מוזיאון לה ספקולה | Museo di Storia Naturale La Specola

עדכון אביב 2024

עם הגעת האביב, כמות התיירים עולה וכך גם העומס באטרקציות הפופולאריות בפירנצה . ככל ששנתקדם בקיץ כך העומס יהיה מורגש יותר. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, ובמיוחד למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון לה ספקולה ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

מידע על מוזיאון להיסטורית חקר המדע בעיר פירנצה

מידע כללי

מוזיאון לה ספקולה (Museo di Storia Naturale La Specola) הוא מוזיאון אקלקטי לתולדות הטבע הנמצא קרוב לארמון פיטי בגדה הדרומית של פירנצה. זהו המוזיאון המדעי העתיק ביותר באירופה- הוא נפתח בשנת 1775 לקהל הרחב והציג אוסף פריטים כגון מאובנים, חיות, מינרלים וצמחים אקזוטיים שנאספו במשך מספר דורות על ידי משפחת מדיצ’י. ספקולה משמעותה באיטלקית מצפה כוכבים, אזכור למצפה הכוכבים האסטרונומי שנוסד במקום בסוף המאה ה-18 וכיום הוא חלק מהמוזיאון.




דגם שעווה של גוף אדם במוזיאון לה ספקולה (צילום: romana klee, זכויות יוצרים CC BY-SA 2.0)

מה רואים?

במוזיאון 34 חדרים. ביניהם תוכלו למצוא פוחלצים, לדוגמה של היפופוטם מהמאה ה-17 שהיה חיית מחמד של משפחת מדיצ’י וחי בגני בובולי. עוד במוזיאון- אוסף מודלי שעווה אנטומיים- אומנות שפותחה בפירנצה באותה מאה לצורך לימודי רפואה. אומנות זו מפורסמת בעולם בשל רמת הריאליסטיות והדיוק בפרטים שבה, העתק מגופות אמיתיות. כמו כן תמצאו במוזיאון אוסף מכשירים מדעיים ורפואיים מאותה תקופה, פרסקואים ופריטי פייטרה דורה המתארים חלק מההישגים המדעיים החשובים של המדעים האיטלקיים בתקופת הרנסאנס (על פייטה דורה תוכלו לקרוא בעמוד על מוזיאון פייטרה דורה).

לתקופתנו, המוזיאון הוא פחות מוזיאון טבע, ויותר מוזיאון של ההיסטוריה של חקר הטבע, והוא מציג כפו שתוארו- מכשירים ואלמנטים עתיקים הקשורים במדעי הטבע ובמחקר המדעי של המאות ה-17-18.

סרטון המציג את מוזיאון לה ספקולה

הזמנת כרטיסי כניסה וסיורים מודרכים במוזיאונים בפירנצה




המלצות "הכל על"

  • מוזיאון לה ספקולה אינו מהמוזיאונים העמוסים של פירנצה, ולכן גם אין צורך של ממש בהזמנת כרטיסים מראש, אך אם תרצו להבטיח את מקומכם תוכלו להזמין כרטיס למוזיאון הכולל דילוג על התור.
  • שימו לב! דגמי השעווה של גוף האדם הם ריאליסטיים מאוד- ולדעת חלק מהאנשים- אף ריאליסטים להחריד! לא כל המבקרים מקבלים את הדגמים בקלות, הם לא תמיד נעימים לעין, ולא מתאימים למשפחות עם ילדים בגילאים מסוימים- יש להפעיל שיקול דעת.
    כמו כן, הכניסה לחדרים עם דגמי השעווה מותנת ברכישת סיור מודרך במקום בתוספת תשלום של 3 אורו לאדם (גם אם רכשתם כרטיס מראש).
  • הזמן המשוער לביקור במוזיאון הוא שעה-שעתיים.
  • שעות מומלצות לתכנון הטיול במוזיאון הם בצהריים כדי להתחמק מהשמש החמה, ביום גשום, או בזמן המתנה לפאלאצו פיטי או גני בובולי הנמצאים במרחק הליכה. כמו כן מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון עם אתרים אלו שנמצאים ממש ליד.
  • האזור כדאי ללינה למי שרוצה להוזיל קצת עלויות יחסית למחירים היקרים בגיחוך של העיר העתיקה, ונמצא עדיין במרחק הליכה (אם כי לא מאוד קצרה) מהעיר העתיקה. למידע נוסף על- מלונות ליד פאלאצו פיטי ומלונות בגדה הדרומית של פירנצה.
  • ילדים בגילאים 6-14 ומבוגרים מעל גיל 65 זכרים להנחה של 50%, כמו כן יש אפשרות לרכוש כרטיס משפחתי (1-2 מבוגרים ועד 4 ילדים) במחיר מוזל. ילדים מתחת לגיל 6 נכנסים חינם וכמו כן בעלי מוגבלות בתנועה ומלווה בהצגת תעודות מתאימות. לפרטים על מלונות בפירנצה למשפחות ומלונות בפירנצה לבעלי מוגבלות בתנועה.
  • להמלצות כלליות על פירנצה- ראו פירנצה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על מוזיאון לה ספקולה

שעות פתיחה

יוני- ספטמבר: שלישי- ראשון וחגים 10:30-17:30.
אוקטובר- מאי: שלישי- ראשון וחגים 9:30-16:30. סגור בימי ראשון, ב-1 לינואר, בפסחא, ב-1 למאי וב-25 לדצמבר.
שעות הביקור לחדרי דגמי השעווה (כניסה עם סיור מודרך בתוספת תשלום של 3 אורו לאדם): שלישי-שישי 11:30, שבת-ראשון 11:30, 12:30, 15:00.

כתובת

Via Romana, 17, 50125 Firenze FI, Italy.

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים C3 ו-D.