1. עמוד הבית
  2. »
  3. בריטניה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ווינדזור, בריטניה 2024 – המדריך המקיף | Windsor

ווינדזור, בריטניה 2024 – המדריך המקיף | Windsor

ווינדזור בכמה מילים

ווינדזור הינו כפר היסטורי קטן הממוקם בפאתי לונדון במחוז ברקשייר. זהו אחד המוקדים החשובים ביותר באנגליה מבחינה תיירותית (מחוץ ללונדון). הוא מושך אליו מבקרים רבים הבאים לראות אטרקציות פופלאריות וחשובות כמו לגולנד (מומלץ להזמין כרטיסים מראש  – לפרטים והזמנה) טירת ווינדזור המיוחדת (גם לה מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה), קפלת סנט ג’ורג’, פארק ווינדזור רחב הידיים, מבשלות הבירה של האזור ועוד ועוד. רבים הישראלים המשלבים את הביקור במקום גם עם קניות במתחם הגדול: ווינדזור רויאל (Windsor Royal) ואחרים ישלבו זו עם קניות של אוכל מקומי בחנויות הרבות המוכורת את מוצרי החקלאים באזור. כל אילו הופכים את ווינזדור למוקד חשוב של שלל טיולי יום היוצאים מלונדון בצורות שונות (הביקוש גבוה מומלץ להזמין מראש – לפרטים והזמנה של מגוון סיורי יום מלונדון לווינזדור עם אפשרות ביטול). עקב ריבוי הסוגים השונים של הסיורים, רצוי לפני הזמנה לוודא שאתם מחפשים ומזמינים את הסיור שמתאים לרצונות שלכם – אנו מפרטים על כך יותר בחלק זה של העמוד: סיורי יום מלונדון לווינדזור.

בתי הלבנים היפים על גדת התמזה בכפר ווינדזור בתי הלבנים היפים על גדת התמזה בכפר ווינדזור

אומנם רוב התיירים הישראלים שיגיעו לווינדזור יגיעו ליום טיול מלונדון, כלומר יסעו לווינדזור יבלו יום, ויחזרו ללונדון. מי שיעשה זאת, ולא יבחר באחד מהסיורים המאורגנים שהזכרנו קודם, לרוב יבחר לעשות את הנסיעה ברכבת (הנסיעה פשוטה מאוד, מהירה , וישירה – לפרטים והזמנה של כרטיסים לרכבת מלונודון לווינזדור). אחרים יבחרו לשכור רכב ולצאת מלונדון לווינדזור בנסיעה ברכב פרטי (מומלץ להזמין את הרכב מראש  במיוחד בקיץניתן לעשות זאת בקישור זה עם אפשרות ביטול חינם, או בקישור זה בהנחה לגולשי הכל על). הכבישים לווינדזור נוחים, יש חניונים וחניות מסודרות מחוץ למרכז העירוני. אנו מזכירים לקחת בחשבון את הקשיים של נסיעה בצד ההפוך ממה שהתייר הישראלי רגיל אליו, שלרוב הופכת את ההזמנה של רכב ליום אחד לפחות כדאית לדעתנו  ולכן אנו ממליצים על אופציית הרכב השכור בעיקר למי שממשיך מווינזור לטיול מחוץ ללונדון (למי שרוצה לקרוא עוד בנושא נסיעה מלונדון ברכב פרטי, ראו את העמוד המקיף שלנו על השכרת רכב בלונדון).

  • שימו לב – רבים המבקרים בווינדזור שהזכירו את חוסר שביאות רצונם מהתורים והצפיפות שיש פה בקיץ. מעבר להזמנת כרטיסים מראש לטירה ולפארק לגולנד – לבאים בקיץ אנו ממליצים לנסות לכוון את שעת ההגעה לשעות פחות צפופות ולאמצע השבוע ולא לסופו.

טירת ווינדזור בסתיו – מומלץ להזמין כרטיסים מראש  (לפרטים והזמנה)

קבוצה אחרת של תיירים תחליט להשקיע באזור קצת יותר זמן וללון בווינדזור. גם כדי להינות מפארק לגולנד יותר מיום או להיכנס אליו בפתיחה בנוחות בלי נסיעה בבוקר וגם כדאי לטייל באזור ווינדזורו מהשפע שיש לעיירה ולמרחב להציע לתיירים המבקרים פה. זו אופציה מעולה לחבר את הביקור בווינדזור עם עם אטרציות אחרות הנמצאות ממערב לונדון כמו באת’ או סטונהדג’ ובריסטול עליהם ניתן להמשיך אחרי הביקור בעיירה. למי שמחפש ללון בווינדזור יש שתי אופציות עיקריות. האחת היא ללון במתחם האירוח הרשמי של פארק לגולנד (לפרטים והזמנה) אופציה שמתאימה למי שממש רוצה להינות דווקא מהפארק ופחות משאר האופציות התיירותית שי באזור. אופציה שניה לבחור אחת מאפשרויות הלינה המומלצות של ווינזדור (יש אפשרויות לינה נהדרות בכל הרמות) כמו: Castle Hotel WindsorUrban Living’s ~ King Edward Luxury או  Charles House. למי שמחפש להגיע לפה בקיץ אנו ממליצים להזמין את הלינה זמן רב ככל הניתן  (לחצו כאן למגוון אפוציות לינה בווינזדור עם אפשרות ביטול). למי שרוצה עוד מידע בנושא לינה באזור מומלץ לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בווינדזור

הרחובות הראשיים של ווינדזור בקיץ מושכים אליהם המוני מבקרים – מרכז העיר הוא האזור הפופלארי ללינה מומלץ להזמין מראש (לפרטים והזמנה ממגוון אפשרויות לינה בווינדזור עם אפשרות ביטול).

סיורי יום מלונדון לווינזדור

ישנם סיורים רבים מלונדון לווינזדור, כאמור זה אחד המוקדים הכי פופלאריים לסיורים יומיים מלונדון – חלקם מאוד מאוד מבוקשים ולכן רצוי להזמין את הכרטיסים עבורם מראש (לפרטים והזמנה של מגוון סיורי יום מלונדון לווינזדור עם אפשרות ביטול), הסיורים הפופלארים ביותר הם סיורים הכוללים נסיעה לעיתים רק לווינזדור ולעיתים לווינזדור ומשם לאתרים נוספים (למשל באת’, אוקספורד וסטונהדג’) – לפני הזמנה מומלץ לבדוק היטב שהסיור מתאים למוקדים בהם אתם מעוניינים – שימו לב שלא כל הסיורים כוללים כניסה לטירה ואם זה . ישנם סיורי יום הכוללים שיט מלונדון לווינזדור הכוללים ארוחת צהריים ו/או ארוחת ערב (לחצו כאן לפרטים והזמנה) וישנם סיורים המתמקדים בבית המלוכה ומאפשרים לתיירים לבקר בארמון בקינגהם ובטירת ווינזור.  שימו לב שלא כל הסיורים פעילים כל השנה וחלקם מתקיימים בעונת התיירות בלבד (לחצו כאן לפרטים והזמנה של מגוון סיורי יום מלונדון לווינזדור עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO5).

מה עושים בווינדזור

ווינדזור הינה עיירה ציורית המתאימה לטיול משפחתי או זוגי בזכות האטרקציות המגוונות הקיימות בה. בעיר ישנם אתרים היסטוריים, כאשר המפורסם ביותר, המושך אליו תיירים רבים, הוא טירת ווינדזור (windsor castle), אחד מארמונות משפחת המלוכה. הטירה הינה הטירה המאויישת הגדולה בעולם, ושימשה בין היתר את המלכה אליזבת השניה בשנים האחרונות לחייה. הטירה פתוחה למבקרים על שלל החדרים שבה.

טירת ווינדזור המפורסמת טירת ווינדזור המפורסמת

סדנאות ופעילויות בווינדזור

עבור ילדים ואוהבי המתוקים, בכפר ישנו מפעל שוקולד- המפעל של ד”ר צ’וק  (Dr Choc’s Windsor Chocolate Factory). במפעל ישנו סדנאות למבקרים (למשל כאן או כאן), במהלכן תוכלו ללמוד כיצד מכינים את השוקולד, תייצרו חטיפי שוקולד בעיצובכם האישי ותוכלו להנות מתוצרת המפעל בחנות השוקולד.

נהר התמזה (River Thames) עובר בין היתר בעיר וינדזור ועל כן, תוכלו להנות מפעילויות מים בעיר. אחת מהאטרקציות הינה שייט בנהר (למשל כאן), במהלכו תוכלו לראות מספר אתרים היסטוריים השוכנים בעיר ובהם, טירת ווינדזור, מכללת אטון (Eton College) ומסלול המירוצים של וינדזור (Windsor Racecourse). אטרקציה נוספת בה תוכלו לקחת חלק הינה שייט על סאפ בליוויו של מדריך (למשל כאן).

למגוון סדנאות ופעילויות בווינדזור עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן

ברבורים בנהר התמזה, ווינדזור, אנגליהברבורים בנהר התמזה, ווינדזור, אנגליה

סיורים מודרכים בווינדזור

בעיר ישנם מספר אתרים היסטוריים ותרבותיים שמומלץ לבקר בהם, ניתן לעשות זאת באמצעות סיור מודרך (למשל כאן או כאן). במהלך הסיור, סביר כי תבקרו בין היתר בנהר התמזה, רחוב התמזה, מבנה ה-Crooked House, מכללת אטון וקפלת סנט ג’ורג’ (St George’s Chapel) שנבנתה במאה ה-14 ושנמצאת בטירת ווינדזור. מעבר לכך, בזכות מרכזיותה של טירת ווינדזור, ישנם סיורים המועברים ספציפית אודות הטירה (למשל כאן).

למגוון סיורים מודרכים בווינדזור עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן

טירת ווינדזור וגניה המטופחים טירת ווינדזור וגניה המטופחים

לינה בווינדזור

רוב מקומות הלינה בווינדזור נמצאים באזור הארמון והחלק המרכזי והעתיק, היות ורוב מוקדי התיירות מרוכזים שם. ישנן אפשרויות רבות המומלצות ללינה באזור, דוגמת Castle Hotel Windsor ו- Macdonald Windsor ועד אפשרויות אחרות כמו האירוח של Windsorian Experience וThe Rutlands B&B. משפחות יחפשו לרוב דירות אירוח (יש רבות באזור) כמו: Castle Properties:Eton-The College או Windsorian Experience.  אילו שיגיעו עם רכב יחפשו מלונות מרוחקים יותר מהמרכז כמו:  Urban Living’s ~ King Edward Luxury, Charles House וThe Christopher Hotel, Eton אנו ממליצים למי שמתעניין בנושא לקרוא את העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בווינדזור ודירות נהדרות למשפחות ולזוגות




המלצות "הכל על" למבקרים בווינדזור

  • הביקור מומלץ בעונות האביב והקיץ בהן מזג האויר נח. למעוניינים בביקור בטירה, יש לקחת בחשבון את זמן החלפת המשמרות שהינו בשעה 11 בדיוק ומומלץ מאוד לצפיה, ואת הביקור בארמון כדאי לעשות לאחריו, בזמן בו המרחב מתרוקן מעט מעומס התיירים שבאו לצפות בטקס.
  • מומלץ להשקיע בווינדזור בין חצי יום ליום, וכדאי לשלב אותה בתוך טיול בלונדון או כחלק מיציאה מלונדון לכיוון סטונהדג’, אוקספורד ובאת’.
  • הביקור בווינדזור משתלב טוב כחלק מטיול בלונדון עצמה, או כחלק מיציאה ממנה מערבה- יחד עם סטונהדג’, אוקספורד, באת’, וכל דרום מערב אנגליה.
  • הכפר הינו חלק ממטרופולין לונדון כך שהוא נגיש בתחבורה ציבורית ובמיוחד באמצעות הרכבת התחתית.
  • מומלץ מאוד לבקר בארמון, לצפות בחילופי המשמרות, ולמעוניינים ניתן להוסיף את הלגולנד או את מפעל השוקולד של ד”ר צ’וק.
  • מומלץ להגיע או כגיחה מלנדון ואז לישון בעיר, או לישון סביב הארמון בחלק הצפון מזרחי של הכפר, שם נמצאים רוב מוקדי העניין התיירותיים.
  • בעיר ישנו שוק איכרים המתקיים בבוקר השבת הראשונה בכל חודש (windsor farmers market).
  • בכפר ישנן מסעדות ובתי קפה רבים, בהם ניתן לבלות, כמו גם מקומות בילוי ליליים, ברים ומועדונים.
  • מרכז החנויות והבילוי של העיר נמצא ב-Windsor Royal Shopping, מרחב היסטורי המרכז חנויות ומסעדות רבות.

סרטון על העיר וארמון ווינדזור

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור מומלץ למשפחות, יחידים, מתעניינים במלוכה, בגנים ולמשפחות עם ילדים המעוניינים ללכת ללגולנד ולמפעל השוקולד.

מומלץ לבקר בווינדזור באביב ובקיץ בהם מזג האוויר הינו נח יחסית. הארמון מושך אליו תיירים רבים, כך שמומלץ להגיע אליו לאחר החלפת המשמרות ב11 אז האזור מתרוקן מעט.

בביקור מומלץ להשקיע בין חצי יום ליום, כחלק מטיול בלונדון או כיציאה מערבה ממנה.

ניתן להגיע מלונדון לווינדזור באמצעות רכב שכור, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לווינדזור ולעיתים גם הדרכה. למרות שיש נסיעה של שעה, יש לא מעט תיירים שבוחרים לעשות נסיעה זו, בין אם עצמאית או עם הסעה ומדריך צמוד. ניתן להזמין רכב שכור בלונדון בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לווינדזור, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה, לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים או לאתר זה שאמנם לא מאפשר השוואה אך ניתן להזמין דרכו נסיעה.

אפשרות נוספת אם תעדיפו להימנע מתחבורה ציבורית היא להזמין כרטיס כניסה עם הסעה לווינדזור, כך תרוויחו הסעה הלוך-חזור ותוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים בקופות הכניסה שיכול להיות ארוך במיוחד, בעיקר בקיץ. מומלץ לראות את האפשרות הזו והזו.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: