולד ב”יריד של יוליה הקדושה” (צילום: Enfoרישיון)

טיפים כלליים

לפניכם מספר טיפים חשובים לשהות בברצלונה בימי החורף:
1. לבוש – ברצלונה קרה יותר מישראל, אך עדיין הביגוד החמים שלכם מהארץ יוכל להספיק במהלך השהות בה. מומלץ להתלבש במספר שכבות ולפשוט ביגוד בעת הצורך, כאשר מטריה מתקפלת סבירה הניתנת להכנסה לתיק יכולה להספיק. המקומות התיירותיים מקורים ומחוממים לרוב.
2. תחזית מזג האוויר – אנחנו ממליצים לסקור טרם ההגעה את מזג האוויר הצפוי במועד הביקור. תוכלו לעשות זאת בעמוד שלנו על מזג אוויר בברצלונה. את הימים הספציפיים ניתן לתכנן על פי התחזית הצפויה.
3. שעות הפתיחה של אתרים תיירותיים בחורף עלולות להיות שונות או מצומצמות ביחס לקיץ. מומלץ להתעדכן טרם ההגעה בשעות הפתיחה והסגירה של כל אתר בו מעוניינים לבקר.

מפה