היום הלאומי של ספרד – Festa Nacional d’Espanya

מידע כללי

היום הלאומי של ספרד (Festa Nacional d’Espanya) הוא יום חג לאומי בספרד כולה. הוא מתקיים כל שנה בתאריך ה-12 לאוקטובר והוא יום חופש ציבורי.

ליום זה היסטוריה ארוכה. הוא נחגג בספרד, יחד עם מדינות שונות ביבשת אמריקה, והיה ידוע בשם “יום קולמבוס” לציון יום הגעתו של קולמבוס ל”עולם החדש” (יבשת אמריקה) ב-12 באוקטובר של שנת 1492 (מאורע המתואר בפסל קולמבוס שנמצא בברצלונה). החגיגה הראשונה של יום זה בספרד התקיימה במדריד עוד בשנת 1935,  ונקראה Dia de la Hispanidad (יום ההיספניות) לציון הקשר של ספרד לקהילה ההיספנית העולמית. תוכלו לקרוא עוד על פסטיבלים וחגים בברצלונה בעמוד שלנו פסטיבלים וחגים בברצלונה

בשנת 1981 הפך יום זה כיום חג לאומי. אולם 6 שנים מאוחר יותר, שמו של היום שונה לFiesta Nacional (החגיגה הלאומית) על מנת להתנער מכל קשר לקולוניאליזם הספרדי ההיסטורי ואפילו לאמריקה הלטינית.

החל משנת 2000 יום זה הוא גם יום הכוחות המזוינים, ונחגג כל שנה עם מצעד צבאי.

המצעד בברצלונה ביום הלאומי של ספרד 2023

למידע על אירועים נוספים בברצלונה מומלץ להכנס לעמוד שלנו על כדורגל, אירועים והופעות בברצלונה – לוח מתעדכן




מה רואים?

ביום זה מתקיים מצעד צבאי במדריד בראשו של המלך הספרדי, שהוא גם ראש המדינה משום שספרד היא מלוכה חוקתית. ראש הממשלה הספרדי משתתף בטקס אף הוא וכמו כן מגוון רחב של רשויות וממשלות אוטונומיות. בטקס של חיל האוויר תקיים מופע אירובטי. אך חגיגות אלו מתקיימות רק בערים מרכזיות ונבלעות בתוך חגיגות Our Lady of the Pillar שמתקיימות גם כן ביום זה.

כפי שצוין, החגיגות המרכזיות של יום זה הם חגיגות Nuestra Señora del Pilar- לפטרונית הבתולה של ספרד ושל הקהילה ההיספנית וכמו כן למשמר האזרחי של ספרד. חגיגות אלה מתקיימות גם בברצלונה אבל בעיקר בעיירה סרגוסה, בירת חבל ארגון בצפון ספרד, שם מתקיימת ביום זה הנחת הפרחים.בברצלונה וספרד נהוג לקחת יום חופשי ביום העוקב וכך לחבר אותו אל סוף השבוע כדי ליצור חופש ארוך. בספרד זה נקרא hacer puente- לעשות גשר.

“הננו ספרדים” – כרזה ליום הלאומי של ספרד
(צילום: Contando Estrelasרשיון)

המלצות "הכל על"

  • יום זה הוא יום חופש ציבורי.
  • חנויות ברחבי קטלוניה פתוחות ביום זה.

מפה