1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים, אזורי תיירות, סיורים מודרכים ואטרקציות בברצלונה
  6. »
  7. מונז’ואיק (הר היהודים) בברצלונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Montjuic

מונז’ואיק (הר היהודים) בברצלונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Montjuic

מידע כללי

גבעת המונז’ואיק (Montjuic) הוא אחד מאתרי החובה של ברצלונה. המונז’ואיק היא גבעה בגובה של 200 מטר הניצבת בחלקה הדרומי של העיר ומחזיקה בעבר היסטורי עשיר והווה מרהיב ביופיו. למבקרים בה היא מציעה גינות, תצפית על העיר ועל הים ומוזיאונים לרוב. במילים פשוטות – אחד מחמשת אתרי החובה של העיר ברצלונה המשלב נוי, אמנות, תרבות והיסטוריה.

תצפית על ברצלונה מכיוון המונז’ואיק

רבים התיירים הישראלים שבוחרים במונז’ואיק כמוקד ליום הטיול שלהם – מעבר לעליה ברכבל (להזמנת כרטיסים), הכפר הספרדי (להזמנת כרטיסים) או כניסה לטירת המונז’ואיק  ולאחד מהמוזיאונים הרבים בגבעה יש רבים הבוחרים להצטרף לאחד מהסיורים המודרכים או הסדנאות הרבות הפועלים בגבעה (ממופע פלמנקו לתיירים ועד סיורים על בסיס אופניים חשמליות – מומלץ להזמין מראש – ראו אופציות רבות פה, עם אפשרות ביטול במקרה הצורך).

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

זה אומנם לא אזור הלינה מספר אחד בברצלונה מבחינת ביקוש, אבל סביב למונז’ואיק יש הרבה מלונות מומלצים ורבים הבוחרים אותו בגלל המרחק מההמולה של הראמבלס, הרובע הגותי ואזור כיכר קטלוניה מצד אחד אך קרבה ונגישות במטרו למרכז העניינים מאידך, יחד עם רמות מחירים נוחות יחסית בהשוואה לאזורים המרכזים יותר (כמו כל האזורים האחרים במרכז ברצלונה באביב ובקיץ מומלץ להזמין את הלינה מראש – אפשר למצוא פה מגוון אפשרויות לינה טובות עם אפשרות ביטול). יש בו אפשרויות לינה מומלצות כמו : מלון מיראמר ברצלונה (Miramar Barcelona)מלון גרומס ברצלונה (Grums Barcelona) ומלון אזול ברצלונה (Azul Barcelona). אנו ממליצים למי שמתלבט לבדוק גם את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומולצים במונזוו’איק.

שאלות ותשובות נפוצות על מונז'ואיק הר היהודים Montjuic

גבעת המונז'ואיק היא אחד מאתרי החובה של ברצלונה וביקור בה יכולה להתאים הן לחובבי ההיסטוריה שבינינו כיוון שהיא שופעת בהיסטוריה עשירה, הן לחובבי האומנות כיוון שתוכלו לבקר בה במוזיאונים מרתקים והן לאוהבי הנופים מכיוון שהיא ניחנת בתצפית מרהיבה על ברצלונה ועל הים.

ניתן לבקר במונז'איק בכל עונות השנה, אך למי שמגיע לאזור בחודשי הקיץ, מומלץ להגיע עם כובע כיוון שיש הרבה חלקים בגבעה שהם ללא צל. הזמן היפה ביותר לתצפית מההר הוא לקריאת השקיעה.

גבעת מונז'איק מפורסמת בהיסטוריה עשירה הכוללת למשל את האצטדיון האולימפי על שם ליואיס קומפאניס (Estadi Olímpic Lluís Companys) הידוע גם בשם אצטדיון מונז’ואיק (Estadi de Montjuïc), במוזיאונים מרתקים כמו מוזיאון חואן מירו (Fundacio Miro), בגנים מטופחים ומרשימים ובנוף מרהיב ביופיו.

אפשר להגיע לאזור מונז’ואיק באמצעות המטרו: קו 1 (אדום) או קו 2 (סגול) – לרדת בתחנות paralel או espania. בתוך פארק המונז’ואיק מתניידים עם קווי אוטובוס פנימיים 50 ,5 . דרך פופולארית להגיע לראש המונז'ואיק היא עם רכבל להזמנת כרטיס מראש עם שירות לקוחות בעברית לחצו כאן מומלץ להיכנס וקלרוא עוד בעמוד שלנו על תחבורה ודרכי התניידות בברצלונה.

ניתן לבקר בגבעת מונז'ואיק עם ילדים ולטייל בין השבילים ולהינות יחד מתצפיות מרשימות על העיר ועל הים. בנוסף, ניתן לעלות אל הגבעה גם דרך נסיעה ברכבל- וכך לתת לילדים עוד חווית נסיעה פחות שגרתית ומרגשת.

להזמנת כרטיסים ומידע נוסף ניתן להיכנס לקישור הזה.

שימו לב שרוב הסיור באזור הוא במקום פתוח ובלי הרבה צל אז כדאי לבוא מוכנים לכך למי שבא לטייל בשעות הצהריים בקיץ. הזמן היפה ביותר לתצפית בקיץ הוא בזמן שקיעה, יש לשים לב שהשבילים תלולים והעלייה ברגל למונז’ואיק לא פשוטה למי שאינו מיטיב לכת ושגם הרכבל והמדרגות הנעות אינם מונגשים לקשיי התניידות, סמוך למונז’ואיק ישנו אתר חניה (בחלקו הצפוני) אך אנו עדין ממליצים להגיע עם המטרו או עם אוטובוס ולהימנע מהכנסת רכב לעיר.

אתם יכולים לצאת לסיורים מודרכים במונז'ואיק דרך שלוש דרכי התניידות. הראשון הוא סיור מודרך בהליכה כגון הסיור שבקישור הזה. הדרך השניה היא דרך טיול אופניים כמו למשל הסיור שבקישור הזה, והדרך השלישית והמרעננת היא סיור עם סגווי כמו למשל הסיור שמוצע בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור מונז’ואיק ניתן למנות את מלון Miramar Barcelona, מלון Grums Barcelona ומלון Azul Barcelona. בנוסף תשמחו לדעת כי הלינה באיזור זולה יחסית משאר המקומות בברצלונה.

למידע נוסף מומלץ לקרוא גם על מלונת ליד מונז'ואיק.

הגבעה מציעה בימים אלו הרבה נקודות תצפית על העיר, מוזיאונים עשירים ואקלקטיים ואטרקציות תיירותיות רבות, כמו מוזיאון חואן מירו המפורסם וגן מדהים. ניתן גם לסייר בגבעה בין השבילים וליהנות מתצפיות מרשימות על העיר ועל הים. כדאי להקדיש למקום לפחות כמה שעות.

בסמוך להר מונז'ואיק, ניתן למצוא לא מעט מסעדות ביניהן מסעדת הטאפאסים Casa de Tapes ומסעדת הבשרים Pura Barsa.

פירוש השם מונז’ואיק

המושג מונז’ואיק הוא מושג שחוזר על עצמו בערים רבות בספרד (כמו מיורקה) והפירוש המדויק של מושג זה יכול להיות אחד מתוך שניים: שיבוש של המושג “הר היהודים” (בגלל שהיהודים קברו בו את מתיהם), או שיבוש של המושג “הגבעה של יופיטר” (בגלל שבתקופה הרומאית המקום היה אזור פולחן למלך האלים). בכל מקרה, המונח מציין הר גבוה מחוץ לעיר (כמו אקרופוליס ביוונית או העיר העילית בעברית).




ההיסטוריה של המונז'ואיק

אמנם לא ברור אם מקור השם הוא אכן “הר היהודים”, אך ברור שבמקום היה בית קברות עתיק במיוחד ששימש את יהודי העיר (היהודים קוברים את מתיהם מחוץ לעיר בשונה מהנוצרים הקוברים אותם בתוך החומה, בגלל הלכה האוסרת על היהודים לקבור את מתיהם בתוך העיר). בית הקברות היהודי אינו קיים היום (מי שרוצה לראות את שרידי בית הקברות יכול לראות אותם במוזיאון ההיסטורי ברובע הגותי. ולמי שמחפש עוד חומר קריאה על יהודים בברצלונה, כתבנו על כך בדף ברצלונה מידע כללי ובעמוד על הרובע היהודי העתיק של ברצלונה).

בראשיתה של ברצלונה גבעת המונז’ואיק הייתה לא יותר ממקום שולט בפאתי העיר. בשנים הראשונות של ברצלונה שימשו החלקים הגבוהים של הגבעה כאזור מרעה וכאזור חקלאי לגידול שדות בחלקה הנמוך (באופן כללי רוב רובה של הגבעה היה אזור מיוער ושימש במיוחד בתקופה הרומית לפולחנים שונים).

סרטון הדרכה על פארק המונז’ואיק:

מתוך ערוץ היוטיוב של “הכל על”

בשנים המאוחרות יותר נבנה על ראש הגבעה בחלקה הקרוב לים מבצר קטן שכלל מגדלור, ששימש כמורה דרך לספינות הקטלוניות שהיו מגיעות לעגון בנמל פורט וול. במאה ה-17, נבנתה טירת המונז’ואיק על הגבעה והפכה להיות מקום מושבו של הצבא ש”הגן על העיר” ובעיקר שלט בה ווידא שלא יהיו מרידות בממשל המרכזי במדריד.

תצפית מהמונז’איק לכיוון הנמל (צילום מקורי)

רק במאה ה-19, על רקע פריחת העיר והתחזקות הלאום הקטלוני, הסכים הממשל המרכזי במדריד לספח את המונז’ואיק לתחומי ברצלונה (לקריאה נוספת על ההיסטוריה של ברצלונה). היות ועד אז תושבי העיר היו מטפסים על הגבעה בעיקר כדי לטייל, החליטו פרנסי העיר להשקיע בגבעה כאזור תיירות והפכו אותה לגן פורח ומעוצב.

המונז’ואיק היום הוא אזור של גן פורח ומעוצב (צילום מקורי)

אך הבנייה והפיתוח הנרחב של הגבעה, שהפכו אותה לגבעה שכפי אנו מכירים היום, התבצעו רק במאה ה-20: כאשר בשנת 1929 אירחה ברצלונה את היריד העולמי. אז החליטו קברניטי העיר להפוך את הגבעה לאזור האירוח המרכזי של היריד וכך נבנו מזרקות הקסםהכפר הספרדיהאצטדיון האולימפי והארמון הלאומי (מידע נוסף למטה), שהיום משמש למוזיאון לאמנות קטלונית. אז גם נבנו העמודים הונציאניים הנמצאים בין כיכר אספניה לגבעה, ששימשו כשער המסמל את תחילת התערוכה (כיום הם מסמנים את סופו של מרתון ברצלונה).

פסלי הרוקדים במונז’ואיק – ריקוד הסרדנה הוא סמל לאומי קטלוני

במאה העשרים, לאחר נפילתה של ברצלונה בידי צבאו של פראנקו מיד לאחר מלחמת האזרחים, הפכה טירת המונז’ואיק לבית כלא ומקום הוצאה להורג של מתנגדי משטר רבים. אנדרטה לזכר רבבות ההרוגים במלחמה זו ניתן לראות בבית הקברות בדרום הגבעה.
תנופה גדולה נוספת לבנייה בגבעה הייתה בעקבות אולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992, אז הרחיבו משמעותית את האצטדיון האולימפי והפכו אותו למבנה הענק שאנו רואים היום.




מונז'ואיק היום

מלבד האתרים ההיסטורים המרשימים, הגבעה מציעה בימים אלו הרבה נקודות תצפית על העיר, מוזיאונים עשירים ואקלקטיים ואטרקציות תיירותיות רבות, כמו מוזיאון חואן מירו המפורסם וגן מדהים. ניתן גם לסייר בגבעה בין השבילים וליהנות מתצפיות מרשימות על העיר ועל הים מבלי להיכנס לאחד המוזיאונים. אפשר להציץ על התיאטרון הפתוח הנמצא בגנים, ולהסתכל בטארסות העולות אל ההר מכיוון מזרקות הקסם הנמצאת בתחתית הגבעה.
את הטיפוס להר היהודים ניתן לעשות גם בדרך פחות שגרתית הכוללת נסיעה ברכבל שיוצא מהמרינה בעיר ועובר מעל הים. חשוב לוודא לפני כן שהרכבל פתוח, מכיוון שבחורף ובימים בהם יש רוח חזקה לא מפעילים אותו למען ביטחון הנוסעים (למידע נוסף על רכבל בברצלונה).

אוהד עם התותח של מצודת מונז’ואיק, (תמונת מקור)

הזמנת סיורים ואטרקציות באזור המונז’ואיק

האתרים המרכזיים של פארק מונז'ואיק – הר היהודים (Montjuic)

אולם הכנסים של ברצלונה:

אולם הכנסים של ברצלונה נמצא בתחתית גבעת המונז’איק, ומתקיימות בו תערוכות בינ”ל גדולות. את התערוכות המעניינות אנו מעדכנים בדף הופעות בברצלונה.

כיכר אספניה (Placa Espana) ומזרקות הקסם (Font Montjoic):

כיכר אספניה הייתה ועודנה אזור מרכזי בברצלונה העתיקה, בכיכר ניתן לראות אנדרטת מודרניסטה, ואת מזרקות הקסם המפורסמות המקיימות מופע קבוע של אור, מים ומוזיקה (למידע נוסף).

מוזיאון חואן מירו (Fundacio Miro):

אחד מהמוזיאונים המיוחדים בעולם, המוקדש לאמן הקטלוני המפורסם (למידע נוסף).

מוזיאון חואן מירו (צילום: Oh-Barcelona.com)

(צילום: renatamartins)

טירת מונז’ואיק (Castell the Montjuic):

המבנה של טירת מונז’ואיק הינו טירת ענק שנבנתה על חורבות טירה קטנה יותר בזמן מלחמת הירושה הספרדית, והייתה אמורה להיות חלק ממערך ההגנה של ברצלונה. הטירה היא למעשה תחילת פיתוח הבנייה בגבעת מונז’ואיק, כיוון שעד לבנייתה שימש האזור כמתחם מרעה וחקלאות. מיד לאחר נפילתה של ברצלונה בידי צבאו של פראנקו בתקופת מלחמת האזרחים, שימשה טירה זו כבית כלא וכמקום הוצאה להורג של מתנגדי משטר רבים. אנדרטה לכבודם מצוייה בבית הקברות של מונטז’איק.

במאה העשרים הטירה שימשה בתור המוזיאון הצבאי של ברצלונה. המוזיאון הכיל אוסף גדול במיוחד של כלי נשק, תותחים בגדלים שונים, תחמושת ופורטרטים של רוזני ומלכי קטלוניה לאורך הדורות.
כיום הטירה משמשת כמבנה מוניציפלי של עיריית ברצלונה לתצוגות ותערוכות הקשורות בהיסטוריה של העיר ואירוח של אירועים עירוניים והופעות שונות (למידע נוסף על אירועים- הופעות בברצלונה).

המלצה: הטירה אינה מרתקת במיוחד. למי שאינו חובב היסטוריה וסיפורי מלחמת האזרחים אינם חשובים לו בהחלט אפשר לוותר אם מגיעים לעיר לזמן קצר.
לקריאה נוספת

טירת המונז’ואיק (מתוך ויקיפדיה)

האצטדיון האולימפי על שם לואיס קומפאניס ((Estadi Olímpic Lluís Companys- אצטדיון מונז’ואיק (Estadi de Montjuïc):

מי הוא לואיס קומפאניס? האצטדיון קרוי על שמו של לואיס קומפאניס (Lluís Companys i Jover ‏), שהיה נשיא קטלוניה ומנהיג הדמוקרטים בתקופת מלחמת האזרחים. קומפאניס נתפס יום לאחר כיבוש העיר בידי כוחותיו של פראנקו, כאשר האגדה מספרת שהוא הסתובב ברחבות הראמבלס, מנסה לעודד את הלוחמים המעטים שעוד נותרו. חשוב לציין שמרבית ההנהגה הדמוקרטית-סוציאליסטית-אנרכיסטית נמצאה בזמן זה בבריחה לכיוון הגבול הצרפתי וקומפאניס הוא אחד היחידים שנשאר עם ההמון (והבכיר שבהם). כאקט סמלי, קומפאניס הוצא להורג בטירת המונז’ואיק (לא רחוק מהאצטדיון) על ידי תומכיו של פראנקו בתקופת מלחמת האזרחים.

על האצטדיון האולימפי: האצטדיון הוקם ב-1925, כחלק מהבנייה הנרחבת באזור המונז’ואיק לקראת היריד הבינ”ל. האצטדיון עבר שיפוץ נרחב והורחב באופן משמעותי לקראת אולימפיאדת ברצלונה שהתקיימה ב-1992 (כיום הוא מכיל מעל חמישים וחמש אלף מושבים!). כיום משמש האצטדיון כביתה של קבוצת הכדרוגל הפחות מפורסמת של ברצלונה שמשחקת בו את חלק ממשחקיה – אספניול. (לקריאה נוספת על אצטדיון לואיס קומפאניס).

לואיס קומפאניס בכלא הלאומנים

כפר אולימפי ברצלונה (צילום מקורי)

האצטדיון האולימפי (צילום מקורי)

הארמון הלאומי והמוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה (Museu Nacional d’Art de Catalunya):

המוזיאון הלאומי לאמנות (או בקיצור MNAC), נמצא בתוך מבנה הארמון הלאומי של קטלוניה, שנבנה בעיר לכבוד היריד הבינ”ל ב-1929. המוזיאון מציג בתוכו אוסף של אמנות רומאנסקית וגותית, ותמונות מתקופת הבארוק והרנסנס. המוזיאון נחשב לאחד המוזיאונים הטובים והמעניינים של ברצלונה ואירופה בכלל. לקריאה נוספת.

מידע שימושי על המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה:

איך להגיע? קו 50 של האוטובוס הפנימי של פארק מונז’ואיק.
שעות פתיחהימי ג’-א’ 10:00-20:00.
מחיר: 8.5 יורו. 30% הנחה לסטודנטים, משפחות וגימלאים והנחות נוספות לכרטיסים משולבים או לאנשים הקונים כרטיס באוטובוס התיירים. שווה להתעדכן באתר. ביום א’ הראשון של כל חודש הכניסה חופשית. למחזיקי כרטיס ברצלונה קארד וברצלונה פאס הכניסה חופשית.
אתר אינטרנט: https://www.museunacional.cat/en

הארמון הלאומי והמוזיאון הלאומי לאמנות (צילום: Barcelona.cat)

המוזיאון לארכיאולוגיה (Museu d’Arqueologia de Catalunya):

המוזיאון הארכיאולוגי הוא מוזיאון קטן ונחמד המתאר את התפתחות האדם מתקופת האבן הקדומה עד לימי האימפריה הרומית, כאשר מירב המוצגים בו הם ממצאים מאזור קטלוניה.
מומלץ אם מגיעים לביקור של יותר משלושה ימים.
כתובת: passeig de Sana Madrona 39-41
איך מגיעים? אוטובוס פנימי של פארק המונז’ואיק, קו 55
שעות פתיחה: ימי ג’-א’ 9:30-19:00, בימי שני המוזיאון סגור.
מחיר: 3 יורו לסטודנטים, גימלאים וילדים 2.5 יורו. כרטיס כניסה לכל המוזיאונים ההיסטוריים של קטלוניה יעלה לכם 14 יורו.
אתר אינטרנט:https://www.mac.cat/

המוזיאון לאתנולוגיה:

מוזיאון קטן המציג את כלל התרבותיות אליהם הגיעו יורדי הים הקטלונים במהלך הדורות.

בית הקברות של ברצלונה:

נמצא בחלק האחורי של הגבעה. בבית הקברות הזה קוברים את תושבי העיר שנפטרו. באתר בית הקברות תוכלו לראות את האנדרטה לזכר הרוגי מלחמת האזרחים הספרדית.

הגנים הבוטניים (Jardin Botanic de Barcelona):

הגנים הבוטניים הנחמדים של העיר ברצלונה נמצאים גם הם באזור המונז’ואיק. הגנים, שהוקמו בשנת 1989, נראים כמו כל גן בוטני ברחבי אירופה. יום סיור נחמד לחובבי הבוטניקה לאתר הגנים.

הכפר הספרדי (Pueblo Espaňol):

כפר שמתאר את המגוון הארכיטקטוני בתולדות ההתיישבות האנושית בספרד (המקבילה העתיקה והגדולה למיני ישראל). נבנה לצורך היריד הבינלאומי שנערך בברצלונה ב-1929. אתר נחמד לסיור קצר, אך הוא לא יותר מאטרקציה תיירותית ממוסחרת. לקריאה נוספת.

המלצות "הכל על" למבקר במונז'ואיק




  • גם אם תקציבכם נמוך והחלטתם לא לבקר באף מוזיאון אל תוותרו על ביקור בגבעה. סיירו בין שביליה ונקודות התצפית המדהימות שלה. בין כל המוזיאונים, הגנים והרכבלים הדבר המיוחד ביותר שמציעה גבעת המונז’ואיק הוא תצפית. מעל פסגת הר המונז’ואיק תוכלו להגיד שלום לכל העיר ברצלונה עד לגבעת טיבידאבו בצידה השני של העיר. הסיור מומלץ לזוגות ולמשפחות כאחד (להמלצות נוספות לבילוי עם ילדים).
  • שימו לב רוב הסיור באזור הוא במקום פתוח, בחלקים של המונז’יאק עצמו יש אזורים רבים בלי צל – כדאי לבוא מוכנים לכך למי שבא לטייל בשעות הצהריים בקיץ.
  • הזמן היפה ביותר לתצפית מההר היא לקראת שקיעה – התצפית גם לכיוון ברצלונה עצמה וגם לכיוון הנמל מדהימה.
  • אזור המונזואיק הוא אזור גדוש בהיסטוריה ונקודות עניין. לכן אנו ממליצים לתייר שרוצה להעשיר את חווית הביקור יכול להצטרף לסיור מודרך במקום או להזמין הדרכה קולית.
  • יש לשים לב שהשבילים תלולים והעלייה ברגל למונז’ואיק לא פשוטה למי שאינו מיטיב לכת (גם אופניים זה רעיון לא משהו למי שאינו בכושר). בכל מקרה, אל דאגה – הברצלונאים חשבו גם על זה ובנו מדרגות נעות (רק כלפי מעלה) העוברות דרך עלייה מרשימה. חשוב לדעת כי המדרגות (וגם הרכבל) אינם מונגשים לבעלי קשיי התניידות (ראה גם מלונות לבעלי מוגבלויות בברצלונה).
    למי שמעוניין לעלות ברכבל (אופציה נחמדה ביותר) חשוב לוודא (במיוחד בימי החורף) לפני כן שהרכבל פתוח מכיוון בימים בהם יש רוח חזקה לא מפעילים אותו למען ביטחון הנוסעים. למידע נוסף על רכבל בברצלונה (ראה עוד בנושא זה חופשת חורף בברצלונה).
  • אם אתם מבקרים בעיר בקיץ, כדאי לבוא להקרנת הסרטים ההמונית המתבצעת בגבעה על הדשא הסמוך לטירה, עם כסאות פלסטיק ומיטב תושבי ברצלונה העליזים. כמו כן יש לקחת בחשבון כי האזור כולו פתוח וכן בחודשי הקיץ עלול להיות מאוד חם.
  • באזור מונזואיק תוכלו ליהנות גם מקניותקניון הגראן ויה נמצא ממש בקרבה, כמו גם קניון ארנה (Arenas Mall) שנמצא בכיכר אספניה הסמוכה.
  • אם ברצונכם לסעוד באזור – ברחוב פרלל ובכיכר אספניה יש לא מעט מסעדות ביניהן מסעדת הטאפאסים Casa de Tapes ומסעדת הבשרים Pura Barsa.
  • סמוך למונז’ואיק ישנו אתר חניה (בחלקו הצפוני) אך אנו עדין ממליצים להגיע עם המטרו או עם אוטובוס ולהימנע מהכנסת רכב לעיר (למידע נוסף- השכרת רכב בברצלונה והשכרת רכב בספרד). לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של ברצלונה - באתר זה יש תחנה סמוכה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף ראה אוטובוס התיירים בברצלונה).
  • הלינה באזור המונז’ואיק מומלצת למי שרוצה להתרחק מההמולה מצד אחד אך להיות קרוב למרכז העניינים מאידך. אין כמעט מלונות בפארק עצמו. המלונות באזור ממוקמים צפונית לגבעה באזור רחוב פרלל (Avinguda del Paral-lel) ומרבית הלנים באזור הם משפחות או קבוצות או תיירים שרוצים להוזיל במעט את מחיר הלינה (ראה גם מלונות למשפחות בברצלונה ומלונות בברצלונה – לחופשה זולה). המלונות באזור זה מרוחקים מעט מאתרים המרכזיים, אך הם נמצאים במרחק סביר בנסיעה במטרו מהאתרים המרכזיים ובדרך כלל הם פחות יקרים. החסרונות באזור זה הם בעיקר המרחק מאזורי הבילוי הליליים של הראמבלס והרובע הגותי. (למידע נוסף- מלונות בברצלונהמלונות מומלצים בברצלונה ומלונות במונז’ואיק).  מלונות מומלצים לדוגמא: מלון מיראמר ברצלונה (Miramar Barcelona)מלון גרומס ברצלונה (Grums Barcelona) ומלון אזול ברצלונה (Azul Barcelona).

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

המלצות של גולשי האתר לאזור המונז’ואיק:

  • Eli: אתר מעניין – מקלט – ממלחמת האזרחים בשם Refugi 307 הנמצא בצמוד להר היהודים, ושימש כמקלט לכ-2000 אזרחים קטלוניים.
    • מערכת האתר: תודה אלי. להלן לינק למידע נוסף למי שמתעניין בביקור באתר. מומלץ מאוד למי שמתעניין בנושא.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

  • Montjuic- הר היהודים- ממליץ לעשות טיול מסביב, לראות את הנוף, ממש יפה שם, לא לקחנו את הרכבל, לא הרגשנו צורך בזה, בנוסף החלטנו לא להיכנס למבצר עצמו, הכניסה בתשלום (מחילה אם זה לא בהגדרה מבצר)
  • שימו לב שהרכבל סגור מידי פעם בחורף!
  • במוונגוןיק אפשר לבקר באצטדיון האולימפי ששם נערכה, אולימפידת 1992
    אפשר לבקר לפני האצטדיון בפואבלו אספניול, הכפר הספרדי ,בארמון האומנויות שנקרא פאלאסיו נשיונל, תצפית נהדרת, על הטיבי, דאבו פלאסה אספניה ועוד חלקים מהעיר, אפשר בהר היהודים למי שאוהב לבקר במוזיאון חואן מירו, דרכי הגעה או להצטרף לטיול בעיר שהמחיר מצדיק את הטיול, או אוטובוס פתוח, או לכתת רגלים, וקשה ברגל להגיע, למקומות, מסויימים, אפשרות לבדוק את, הרכבל, אבל אז רואים חלק אחד, יש מה לראות מומלץ.
  • להר היהודים כדאי לעלות עם רכבל אפשר גם ברגל אבל עליה מתישה לא ממליץ בהר יש מבצר ונוף של כל האיזור של הנמל והים כל מי שבברצלונה מבקר בהר.
  • ממליץ להגיע בערב יש נוף מדהים במקום , וגם כמו שנרשם לשלב זאת בסוף שבוע עם המזרקות בכיכר אספניהנהל
  • האם ניתן לרכוש כרטיסים לרכבל להר היהודים מראש? אם כן.. אפשר לקבל קישור לאתר?
  • היי, האם מומלץ לשלב את ההגעה להר היהודים עם מזרקת הקסם? האם זה קרוב אחד לשני?
    • כן זה קרוב. רק מופע המזכרות יפה בלילה ואת הר היהודים יפה לעשות ביום. אנחנו הלכנו פעמיים. בבוקר להר היהודים ולמזרקה ולאזור מסביב. ובערב למופע המזרקות. ניתן באמצעות רכבל לעלות להר בעלות של 11 יורו לכיוון.
    • יש בית קפה נחמד למעלה. היה אמן שניגן ושר והנעים את הזמן. מאוד נהננו באזור. רק שימו לב שבודקים באתר מתי המזרקות פועלות בערב כי כרגע זו לא עונת השיא והן פועלות רק בסופ”ש.
    • אני ממליצה לעלות להר היהודים לקראת אחרי הצהריים. לא היה תור ברכבל. לטייל קצת במצודה, לרדת בהליכה לכיוון פואבלו אספניול ולהסתובב שם. משם להמשיך למזרקות.
  • הלכנו להר היהודים ועלינו עם הרכבל בכיוון אחד (11 יורו לתצפית מדהימה על העיר והנמל), ישבנו בבית הקפה המהמם וירדנו לשדרות רמבלה ברגל, משהו כמו 15-20 דק’ הליכה. הלכנו לנמל ולרצועה של הטיילת של החופים, כדי להגיע לרכבל וגם לאקווריום (עלה 22 יורו), מקום מהמם ולפי דעתי שווה את העלות.
  • מישהו שטייל עם עגלה של תינוק בברצלונה ויכול להגיד לי אם אפשר לעלות עם העגלה פתוחה בתוך הרכבל להר היהודים והאם אפשר לטייל למעלה עם עגלה?
    • בדיוק כמו באוטובוס רגיל. צר וממש לא נח עם עגלה.
    • אנחנו עלינו עם טיולון פתוח, טיולי צר סטייל יויו. היינו בתוך הקרון 5 מבוגרים ועוד שני ילדים, אז נראה לי שאפשר להגיד שכן. למעלה שמנו אותה במנשא כי הרגיש לי רגישה “רוקדת מידי”. זה חול וכורכר.
  • למונז’ואיק יש 2 דרכים לעלות. רכבל מהנמל ואנחנו בחרנו את האופציה השניה של מטרו לתחנת para lel ומשם רכבל שעולה גבוה יותר לאיזור הטירה למעלה. משם זרמנו ברגל למטה עד למזרקות הקסם (הליכה ארוכה ולא פשוטה, אבל שווה את זה).
  • טיפ לגבי הגעה: להר היהודים יש קו מטרו L2 או L3 עד תחנת paral lel. לא יוצאים מהתחנה ובתוכה צועדים לשילוט לפוניקולר. עולים איתו עד הסוף ואז כשיוצאים יש אוטובוס 150 שמגיע עד למצודה שהיא הנקודה הגבוהה ביותר על ההר. כל זה שוב בכרטיס אחד של מטרו. לרדת מההר מומלץ ברגל. הכל ירוק וקסום ועדיף לתזמן עם הגעה לככר אספניה כחצי שעה לפני תחילת מופע המזרקות המרהיב בסופשים. מומלץ להגיע קודם כי אנשים מתמקמים מראש כדי לצפות בנוחות בחצי שעה המופלאה הזו.
  • איך מגיעים לרכבל שעולה למונז’ואיק- הר היהודים?
    • תחנת para lel במטרו משם לוקחים funicular, אין צורך לצאת מהתחנה ישר לתחנת הרכבל.
    • הבנתי שיש גם רכבל שיוצא מהנמל ומגיע עד למצודה.
    • אנחנו הגענו באוטובוס התיירים.
    • נחמד שם מאוד. לגבי הרכבל, לא לקנות באינטרנט ולהגיע מוקדם בסביבות 9:30 אחרת יהיה תור. עולה 11 יורו לאדם.
  • הרכבל במונזואיק נחמד, לא יותר מזה. עלינו וירדנו בו יש כאלה שיורדים ברגל 15 דק’ כל התענוג.
  • איזו דרך הכי טובה להגיע למבצר מונטג’ואיק מכיכר אספניה ולא ברגל? תודה.
    • אני מניח שאוטובוס יותר זול ממונית, אבל המוניות חסכו לנו הרבה זמן והן בכלל לא יקרות (בסביבות ה4-7 יורו). ממליץ מאוד!
    • קו 150 חוצא מכיכר אספניה דרך מזרקןת הקסם עד למבצר.
    • יש קווי אוטובוס תיירים עם עלייה וירידה חופשית שמגיעים לשני האתרים ולעוד הרבה אחרים. צריך לשים לב לצבעי הקווים וללוחות הזמנים.
    • אוטובוס. מטרו +רכבת שיניים.
  • הר היהודים + מזרקות הקסם (פעיל בסופש) – עלינו בפניקולר להר ואז לקחנו רכבל הלוך חזור. יש תחנת ביניים אפשר באמצע לרדת. מומלץ לעלות עד למעלה, יש שם טירה (5 יורו) עם נוף יפה על כל ברצלונה. ירדנו עד למטה את ההר למזרקות הקסם (40 דק’ הליכה). מומלץ להגיע חצי שעה לפני לתפוס מקום. יש שם גם מופעי רחוב.
  • הר המשקיף על כל העיר בתצפית מדהימה! שם נמצא גם מבצר המונז’ואיק- Castell de Montjuïc שניתן להיכנס אליו בעלות של 5 יורו לאדם. בנוסף תמצאו שם גם את האצטדיון האולימפי- Estadi Olímpic שאם יתמזל מזלכם תוכלו להגיע לשם כשיתקיים מופע של אמן מפורסם ולחוות חוויה מדהימה! אני הגעתי לשם למופע של ברונו מארס. בכללי מומלץ לבדוק באתר טיקטמאסטר איזה מופעים יש בשבוע שאתם מגיעים ואם מוצאים משהו שווה אז להזמין! בחלק התחתון של ההר ממוקמים גם הפלאו נסיונל- Palau Nacional הארמון הלאומי שכיום משמש למוזיאון הלאומי לאמנות קטלנית, וכן גם מזרקת הקסם המרהיבה -Font Màgica שתוכלו לצפות במופע המדהים שלה וביתן ברצלונה. תוכלו להגיע להר בעזרת אוטובוס 150 או 55 מכיכר אספניה או בעזרת מטרו L2 הסגול או מטרו L3 הירוק לתחנת Paral-lel ומתוך התחנה לקחת את הפוניקולר. מעבר לפוניקולור יש גם את הטלפריק- הרכבל בתוספת 8.40 יורו לכיוון שעולה ישירות למבצר שעל ההר. בהחלט חוויה ונוף עוצר נשימה!

קריאה נוספת מומלצת:

  • העמוד שלנו על האתר באנגלית –  Montjuic

מידע שימושי

איך מגיעים למונז’ואיק?

  • מטרו: קו 1 (אדום) או קו 2 (סגול) – לרדת בתחנות paralel או espania.
    בתוך פארק המונז’ואיק מתניידים עם קווי אוטובוס פנימיים 50 ,5.