ארמון המלך, בנגקוק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Grand Palace

ארמון המלך – אוסף מבנים מרהיבים ביופים

מידע כללי והיסטוריה

ארמון המלך (Grand Palace) נבנה בשנת 1782 על גדת נהר צ’או פראיה שבבנגקוק על ידי המלך ראמה הראשון. זהו הארמון הרשמי של מלך סיאם (תאילנד). עד לשנת 1925 היה הארמון למקום מושבם של מלכי תאילנד, וכיום הוא נחשב לאחד מהאתרים החשובים והפופולריים ביותר בתאילנד בכלל ובבנגקוק בפרט. כיום הארמון עדיין משמש לטקסים רשמיים, אך המלך מתגורר בארמון הנמצא בצפון בנגקוק, וסגור למבקרים.

מתחם הארמון מוקף בחומה גבוהה וארוכה, עמוס במבנים מרשימים ביניהם מוזיאון הנשק המלכותי, הדגם המיניאטורי של מקדש אנגקור ומקדש פרה קוו (Wat Phra Kaew) המפורסם ובו אחד מאוצרות תאילנד – פסל הבודהה מאזמרגד.




החצר המרכזית של ארמון המלך
(צילום: Gislingרישיון)

מה רואים?

בארמון המלך מספר מבנים מלכותיים קדושים ומוזיאונים, כולם מרהיבים, בעלי גגות מעוצבים אשר חלקם מצופים זהב, פסלים בכל פינה ועצים מעוצבים. הארמון מחולק לארבע חצרות המופרדות בחומות ושערים – החצר החיצוניתהחצר הפנימיתהחצר המרכזית ומקדש האזמרגד.

החצר החיצונית (Khet Phra Racha Than Chan Nork) – ממקומת בחלקו הצפון-מערבי של הארמון. פה נמצאים מרכז המידע של הארמון, בניין הסאלה סאהאטהי סמקהום (Sala Sahathai Samakhom) המשמש לפגישות, הסאלה לוק קון נאי (Sala Luk Khun Nai) בית משרדים המארח מחלקות שונות של בית המלוכה, והמשרד הראשי של המכון המלכותי התאילנדי. בקצה החצר יש שער המוביל ישירות אל אולם ארמון המלך.

החצר הפנימית (Khet Phra Racha Than Chan Nai) – נמצאת בחלקו הדרומי של שטח הארמון, שימש כמקום מגורים לנשותיו, פילגשיו וילדיו של המלך. היא נחשבה לעיר נוספת בתוך הארמון, היו בה חוקים, חנויות, מוסדות ומחסנים משלה, הכל כמובן מותאם עבור הנשים שהתגוררו ב”עיר”. כיום המבנים שבחצר לא משמשים לשום מטרה ציבורית, היא מוקפת ומופרדת משאר הארמון והיא סגורה לציבור.

החצר המרכזית (Khet Phra Racha Than Chan Klang) – זוהי החצר הגדולה והחשובה בארמון, בה ממוקמים המבנים החשובים ביותר.

  • אולם ארמון המלך – צ’אקרי מהפראסאט (Grand Palace Hall – Chakri Mahaprasat) – סגנון אדריכלי משולב של רנסאנס איטקלי עם אדריכלות תאילנדית מסורתית. בראש כל אחד מהאגפים מתנוסס מונדופ – צריח בעל שפע עיטורים. במונדופ המרכזי והגבוה יותר שמור אפרם של מלכי שושלת צ’אקרי. במונדופים הצדדיים שמור אפרם של נסיכי שושלת צ’אקרי.

אולם ארמון המלך – צ’אקרי מהפראסאט
(צילום: Andy Marchandרישיון)

  • אולם דוסיט (Dusit Hall) – שימש תחילה כאולם לקבלת קהל ולאחר מכן כאולם לוויות מלכותי.
  • אולם אמרינדרה (Amarindra Hall) – נמצא בחלקו המערבי של שטח הארמון. שימש בעבר כבית משפט, כיום נערכים פה טקסי הכתרה מלכותיים.
  • אולם בורומבימאן (Borombhiman Hall) – נמצא בקצה המזרחי של שטח הארמון. נבנה בהשראת האדריכלות הצרפתית, שימש כבית המגורים למלך ראמה השישי. לעיתים רחוקות מארחים פה אישים חשובים המגיעים לביקור במדינה.
  • מוזיאון הנשקים המלכותי – המוזיאון נמצא בסמוך לכניסה, תוכלו ללמוד על היסטוריית הנשק של התאילנדים באמצעות תצוגה מרשימה במיוחד.

מקדש האזמרגד – וואט פרה קוו (Temple of the Emerald Buddha – Wat Phra Kaew) – גולת הכותרת של ארמון המלך. זהו מקדש בודהיסטי הנבנה שנה לאחר בניית הארמון, ב-1783, ובו שוכן פסל הבודהה מאזמרגד, ומכאן שמו. פסל הבודהה הוא יחסית קטן – רק 75 ס”מ, ובכלל אינו עשוי מאזמרגד אלא מאבן ירקן. עד המאה ה-15 הפסל נשמר בצ’אנג ראי והיה מצופה בגבס כדי להגן עליו מפני גניבה. יום אחד נפל ונשבר הציפוי, וכל זוהרו של הפסל נגלה לעיני כל. באמצע המאה ה-16 נגנב ע”י פולשים מלאוס, 200 שנה לאחר מכן הכריז המלך טקסין על מלחמה נגד לאוס והשיב את הפסל לתאילנד. כשהוכתר הגנרל צ’אקרי למלך תאילנד הועבר הפסל לבירה החדשה בנגקוק, וסביב הפסל נבנה אחד המקדשים היפים ביותר בתאילנד – וואט פרה קוו.

הכניסה למקדש וואט פרה קוו – מקדש האזמרגד
(צילום מקורי)

שאלות נפוצות על ארמון המלך בבנגקוק

ביקור בארמון המלך (Grand Palace) מומלץ לכל מי שמעוניין לגלות מה הוא ארמון מלכותי עתיק ומרשים בארכיטקטורה שלו, וכן לכל מי שרוצה להיחשף לפסל בודהה מאזמרגד שנמצא באחד המקדשים שנחשבים היפים ביותר בתאילנד.

מומלץ להגיע מוקדם ככל שאפשר, אפילו לפני שעת הפתיחה או לא יאוחר מ- 8:30, שכן לאחר השעה 9:00 בבוקר מתחילות קבוצות רבות של תיירים להגיע לארמון המלך כך שהמקום צפוף יותר ובנוסף מתחיל להיות חם מאוד להסתובב מחוץ לארמון.

דרך ההגעה המומלצת על ידינו לארמון המלך בבנגקוק היא באמצעות טוק טוק או מונית. כיוון שתחנות האוטובוס בבנגקוק לא מסודרות וברורות כמו בארץ ומומלץ להימנע מסיבוכים.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לארמון המלך בבנגקוק. האפשרויות המומלצות על ידינו הן: להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים בארמון המלך בבנגקוק. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך אשר כולל כניסה לשוק הצף, סיור בארמון המלך ובשוק הרכבת. בעבור אפשרות זו ישנה הנחה של 5% בלעדית לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) וניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך אשר כולל כניסה וסיור בארמון המלך. כרטיס זה הינו כרטיס עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה וניתן לרכוש אותו בקישור הזה.

מומלץ לתכנן יום אחד שיתרכז בחלק הזה של בנגקוק ולבקר במקומות שקרובים לארמון המלך כמו מקדש הבודהה השוכב ומקדש השחר.

בין מקומות הלינה המומלצים באזור ארמון המלך בבנגקוק ניתן למנות את אכסניית או בוןאכסניית בוטיק צ’רן ואכסניית היר בנגקוק.
למידע נוסף ניתן לקרוא על מלונות ליד ארמון המלך.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ לתכנן יום אחד שיתרכז בחלק הזה של בנגקוק – יחד עם מקדש הבודהה השוכב ומקדש השחר. הם כולם בקרבת מקום וקשורים זה בזה.
  • סיורים מודרכים באנגלית מתקיימים מדי יום בשעות 10:00, 10:30, 13:30 ו-14:00.
  • יש אפשרות לרכוש מדריך קולי.
  • מומלץ להגיע מוקדם ככל שאפשר, אפילו לפני שעת הפתיחה או לא יאוחר מ- 8:30, שכן לאחר השעה 9:00 בבוקר מתחילות קבוצות רבות של תיירים להגיע לארמון המלך והמקום צפוף יותר (ולכן גם התמונות פחות טובות). בנוסף לאחר השעה 9:00 מתחיל להיות חם מאוד להסתובב בחוץ.
  • אין באתר מכירת אוכל ושתיה, לכן מומלץ להצטייד בבקבוק מים מראש.
  • בכניסה תקבלו ספר הדרכה על הארמון, מומלץ להיעזר בו כדי להתמצא בשטח הארמון העצום.
  • כרטיס הכניסה כולל כניסה לכל המבנים בשטח הארמון כמו גם לארמון וימנמק (Vimanmek Mansion). שימו לב כי התשלום במזומן בלבד.
  • מומלץ לוודא שעות פתיחה טרם ההגעה. במידה ומתקיים טקס מלכותי לא מתאפשרת כניסה לקהל הרחב.
  • מוסד המלוכה הוא קדוש עבור התאילנדים ולכן הכניסה לארמון היא בלבוש צנוע בלבד (גברים ונשים כאחד). בכניסה יש בידוק קפדני בנושא. גברים חייבים ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים (לא גופיות) ואסור להיכנס עם סנדלים או כפכפים אלא נעליים סגורות (אסור רגליים יחפות). נשים חייבות ללבוש מכנס או חצאית מתחת לברך, חולצות עם שרוולים – לא גופיות וחולצות בטן, אסור בגדים שקופים וכתפיים חשופות. במקרה ואינכם עומדים בדרישות, תופנו לביתן הלבשה הנמצא בכניסה לאתר ובו תידרשו לשלם פיקדון ותקבלו בגדים מתאימים לכסות עצמכם מעל הבגדים שלכם.
  • מסלול ההליכה בתוך הארמון הוא חד כיווני – לא ניתן לחזור חזרה.
  • שימו לב כי במקדש האזמרגד יש לחלוץ נעליים בכניסה וחל איסור לצלם.
  • דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות טוק טוק או מונית. לא מומלץ עבור תיירים בבנגקוק לנסוע באוטובוסים, התחנות לא מסודרות וברורות כמו בארץ ומומלץ להימנע מסיבוכים.
  • מחיר: 500 באט. שימו לב כי התשלום במזומן בלבד.

מידע שימושי על ארמון המלך

שעות פתיחה

כל ימות השבוע, 8:30-16:30. רכישת כרטיסים אפשרית עד השעה 15:30

כתובת

Na Phra Lan Rd, Phra Nakhon, בנגקוקתאילנד

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 1, 2, 3, 25, 91 לרדת בתחנת Sanam Luang

directions_boat
מעבורת צ'או פראיה אקספרס

קו ירוקקו כתום או ללא דגל – לרדת בתחנת Tha Chang – N9, ומשם להמשיך בהליכה של חמש דקות