מרתון ברצלונה – Barcelona Marathon

מידע כללי

מרתון ברצלונה (Barcelona Marathon) הוא מבין המרתונים המפורסמים באירופה, ובין הפופולריים בלוח השנה העולמי של מרתונים. הוא מתקיים מזה 36 שנים ברציפות במרץ של כל שנה, לאורך 42,195 ק”מ בנתיב ציורי דרך החלקים היפים ביותר בברצלונה. מרתון ברצלונה מפורסם בהיותו מסיבה ספורטיבית בינ”ל ומשתתפים בו רצים ממדינות רבות כאשר לישראל ישנה נציגות מכובדת מאוד כמעט בכל שנה.

בשנת 2023 השתתפו בו כ11,000 רצים. את שיא הגברים שבר Marius Kimutai מקניה בשנת 2023 עם 2:05:06, ואת שיא הנשים שברה Zeineba Yimer מאתיופיה במרתון של 2023 עם תוצאה של 2:19:44.

לפני הזינוק במרתון ברצלונה 2011 (צילום מקורי)

אורך נתיב המרתון ניצבות עמדות מים, שירותי מסג’, מקלחות וחדרי הלבשה בקו הפתיחה והסיום. בצהריים יום לפני המרתון, הרצים מוזמנים למסיבת פסטה על מנת לספק להם את הפחמימות הדרושות בכדי להזין אותם למרתון שלמחרת.

המרתון הבא יתקיים בתאריך ה-10/03/2024.
למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן




מה רואים?

מרתון ברצלונה 2023 ההיילייטס

כמו בכל עיר המקיימת מרתון גם ברצלונה מנצלת את האירוע למסיבה עירונית שכל העיר משתתפת בה. המסלול מתחיל סמוך לכיכר אספניה לרגלי הר המונטז’ואיק, עובר דרך אצטדיון הקאמפ נואו ובחזרה לכיכר אספניה, חולף דרך כנסיית הסגרדה פמיליה, ליד חוף הים מצפון מערב, מסביב לעיר העתיקה, בחזרה לחוף הים ולבסוף חזרה לנקודת ההתחלה בכיכר אספניה. בזמן הריצה הכבישים חסומים (קחו זאת בחשבון – האוטובוסים אינם פועלים לעומת זאת המטרו פועל היטב – ראה גם תחבורה בברצלונה).

בדרך כלל בימים הסמוכים לריצה באזור האקספו של ברצלונה (המקבילה המקומית לגני התערוכה) ישנה תערוכת ספורט מהטובות בעולם – עיקר הדגש בתערוכה זו כמו גם במרתון עצמו הוא בחיבור של טכנולוגיה והדיגיטל לאימון. ב2011 עמדו 41 עמדות אנימציה לאורך המסלול, על מנת להוסיף להנאת הציבור המעודד את הרצים בזמן המרתון.

תוכלו לקרוא עוד בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

המלצות "הכל על"

  • מרתון ברצלונה הוא מרתון יפה וכיף – הוא נחשב בינוני ברמת הקושי שלו (מאוד דומה למתווה הגיאוגרפי של מרתון תל אביב- אין הרבה עליות וירידות תלולות – אך יש חלק של עליות וירידות מתונות כאשר רצים לכיוון הים וחוזרים ממנו בחזרה), רמת האירגון שלו גבוהה והוא אומנם גדול ושוקק אך לא המוני מידי כמו המרתונים הגדולים של ניו יורק או פריז – מאוד מומלץ לקחת אותו בחשבון.
  • למי שלא בא לבצע מרתון שלם – אפשר לעשות חצי, או לרוץ מרחקים שפויים של 5 ו/או 10 ק”מ.

כמה המלצות על בחירת מלון וטיסה למרתון בברצלונה:

מידע שימושי

  • כתובת:נקודת הזינוק והסיום ברחוב Avinguda María Cristina ליד כיכר אספניה.
  • איך מגיעים? אל נקודת הזינוק והסיום במטרו: קו מס’ 3 (ירוק) וקו 1 (אדום) – יורדים בתחנת Espanya
  • שעות פתיחה: המרתון השנה יתחיל בשעה 8:30
  • אתר: להרשמה למרתון לחצו כאן