מוזיאון פייטרה דורה | Museum Opificio delle Pietre Dure

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בפירנצה כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון פייטרה דורה בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון פייטרה דורה ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מידע על מוזיאון פריטי שיבוץ אבני החן של פירנצה

מידע כללי

מוזיאון פייטרה דורה (Museum Opificio delle Pietre Dure) שוכן בתוך בית המלאכה לאבני חן חצי יקרות בפירנצה, שהינו מוסד השייך למשרד הממשלתי האיטלקי למורשת תרבותית. המוסד הינו שם דבר בתחום של שחזור אומנות- דבר חשוב ביותר בעיר מלאת אומנות עתיקה כמו פירנצה. המוזיאון מתעסק באומנות הפייטרה דורה ונמצא ממש ליד גלריית האקדמיה (בה שוכן פסל דוד) בשכונת סן מרקו.

 

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




פריט פיאטרה דורה במוזיאון. במרכז ניתן לראות תוכי יושב על עץ אגס (צילום: Kent Wang, תחת CC BY-SA 2.0)

מהי פייטרה דורה?

פייטרה דורה (או פיאטרה דורה) היא אומנות דקורטיבית של שיבוץ אבני חן צבעוניות בבסיס אבן אחרת (לדוגמא שיש) ליצירת דוגמאות ותמונות. מדובר בעובדה הדורשת דיוק רב כך שהמגע בין אבן לאבן הוא חלק ומושלם, אך מתחת לכך נעשה חיבור בין האבנים כמו חלקי פאזל כך שהן יחזיקו את את השניה בצורה טובה. אבן הבסיס היא לרוב שיש, בצבע לבן, שחור או ירוק, והאבנים המשובצות בו הן אבני חן חצי-יקרות ולעתים אפילו אבני חן יקרות. אומנות זו נולדה ברומא במאה ה-16 והגיעה לשיאה בפירנצה, לכן אין מתאים מלראותה בעיר עלייתה לגדולה.

מה רואים?

המוזיאון הקטן מציג דוגמאות של עבודות פיאטרה דורה הכוללים ארוניות, שולחנות וצלחות המעוטרים בדוגמאות רבות ומגוונות כגון פרחים, פירות וחיות ולעתים סצינות שלמות. אחת מהעבודות מציגה את כיכר הסיניוריה. בנוסף תוכלו לראות אוסף פריטים מתקופת בית מדיצ’י. כמו כן במוזיאון תצוגה של תהליך יצירת פריטי הפיאטרה דורה.

סרטון המציג פריטי פייטרה דורה המוצגים במוזיאון. שימו לב לרימון המרהיב וגרעיניו הנוצצים ממש בתחילת הסרטון

הזמנת כרטיסי כניסה וסיורים מודרכים במוזיאונים בפירנצה




המלצות "הכל על"

  • מוזיאון פייטרה דורה אינו מאתרי החובה של פירנצה וכדאי לביקור רק אם ברשותכם מספיק זמן בעיר, כדאי לעבור בו בזמן המתנה לגלריית האקדמיה הסמוכה (שהיא דווקא אתר שרוב המבקרים לא מוותרים עליו).
  • זמן הביקור המשוער הוא כשעה ואף פחות- מדובר במוזיאון קטן סך הכל.
  • אם אתם מגיעים אל מוזיאון פייטרה דורה מאתר אחר בעיר העתיקה, מומלץ להגיע ברגל- המרחק בין אתרי העיר העתיקה הוא קטן ויש בעייתיות בהכנסת כלי רכב לאזור (בפירנצה אין מטרו, ורק קו אחד של טראם שלא מגיע לכאן). למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת פירנצה סנטה מריה נובלה (Firenza Santa Maria Novella) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • בניגוד לדואומו ולגלריית האקדמיה אשר בהם התורים ארוכים עד כדי גיחוך, למוזיאון פייטרה דורה לדעתנו אין צורך להזמין כרטיס מראש, אך אם חשוב לכם להבטיח את מקומכם- תוכלו להזמין כרטיס מראש הכולל דילוג על התור.
  • את הביקור במוזיאון פייטרה דורה כדאי מאוד לשלב עם גלריית האקדמיה הסמוכה בה נמצא פסל דוד המפורסם, מוזיאון סן מרקו ומוזיאון פייטרה דורה הסמוכים וכמו כן עם ביקור בשכונת סן מרקו.
  • אזור זה הוא אופציה טובה למלונות למי שרוצה להיות קרוב לגרעין הראשוני של העיר העתיקה אבל לא ממש בתוכו, מה שמאפשר מיקום שקט מהמולת התיירים (שהיא משמעותית מאוד בפירנצה בעונה!) אך עדיין במרחק הליכה סביר מהאתרים החשובים של פירנצה, למידע מורחב על- מלונות ליד גלריית האקדמיה.
  • המוזיאון נגיש לבעלי מוגבלות בתנועה, למידע על- מלונות בפירנצה לבעלי מוגבלות בתנועה.
  • המוזיאון פתוח בימי שני בהם בדרך כלל המוזיאונים רבים בפירנצה סגורים, ולכן הוא אופציה טובה ליום זה של השבוע. שימו לב לשעות הפתיחה- המוזיאון נסגר בצהריים.
  • להמלצות כלליות על פירנצה- ראו פירנצה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על מוזיאון פייטרה דורה

שעות פתיחה

ימי שני-שבת 8:15-14:00. סגור בימי ראשון, בחגים וב-24 ביוני.

כתובת

Via degli Alfani, 78, 50122 Firenze FI, Italy.

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 1, 4, 6, 7, 10, 11, 14, 17, 19, 20, 23, 25, 31, 52, 54 ן-82 לתחנת Piazza Di San Marco ומשם הליכה של 3 דקות ברגל.