16 יום באיטליה – מורן סילם

כתבה: Moran Silam

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – איטליה למטיילים – Italy for travelers

 

יום 1 - המראה + ריבה דל גארדה

נחתנו בברגמו אחר הצהריים בסביבות השעה 17 בערב וניגשנו לדפלק של חברת ההשכרה (יש להגיע עם רישיון בינלאומי ורישיון ישראלי של הנהג), בדלפק ראינו פרסום על מכשיר wifi לאוטו בעלות של 5 יורו ליום והחלטנו לקחת מאחר והגענו למסקנה שזה יותר משתלם לנו מסים מקומי מאחר ונהיה הרבה בדרכים ונשתמש בוייז ולא רצינו לדאוג מחבילת גלישה שעלולה להסתיים.

ואכן צדקנו ההחלטה לקחת את המכשיר ממש השתלמה היתה לנו קליטה בכל מקום לקחנו אותו איתנו גם שהיינו מחוץ לרכב ותמיד היינו מחוברות.

לאחר לקיחת הרכב וכמובן צילום שלו בתמונות בוידאו הפעלנו וויז (עובד מצויין בכל האזורים שהיינו) והתחלנו את הנסיעה לריבה דל גארדה (שעתיים נסיעה) למלון Hotel Rudy שהזמנו מהארץ עבור 3 לילות בעלות של 132 יורו לזוג כולל ארוחת בוקר + מס יורו לאדם ללילה.

הגענו בסביבות השעה 20:00 בערב מלון מאוד נחמד ונקי ישנה חניה חינם, החדר היה חמים עם מרפסת קטנה שפונה לנוף של הרים עם פסגות מושלגות.

לאחר שהתמקמנו ירדנו לדלפק הקבלה וביקשנו הכוונה למסעדה קרובה באזור מאחר והיה יום ראשון לא היו יותר מידי מקומות פתוחים בשעה הזו אבל קיבלנו המלצה ל-2 מקומות והתחלנו ללכת למה שנראה קרוב יותר לאחר כ-15 דקות הליכה איטית בגלל הקור המקפיא (בדיעבד ניתן היה לנסוע ברכב) הגענו למסעדה משפחתית בסגנון וינטאג’ לצערי אינני זוכרת את שמה בעלי המקום לא ידעו אנגלית וכמובן שגם התפריטים היו באיטלקית הצלחנו להסביר את רצוננו והזמנו פיצה מרגריטה אחת (דבר שהתקבל בפליאה ומיד אסביר למה) הפיצה הגיעה דיי מהר, פיצה טעימה מאוד אבל דקה מאוד ככה שעוד לפני שסיימנו כבר הזמנו אחת נוספת, לא זוכרת את המחיר המדויק אבל היה סביר לגמרי. חזרנו למלון שבעות ומרוצות לשנת לילה שהיינו צריכות.




יום 2 - מלצ'נסה + סירמיונה

לאחר שינה ערבה התארגנו ליציאה ליום חדש וירדנו לאכול ארוחת בוקר במלון, הארוחה היתה סבירה אין מבחר רב לשומרי כשרות ככה שהסתפקנו בלחם עם גבינה למריחה ומעט ירקות או לחם עם ריבה, מה שכן ישנה מכונת קפה במקום לקח קצת זמן להבין מה הכי דומה לנס של הארץ אבל בסוף הסתדרנו. התחלנו בנסיעה לעיירה מלצ’סינה במטרה להגיע לרכבל לפסגת מונטה בלדו.

ביציאה מהמלון הכנסו לוייז את השם של המקום אשר לצערנו רק כאשר “הגענו ליעד” מסתבר שהוא מכווין לתחנה השניה של הרכבל אשר ממנה לא ניתן להיכנס, לבסוף נכנסו לאתר של הרכבל והכנסו את הכתובת שרשומה שם ואכן הגענו ליעד בהצלחה מרובה. הנוף מהרכבל עוצר נשימה וישנה תחנת עצירה אחת בדרך לפסגה.

בשעה טובה הגענו להר ופשוט נדהמנו מהמראה של שמיכת השלג הלבנה וכמובן שהתחלנו בסשן של תמונות. מזג האויר היה קר למרות שהיינו מצוידות במעיל כובע וכפפות אז החלטנו להיכנס לאחת מבין 2 המסעדות להתחמם עם כוס קפה טוב. למי שלא עושה סקי / מסלול הליכה או בונה איש שלג אין מה לעשות יותר מחצי שעה, מיצינו וירדנו חזרה להפשיר.

משם נסענו לסירמיונה ובכניסה לשם נתקלנו במלון שאמורה להיות בו מסעדה כשרה אז ניסנו את מזלנו אבל היה סגור, כנראה שיש צורך בתיאום מראש.
חנינו בחניון שהיה פתוח ללא עלות כנראה בגלל השעה שהגענו והתחלנו ללכת לכיוון העיר העתיקה, על הטיילת היו מעט חנויות פתוחות של מזכרות וביגוד אך העיר העתיקה לא היו הרבה מקומות פתוחים למעט מספר מסעדות וגלידריות אבל היי לפחות זכינו בשקיעה מדהימה ובטיול שקט בסמטאות.
לאחר מכן עשינו עצירה קצרה בסופר והצטיידנו באוכל ונשנושים ליום יומיים הקרובים ומשם חזרה למלון.

פסגת מונטה בלדו

יום 3 - ריבה דל גארדה + אגם טנו

את היום השלישי החלטנו לעשות רגוע יותר ובאזור הקרוב לריבה דל גארדה לאחר יומיים עמוסים ונסיעות בדרכים (ככה זה כשיש נהג יחיד). לאחר ארוחת הבוקר המאוחרת נסענו לאזור הטיילת בריבה דל גארדה, מצאנו חניה קרובה עם מדחנים והתחלנו לצעוד. לצערנו הגענו בשעת הצהריים וכמעט כל המקומות היו סגורים לרבות מסעדות (פה כבר הבנו שבעיירות בשעות הצהריים כולם נחים) אז פשוט שוטטנו בין הסמטאות ראינו מבחוץ את מבצר rocca אשר בחודש ינואר סגור למבקרים. לאחר שיטוט של שעה וחצי נסענו לאגם טנו, אגם פשוט מדהים וכאן כבר ראינו לראשונה שכבת שלג דקה, האגם היה ריק ממבקרים ונהננו מהשקט. לאחר כשעה עזבנו את המקום, לדעתי למרות כל היופי, אין בחורף מה לעשות שם יותר מידי המים קפואים אבל למי שנוסע בחודשי הקיץ זה יכול להיות מושלם. משם המשכנו למלון לערב רגוע בחדרנו הקט וכמובן להתחיל לארוז ליעד הבא.

יום 4 - היעד cavareno

לאחר ארוחת הבוקר הפעלנו את הוייז ויצאנו לכיוון עיירה קטנה באזור הדולומיטים, לקחנו מלון משפחתי בשם hotel rosa המחיר ל-2 לילות לזוג כולל א. בוקר 78 יורו + מס של 1.5 יורו לאדם ללילה. הגענו למקום הרבה לפני שעת הצ’ק אין למרות שהארכנו את הדרך ונסענו ללא כבישי אגרה כדי להנות מהנוף המשתנה ולכן החלטנו לנסוע לבולצ’אנו (ניתן להשאיר את המזוודות לשמירה) הנסיעה עברה בין מספר עיירות קטנות ומרהיבות ולדעתי שווה לבטל את האפשרות לכבישי אגרה באזור.

בבולצ’אנו נכנסו לקניון נחמד שראינו בדרך החניה כמובן בחניון של הקניון בתשלום. המחירים בחנויות הבגדים הם כמו בארץ ואפילו יותר אבל היתה חנות שוקולדים מפתה במיוחד. לאחר שמיצינו חזרנו למלון בדרך נכנסו לחנות מכולת בעיירה להצטייד באוכל לימים הקרובים וכמובן מיד לאחר שהתאקלמנו יצאנו החוצה להתחיל לצלם את הנוף היפה מסביב למלון. עובדי המלון מסבירים פנים, מדברים אנגלית בצורה רהוטה ואף ישנו ספא במלון, תיאמנו טיפולים ליום למחרת וחזרנו לחדר עייפות אך מרוצות.

מלון Hotel Rosa

יום 5 - מנוחה

את היום הזה החלטנו לקחנו רגוע (שוב ככה זה שיש נהג יחיד) ונשארנו בעיירה לאחר ארוחת בוקר התחלנו את הטיפול שהזמנו קודם לכן, הטיפול נעשה בנפרד ככל הנראה מאחר וקבענו את הטיפול בהתראה קצרה. את פנינו קיבלה מעסה חמודה וכמובן שיכולנו להנות מהבריכה והסאונה ללא עלות באותו היום. לאחר שעלינו חזרה לחדרנו למנוחה עלתה בנו רוח שטות, מצאנו חתיכת קרטון והלכנו למצוא מדרון נחמד לגלוש עליו בשלג – המלצה שלי תמצאו שקית ניילון כי הקרטון סוחב מספר מטרים מועטים. את ארוחת הערב אכלנו במסעדה משפחתית ממש נחמדה בעיירה עם בעלים שהוא גם השף והזמנו פסטה בעבודת יד שהוא מכין במקום לכן תמתינו בסבלנות זה ממש שווה את זה. חזרנו למלון לשנת לילה ערבה לפני היעד הבא.

יום 6 - היעד ונציה

הנסיעה עצמה לוקחת כ-3 שעות תלוי בתנועה כמובן, למזלנו אחרי 40 דקות נזכרנו שהאפשרות לכבישי אגרה חסומה ומיד פתחנו אותה וכך חסכנו לנו נסיעה של 4 וחצי שעות. מאחר והמחירים ללינה בתוך ונציה יקרים וכמובן שעם רכב לא ניתן להיכנס אלא יש צורך להחנות מחוץ לעיר לכן החלטנו ללון בQuarto d’altino בדירה שנקראת residence venice העלות לזוג ל2 לילות היתה 88 יורו + מס של יורו לאדם ללילה. הגענו לונציה בסביבות השעה 12 חנינו בחניון בכניסה לעיר ופתחנו בהליכה רגלית לכיוון הגטו לעשות קניות לשבת במסעדה שנקראת gam gam האוכל יקר יחסית המנות קטנות ולא הכי טעימות ובדיעבד אם היינו יודעות היינו קונות מצרכים ומבשלות בדירה, חלה לשבת וחלב קנינו במאפיה קטנה בקרבת מקום.

כאשר חזרנו לחניון גילינו כי העלות על השעה וחצי שהיינו היא 32 יורו! העובד במקום הסביר כי זה עלות יומית ומשלמים אותה החל מהרגע הראשון לאחר דין ודברים החליט לעשות לנו הנחה וגבה מאיתנו 20 יורו בלבד. למגיעים עם רכב תחנו במסטרה ותקחו רכבת לתוך ונציה… הרבה יותר משתלם.
בשעה טובה הגענו לדירה פגש אותנו במקום בעל הבית בחור חמוד, אנגלית שוטפת וידע נרחב, הסביר על האזור, נתן המלצות וכמובן שחילק לנו מפות של ונציה ושל העיירה עצמה. הדירה היתה מהממת, נקייה עם מטבח מצוי, מכונת כביסה (באנו מצוידות מראש ומיד הפעלנו אותה) ומרפסת קטנה.
את שישי שבת העברנו בדירה והמתנו בציפייה למוצ”ש.

ונציה

יום 7 - מוצאי שבת 27/1 היום הראשון של פסטיבל המסכות בונציה

לאחר התארגנות נסענו עם הרכב לתחנת הרכבת מרחק של 3 דקות נסיעה ותפסנו את הרכבת לונציה, העיר היתה גדושה באנשים עם מסכות, תחפושת חלקם הגדול שיכורים מאוד ובקיצור עיר צבעונית במיוחד. הסתובבנו ברחובות ונהנו מהאוירה החגיגית והסירות על המים ולבסוף התפנקו בפיצה טובה.
ושוב מחר מדרימים ליעד הבא.

יום 8 - פירנצה + עצירה בבולוניה

עזבנו את ונציה לכיוון פירנצה עם עצירה בבולוניה החלטנו לנסוע עם כבישי אגרה כדי לא להיסחב בדרכים יותר מידי ולהגיע בזמן לדירה לפגוש את בעלת המקום (יש לציין מראש שעת הגעה להקפיד להגיע כי היא לא גרה במקום). בבולניה מצאנו חניה ללא עלות פתחנו את הבוקר עם קפה בבית קפה מקומי והסתובננו רגלית בין הרחובות והחנויות באזור לאחר מכן עצרנו בקניון ביציאה מבולוניה לכיוון פירנצה עשינו קניות בסופר (כמעט בכל קניון יש סופר ענק) והמשכנו לפירנצה. לקחנו דירה בשם la casa dei sogni בעלות של 161 יורו כולל מיסים ודמי ניקיון ל3 לילות לזוג.

הגענו לרחוב חנינו קרוב לדירה ופגשנו את בעלת הדירה לצערי לא צוין שהדירה נמצאת בקומה שלישית בבנין ללא מעלית אך לא אמרנו כלום בנושא והתחלנו לעלות עם המזוודות את כל הקומות הדירה בגודל סביר אך בעלת המקום התחילה לתלות כביסה מולנו ולנקות את השירותים ולא היתה מוכנה מראש להגעתנו ההתחלה כבר לא היתה טובה ובהמשך גילינו גם מיטה חורקת בכל תזוזה, דלת כניסה שיש צורך לריב איתה בכוח במשך 10 דקות בפתיחה ובנעילה שלה ריח נוראי של כלור כל פעם שפותחים את המים שנשאר בדירה כל הזמן.

בערב כבר לא היינו מוכנות להישאר שם לאורך כל הימים ירדנו לאוטו שלחנו הודעה לבעלת הדירה על כך הבעיות קראה לנו שקרניות ניסתה לאיים שתביא את המבקר של בוקינג (לא קיים דבר כזה) אמרנו לה שתביא אותו בשמחה היא נבהלה כשהבינה שאנחנו לא מוותרות והסכימה לחייב אותנו על לילה אחד ולקבל החזר עבור שאר השהות. עוד באותו הלילה סגרנו מקום אחר בפירנצה והלכנו לישון.

יום 9 - פירנצה העיר

לאחר לילה ללא שינה מרובה עזבנו את הדירה בשמחה כמובן, שמנו את המזוודות ברכב, השארנו אותו בחניה והלכנו רגלית לעיר הליכה של 15 דקות, הסתובבנו בחנויות ראינו חלק מן אתרי התיירות המשכנו לגשר פונטה וקיו וסעדנו צהריים במסעדת רות (כשרה). חזרנו לרכב ונסענו לcamping firenza כפר נופש עם בתים בסגנון של קרוואנים העלות היתה 98 יורו ל2 לילות והמקום שווה כל שקל. יש במתחם חנות מכולת קטנה, מסעדה ומכבסה, ממליצה בחום על המקום על אף שהוא מרוחק ממרכז העיר ומצריך נסיעה ברכב או תחבורה ציבורית. נחנו צהריים, בערב חשקה נפשנו באוכל ביתי, נסענו לסופר קרוב רכשנו מצרכים וחזרנו לכפר הנופש לערב של בישולים, מוזיקה ובעיקר מנוחה לאחר הלילה הקודם.

יום 10 - פיזה ולוקה

לאחר שנת הלילה שהיינו זקוקות לה כל כך פתחנו את היום ברגוע ולקראת הצהריים נסענו ליום טיול בפיזה ולוקה. הגענו לפיזה חנינו בחניה קרובה בתשלום שהוייז הכווין אליה והלכנו לראות את המגדל המדובר. בכניסה יש מספר דוכנים של מזכרות ובגדים במחירים מופקעים הסתכלנו ברפרוף והחלטנו שלא שהדברים לא מיוחדים במיוחד ושאפשר לרכוש במחירים זולים יותר במקומות אחרים.

האמת שחוץ מלהתסכל על המגדל מבחוץ לא עלינו לאחר התור הארוך שהיה ולדעתי הביקור שם יחסית מיותר אז המשכנו ללוקה. גם שם “התמזל מזלנו” ורוב המקומות היו סגורים בעונה זו ובשעה זו ולכן טיילנו קצת במרינה תצפתנו על הסירות ואיך לא שוב נכנסו לסופר לחפש חטיפים לדרך, הופתענו מאוד שראינו שם עמדה עם חבילות של פירות יבשים כמובן שלא יצאנו בלי לקנות אחרי הכל ט”ו בשבט. חזרנו לקרוואן החמוד והביתי שלנו לארוחת ערב של המבורגר ציפס וקינוח של פירות יבשים.

מגדל פיזה

ימים 11 + 12 - היעד הבא: פרוג'ה

מאחר והימים האלו היו יחסית רגועים יותר החלטתי לפרט על שניהם בפוסט אחד. אז הפעם החלטנו לבטל את האפשרות לכבישי אגרה מאחר וההבדל בזמן לא משמעותי וכמובן שרצינו להנות מהנופים של טוסקנה ואומבריה. קשה לתאר במילים את כל היופי שם, את כרי הדשא הירוקים, את בתי החווה לאורך הדרך, את הסוסים במרעה, נוף פסטורלי עוצר נשימה. תוך כדי נסיעה הבחנו באזור שממנו רואים מי אגם וכמובן שמאחר ויצאנו מוקדם איך אפשר לוותר ולא לנסות להגיע לשם? אז עצרנו בצד הדרך וניסינו למצוא בוייז את האגם שראינו, כמובן שמצאנו ועשינו תכנון מסלול מחדש. לצערנו לא הצלחנו למצוא את החיבור של הירוק עם המים כי חלק מהדרך היתה חסומה למעבר כלי רכב אז נכנסו לעיירה הקרובה, עצרנו בטיילת וישבנו להביט על מי האגם הצלולים.

אז ככה אתחיל ואומר שלצערי הוויז אכזבה במציאת כתובת המלון והובילה אותנו למנהרה שם הכריזה “הגעת ליעד” לאחר מספר ניסיונות למצוא את המלון התקשרנו לקבלה ושם קיבלנו הכוונה איך להגיע והמלצה להשתמש בגוגל מפס לצורך הגעה, בדיעבד מסתבר שמאחר והמלון נמצא באזור ztl הוויז הכווינה אותנו לרחוב מתחת.

כמובן שכאורחי המלון קיבלנו אישור אותו שמנו על הדשבורד ויכולנו לנו בחופשיות באזורי הztl ועובד הקבלה עדכן את מערכות העירייה במספר הרכב. המלון נמצא באזור מרכזי ישנה עליה קלה מאזור החניה למלון ובכללי כל האזור המרכזי הוא עליות וירידות. המלון נקרא hotel umbria מלון קטן מאוד אין מעלית אך העובדים עוזרים עם המזוודות במדרגות. העלות עבור זוג ל- 2 לילות היתה 80 יורו פלוס מס של יורו לאדם ללילה. מדובר במלון קטן, החדר שלקחנו גם הוא היה קטן אך בשבילנו זה הספיק.

לאחר התאקלמות במלון ירדנו לחפש מקום לארוחת ערב, לאחר שוטטות קצרה מצאנו מסעדה/פיצריה לקחנו טייק אווי וחזרנו לחדר. למחרת בבוקר יצאנו לשוטט בסמטאות העיר ובחנויות. לאחר שוטטות של שעתיים שלוש חזרנו לרכב ונסענו לקניון שהיו עליו המלצות באינטרנט, אחרי הכל איך אפשר בלי קצת שופינג? יצאנו עם שלל קטן בידינו והחלטנו לנסוע על אף השעה למפלי מרמורה. כשהגענו המקום היה סגור (בדקנו באתר והמקום היה אמור להיות פתוח) אז שוטטנו באזורים שהיו פתוחים ושבנו לפרוג’ה. המלצה שלי רצוי להתקשר לבדוק את שעות הפתיחה מאחר והמפלים מלאכותיים ולא תמיד עובדים ולא לעשות כמונו ולהסתמך על שעות הפעילות באינטרנט, אגב המפלים פעלו אך המסלולים היו סגורים.

מפלי מרמורה

ימים 13-16: היעד - רומא

מאחר ואנו שומרות שבת ולא היינו פעילות כל כל בימים 13+14 החלטתי לחבר יחד את כל השהות שלנו ברומא לפוסט אחד.
הגענו לרומא בסביבות השעה 11 בצהריים החזרנו את הרכב לחברת ההשכרה (היה נוח למצוא את מקום ההחזרה על פי הכתובת באתר שלהם) ולקחנו מונית לדירה שהזמנו studio via di montegiordano בעלות של 171 יורו לזוג עבור 3 לילות + מס של 3.5 יורו לאדם ללילה. כשהגענו נאלצנו להמתין לבעלת הדירה כחצי שעה מאחר ולא הודענו לה על שעת ההגעה המדויקת – תלמדו ממני כל עוד מזמינים דירה חשוב להתקשר ולהודיע מתי מגיעים.בעלת הדירה היתה אישה מקסימה מאוד הסבירה לנו על סופרים, מסעדות וברים בקרבת מקום ואף סגרנו איתה הסעה לשדה התעופה בסיום השהות בעלות של 50 יורו. מהדירה מיהרנו להגיע לאזור הגטו על מנת לעשות קניות לשבת השתמשנו בגוגל מפס (הפעלנו שהיינו בדירה וביציאה הוא עבד אוף ליין). לאחר הליכה של 15 דקות הגענו, נכנסו למסעדה בשם bellacarne (בשרית) ועשינו הזמנה של טייק אווי בהמלצת הבן של בעל המקום. המחירים דומים למחירים בארץ והאוכל טעים. שבנו לדירה לשישי שבת.

מוצאי שבת חזרנו לארוחת ערב בגטו במסעדת בגטו החלבית כמובן שהאוכל שם טעים מאוד בדיוק כפי שזכרתי משנה קודמת ולאחר הארוחה שבנו למסעדה שהיינו בה יום קודם לקינוח פרווה ששמנו עליו את העין ביום שישי. במסעדה שוחחנו קצת עם המלצרים לגבי מקומות בילוי באזור, הם היו נחמדים מאוד והסבירו לנו שהם יוצאים למקום נחמד לאחר המשמרת ושאם נרצה נוכל לפגוש אותם במסעדה ולהצטרף אליהם וכך היה. הגענו למועדון מוזיקת האוס עם מספר רחבות ריקודים בשם sharivari play house אני ממליצה לחובבי הזאנר המוזיקלי הזה להגיע לשם. לאחר ערב של ריקודים עד השעות הקטנות שבנו למה שנשאר משנת הלילה.

יום ראשון – כמובן שהתעוררנו בשעה מאוחרת אז הלכנו לארוחת בוהריים במסעדת בגטו החלבית שוב כי אי אפשר לא לאכול פיצה יום לפני העזיבה. משם פתחנו בהליכה רגלית לפיאצה דל פופולו אך בדרך התעייפנו ולקחנו מונית (מומלץ לאכול רק לאחר הטיול הרגלי ולא להפך). כאשר הגענו נכנסו לרחוב ויה דל קורסו ושוטטנו בין החנויות, צפינו במופעי הרחוב השונים, ביקרנו במזרקת טרוי, המדרגות הספרדיות ועוד (שנה שעברה היינו אז לא חזרנו שוב לקוליסאום ולותיקן).

רומא

ניצלנו את היום עד תום בשוטטות רגלית וחזרנו לדירה עם שלל ומזכרות. למחרת בבוקר ההסעה הגיעה לאסוף אותנו, הנהג היה אדיב מאוד והגיע בזמן.
ירדנו בשדה התעופה וכבר התחלנו לחשוב על המסע הבא!