תיאטרון ליסאו בברצלונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gran Teatre Liceu

מידע כללי

שימו לב! כרטיס זה אינו זמין יותר ובמקומו יש תיאטראות אחרים בברצלונה בקישור הזה.

 

תיאטרון ליסאו (Gran Teatre Liceu) או בשמו המלא תיאטרון האופרה הגדול ליסאו, נמצא בסמוך לשדרות הראמבלס בברצלונה, מרחק הליכה מפלאו גואל, מקתדרלת ליסאו ומול השוק המפרסם של העיר – שוק לה בוקריא. הוא נפתח ב1847, ובשונה מבתי תיאטרון גדולים  בערים אירופאיות אחרות, הוא מומן באופן פרטי ועצמאי ולא על ידי המלוכה או השלטון הספרדי. בעבר, בסמוך לפתיחתו הוא היה מבתי האופרה הגדולים ביותר באירופה והוא נחשב לאחד מבתי האופרה היפים ביותר בעולם. מאז עקפו אותו כבר כמה וכמה אחרים מסידני ועד פריז.




תיאטרון האופרה הגדול ליסאו, מבט מהחזית (תמונה: Enfo)

לא כאן המקום לפרט את כל ההסטוריה של המקום. בקצרה נגיד שהתיאטרון נבנה על בסיס של בתי ספר שונים לאמנויות הבמה (מחול, אופרה משחק וכו’) ומאז בנייתו ועד היום הוא עבר היסטוריה ארוכה של רגעי שיא ושפל כדומה להיסטוריה של כל העיר ברצלונה, וחווה שתי שריפות, אחת ב1861 (ושופץ שנה לאחר מכן) והשניה ב1994. השיפוץ השני ארך 5 שנים ובמהלכו הועברו האופרות אלפלאו סנט ג’ורדי, ארמון המוזיקה הקטלאנית ולתיאטרון ויקטוריה. על מנת להצליח לתמוך בשיפוץ התיאטרון הוא הפך לציבורי, והוא פתוח ופועל עד ימינו.

מה רואים?

המבנה של התיאטרון: לתיאטרון שתי חזיתות (השתיים האחרות צמודים לבניינים). חלקי התיאטרון ששרדו את השריפה הראשונה הם החזית לשדרות הראמבלס  והמבואה (משנת 1847), האולם והמדרגות (1861).
האודיטוריום של התיאטרון עצום ומונה 2,292 מושבים, הוא אחד מבתי האופרה הגדולים באירופה. הוא נבנה מחדש אחרי השריפה של 1994 בצורה נאמנה למקור פלוס כמה שיפורים.

בתוך המבנה ניתן להיחשף לשני סוגים שונים של חוויות – הופעות וקונצרנטים (אופרה, דרמה וכו’  – ללוח המופעים) וסיור בתוך המבנה שמעניק מבט על האדריכלות שלו שמסימניה הבולטים הם בניה אדריכלית יוצרת אשליה של מרחב וניגודיות מדהימה של צבעים וסמלים שיוצרים תחושה של הדר ויופי, ועל ההיסטוריה של המבנה.

תיאטרון האופרה הגדול ליסאו, סרטון הסבר עם תמונות מתוך התיאטרון




המלצות "הכל על"

  • הסיור המודרך במבנה מומלץ ביותר. מרתק ומלמד על המקום ועל המבנה. מומלץ למי שמגיע פעם שניה לעיר או שוהה בה מספיק זמן בשביל לראות משהו שאינו מאתרי החובה של העיר אך מרתק.
  • גם הופעה וגם סיור מודרך מומלץ להזמין מראש באתר התיאטרון.
  • אם כבר אתם בסיור מתקדמים בברצלונה – שווה לשלב את הביקור עם התיאטרון עם שכונת ראוול שנמצאת מאחוריו – השכונה לא מתויירת מאוד באופן יחסי למיקומה – אך היא מרתקת (לא כל התיירים יהנו לבקר בה בשעות החושך).
  • מרבית התיירים עוברים ליד המבנה. הם עושים זאת כאשר הם עוברים בראמבלה או מבקרים בשוק לה בוקריא הסמוך. למי שלא מתכנן סיור בתוכו , לא נדרש יותר מידי בשביל להינות מהמבנה רק להיות מודע שהוא קיים ולהרים את הראש כאשר עוברים לידו או כאשר יוצאים מתחנת המטרו הסמוכה עליו (הקרואה על שמו – ליסאו).
  • למתעניינים במלונות בקרבת התיאטרון (המיקום מומלץ הוא נמצא ממש באמצע הראמבלס – והאזור הוא מאוד פופלארי ללינה בעיר). בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את: מלון קוואטרו נאציונס (Hotel Cuatro Naciones)מלון גאודי (Gaudi Hotel) ואטירם אוריינטה  ראו מידע נוסף – מלונות בראמבלס בתוך מלונות בברצלונה.
  • דרך ההגעה המומלצת לתיאטרון בכלל ולראמבלס בפרט היא המטרו. לא ניתן להגיע עם רכב שכור פרטי למבנה (למידע נוסף ראה השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד).

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי

שעות פתיחה

​לסיורים מודרכים: ימי שני-שישי בשעות 9:30 ו-10:30. אורך הסיור 50 דקות.
​לסיורי אקספרס: ימי שני- ראשון, (שעות משתנות ונמצאות באתר הרשמי של בית האופרה) אורך הסיור 25 דקות.
לסיורי פרימיום מאחורי הקלעים: יש לקבוע מראש, פרטים באתר הרשמי של בית האופרה.

כתובת

La Rambla 51 – 52, 08002 Barcelona, ספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 3 (ירוק) לרדת בתחנת Liceu

directions_bus
אוטובוס

קווים 14, 59 ו-91 לרדת בתחנת Gran Teatre del Liceu