אצטדיון סן סירו, מילאנו | Stadio San Siro

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות במילאנו ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם אצטדיון סן סירו, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לאצטדיון סן סירו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אצטדיון ליגת האלופות של מילאנו

מידע כללי

אצטדיון סן סירו (Stadio Giuseppe Meazza / Stadio San Siro) ששמו הרשמי הוא סטאדיו ג׳וזפה מאצה על שם אחד מגדולי כדורגלני איטליה, הוא אצטדיון הבית של מועדוני הכדורגל AC מילאן ואינטר מילאנו, שניהם מהמצליחים והגדולים בעולם. האצטדיון נמצא בשוליים המערביים של מילאנו ועם קצת מעל 80 אלף מושבים הוא אחד מהאצטדיונים הגדולים באירופה, והגדול ביותר באיטליה. הוא אירח ארבעה משחקים של מונדיאל 1990 וארבעה משחקים של גמר ליגת האלופות כשהאחרון מהם היה ב-2016.




אצטדיון סן סירו (צילום: chatst2, תחת CC0 1.0)

רוצים להכיר את מילאנו בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בסיור היכרות עם בירת האופנה של אירופה או בסיור קולינרי עם מדריך דובר עברית בו תוכלו ללמוד על המטבח איטלקי וחשוב מכך – לטעום מגוון מנות אופייניות לצפון איטליה. תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

מה רואים?

האצטדיון נבנה בשנת 1925 ובשנת 1990 (בשביל המונדיאל) עבר שיפוצים שהעלו אותו לרמה 4 (הגבוהה ביותר) של דירוג האצטדיונים של UEFA, המאפשר לו לארח את גמר ליגת האלופות וגמר הליגה האירופית. באצטדיון מוזיאון על קבוצות הכדורגל AC מילאן ואינטר מילאנו המציגים את סיפורם וכוללים חולצות היסטוריות, גביעים, נעליים, מוצרי אומנות ומזכרות מסוגים שונים.

האצטדיון מארח גם אירועים שונים כגון הופעות מוזיקה. הוא אירח זמרים מפורסמים כמו בוב מארלי, בוב דילן, להקת ג’נסיס, פול יאנג, להקת דוראן דוראן, דייוויד בואי, ברוס ספרינגסטין ומייקל ג׳קסון.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם על:

סרטון המציג את אצטדיון סן סירו והמוזיאון שבו

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות במילאנו באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות במילאנו? טיקטינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

כרטיסים לאתרים נוספים במילאנו המתאימים למשפחות עם ילדים

שאלות ותשובות נפוצות על אצטדיון סן סירו

האצטדיון מומלץ כמובן לאוהדי כדורגל אבל לא רק. כל מי שמתעניין בכדורגל ובהיסטוריה של ספורט יהנה פה, במיוחד אוהדים של AC Milan ואינטר. בנוסף, גם תיירים שיש להם עניין באדריכלות, תרבות והיסטוריה יהנו מהביקור באצטדיון שהוא אחד מהאצטדיונים הגדולים והאייקוניים ביותר באירופה עם היסטוריה רבה ולא מעט סיפורים מרתקים. אם אתם לא ממש כאלו, אולי כדאי לוותר על הביקור ולהימנע מהטרחה בהגעה אליו. אם אתם מתכננים גם ביקור באצטדיון כחלק מצפיה במשחק כדורגל ואתם לחוצים בזמן אולי אפשר לוותר גם על הביקור באצטדיון כחלק מסיור תיירותי ולהסתפק בביקור בו כחלק מהמשחק. אומנם לא נכנסים במשחק לחדרי ההלבשה ולא עולים על כר הדשא אבל את המבנה עצמו ואת עוצמתו מרגישים.

הביקור באצטדיון סן סירו הינו מומלץ בכל עונות השנה ואף אפשר לשמור את הביקור במוזיאון לשעות הצהריים החמות בקיץ או לימים גשומים בחורף.

מומלץ להגיע לאצטדיון סן סירו במטרו קו M5 לתחנת San Siro Stadio ובטראם קו 16 לתחנת San Siro Stadio.

מי שמתנייד עם רכב פרטי כחלק מהטיול שלו בצפון איטליה יכול להגיע לאצטדיון עם הרכב (יש לא מעט אופציות חניה באזור האצטדיון, רק שימו לב שחלק מגולשינו דיווחו על גניבות מרכבים באזור), למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב במילאנו והשכרת רכב באיטליה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס מראש אשר כולל דילוג על התור בכניסה לאצטדיון סן סירו, למוזיאון ולחדרי ההלבשה עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך באצטדיון סן סירו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור באצטדיון סן סירו ובחדרי ההלבשה עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
בנוסף, מחזיקי כרטיס מילאנו פאס זכאים לכניסה חינם למוזיאון וסיור יחד עם רשימת אתרים פופולריים רבים במילאנו (הכוללת גם את קאסה מילאן ואוטובוס התיירים).

בין המלונות המומלצים באזור אצטדיון סן סירו ניתן למנות את המלונות Antares Hotel Rubens, Meliá Milano, Radisson Blu Hotel Milan ו-B&B Hotel Milano San Siro. לקריאה נוספת על מלונות באזור איצטדיון סן סירו לחצו כאן.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור אצטדיון סן סירו, תוכלו לראות את האופציות השונות כאן.

אם אתם הולכים לסיור במוזיאון מומלץ להקדיש כמה שעות או להירשם לסיור מודרך, בנוגע למשחקים הם מתקיימים בשעות הקבועות מראש.

למי שמתעניין במשחקי כדורגל או הופעות במילאנו מומלץ להיכנס לקישור הזה, בו מופיעה רשימה מלאה של המשחקים וההופעות במילאנו.

המלצות "הכל על"




  • אצטדיון סן סירו אינו אחד מאתרי החובה של מילאנו והוא גם די מרוחק מהם, אך אם אתם חובבי כדורגל מושבעים כדאי לבקר בו. מדובר באחד ממגרשי הכדורגל הגדולים והמפורסמים בעולם! למי שמתעניין באצטדיון אנחנו ממליצים לשלב את הביקור יחד עם קאסה מילאן שהינו המטה של מועדון הכדורגל AC מילאן ובו מוזיאון לקבוצה. למעשה המוזיאון בקאסה מילאן נחשב מוצלח ועשיר יותר מזה שבאצטדיון. מרחק ההליכה ביניהם הוא 35 דקות ברגל, או 3 תחנות במטרו.
  • ישנן מספר אפשרויות לרכישת הכרטיס מראש לאצטדיון:
    • אצטדיון בלבד- כרטיס דילוג על התור לאצטדיון, חדרי ההלבשה והמוזיאון, את הכרטיס ניתן למצוא פה.
    • כרטיס משולב עם קאסה מילאן- אפשרות משתלמת לכרטיס הכולל את המוזיאון בקאסה מילאן, ארוחת צהריים קלה במסעדת המוזיאון, כניסה לאצטדיון סן סירו (כולל חדרי ההלבשה), המוזיאון באצטדיון ונסיעות באוטובוס תיירים פתוח אל אתרים אלה. ניתן למצוא את הכרטיס כאן.
    • כרטיס מילאנו פאס- מחזיקי כרטיס מילאנו פאס זכאים לכניסה חינם למוזיאון וסיור יחד עם רשימת אתרים פופולריים רבים במילאנו (הכוללת גם את קאסה מילאן ואוטובוס התיירים, שניהם תוארו בכרטיס המשולב) אליהם מתאפשרת הכניסה עם כרטיס זה,
    • כרטיס מילאנו קארד- מחזיקי כרטיס מילאנו קארד זכאים להנחה ברכישת כרטיס הכניסה למוזיאון האצטדיון, וכמו כן בהנחה של 15% בחנות המוזיאון.
    • אם אתם מתכננים לבקר במספר אתרים מהרשימה של אחד משני הכרטיסים (מילאנו פאס או מילאנו קארד), כדאי לבדוק כדאיות רכישה של אחד מהם. לקריאה נוספת על כרטיס מילאנו פאס ועל כרטיס מילאנו קארד.
  • כרטיסים למשחקים באצטדיון- ניתן לקנות כרטיסים למשחקים באצטדיון דרכינו. למשחקים גדולים כמו משחקי ליגת אלופות, משחקי הכרעה ו/או דרבי מומלץ להזמין מראש דרכינו או דרך סוכנים אמינים אחרים. הדברים אמורים גם לכל מי שרוצה ראש שקט לגבי הכרטיסים לכדורגל בעיר. לפני משחקים קטנים, שקל יחסית להשיג אליהם כרטיסים, אפשר לוותר על הזמנה מראש ולחסוך על ידי קניית הכרטיס בעיר עצמה (לא מראש).
  • תוכלו למצוא לוח משחקי כדורגל במילאנו והופעות בעמוד כדורגל והופעות במילאנו.
  • מומלץ להגיע אל אצטדיון סן סירו במטרו או בטראם, אם כי הוא נמצא בשוליים של מילאנו והגעה ברכב פרטי גם אפשרית (יש לא מעט אופציות חניה באזור האצטדיון, רק שימו לב שחלק מגולשינו דיווחו על גניבות מרכבים באזור), למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב במילאנו והשכרת רכב באיטליה.
  • אפשר לשמור את הביקור במוזיאון האטדיון לשעות הצהריים החמות בקיץ או לימים גשומים בחורף.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת סאן סירו איפודרומו (San Siro Ippodromo) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • ישנה הנחה במחיר הכרטיס לילדים עד גיל 14 ולפנסיונרים מעל גיל 65. ילדים מתחת לגיל 6 ובעלי מוגבלות בתנועה נכנסים חינם.
  • אזור זה מרוחק מאוד ממרכז העיר בה נמצאים רוב אתרי התיירות של העיר, ולכן מומלץ ללינה רק למי שמגיע במיוחד לאצטדיון לדוגמא לצפות במשחק (ללוח משחקי כדורגל והופעות במילאנו) ומתאים למי שמטייל עם רכב מפני שכאן קל יותר למצוא חניה. יש לשים לב שלמעט מספר בודד של מלונות, שאר המלונות לא ממש קרובים לאצטדיון אלא נמצאים במרחק של לפחות 3 ק״מ ממנו. בין המלונות המומלצים באיזור אצטדיון סן סירו ניתן לציין את מלון מליה מילאנו (Meliá Milano),מלון אנטארס רובנס (Antares Hotel Rubens)מלון רדיסון בלו מילאן (Radisson Blu Hotel Milan) ומלון B&B מילאנו סן סירו (B&B Hotel Milano San Siro)-מלון זה הוא היחידי מביניהם שקרוב מאוד לאצטדיון. למידע מורחב על – מלונות ליד אצטדיון סן סירו.
  • אם אתם מגיעים לאצטדיון רק למשחק ואז ממשיכים מיד הלאה בלי לשהות בעיר- יש אפשרות לשמירת חפצים ליד האצטדיון- הזמנת שירות שמירת חפצים ליד אצטדיון סן סירו דרך האתר bagBnB. שירות זה מציע שמירת חפצים בתשלום נמוך, וכך להמנע מהסחבות מיותרת עם מזוודות ותיקים גדולים. אנחנו השתמשנו בשירות הזה ברומא, והיינו מרוצים מאוד, במיוחד מהנוחות ומכך שלא היינו צריכים להמתין בתור כדי למסור או לאסוף את המזוודה.
  • למבקרים באצטדיון, אולי יעניין גם המוזיאון הרשמי של יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית המפורסמת אלפא רומיאו, למידע נוסף- מוזיאון אלפא רומיאו (Museo Storico Alfa Romeo).
  • מגיעים למילאנו בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז העיר. באים בעונות הפחות מתויירות? אם אתם ספונטנים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון. להשוואת מחירי מלנות במילאנו מתוך מגוון אתרים באתר Hotelcombind

תגובות והמלצות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו –מילאנו למטיילים – Milano for travelers:

  • סיור בסאן סירו (ג’וזפה מיאצה) , שווה ביקור? מאיפה מזמינים כרטיסים?
    • לאחר מעשה, תכלס המוזיאון לא משהו ועם כל הכבוד למעמדו ההיסטורי של האצטדיון הוא סתם מפלצת בטון, חצי כח..
    • חצי מתכולת המוזיאון (החלק של מילאן) עבר לפני כשנתיים למוזיאון Casa Milan שמוקדש רק להיסטוריה של מילאן ומדובר במוזיאון חדש וסופר מרשים.
    • יש לך קישור לאתר האצטדיון , יש כל יום סיורים בין 9:30 ל 18:00 , אפשר להזמין אונליין באתר או להגיע לאצטדיון . בדקת שאין משחק בזמן שאתן שם ? עדיף ללכת למשחק – לא עולה הרבה יותר מסיור…
    • פשוט מגיעים לשם – וניכנסים ..זה מה שאנחנו עשינו …
  • למי שהיה בסאן סירו במשחק כדורגל…האם זה שווה ללכת לחוות את החוויה או שיש משהו עדיף יותר לעשות ביום ראשון ….?
    • ברור ששווה.
    • אחת החוויות הגדולות
    • מומלץ מאוד אפילו למי שלא אוהד כדורגל!
  • שלום, מישהו היה במשחק בסן סירו ויודע להגיד אם כדאי להגיע לשם עם רכב ויש חניה באיזור?
    • אני יכולה רק דבר אחד לומר…לא להשאיר כלום ברכב שם.גונבים!!עזרתי ל5 חברה שזה קרה להם.מטרו הכי טוב…או טראם או אוטובוס.שברו חלון גנבו המזוודות וכו
    • יש מלא חניה!
    • מטרו (סגול) וטראם צמודים לאיצטדיון, רק לשים לב מתי המשחק נגמר כי התחבורה מסתיימת בחצות וחצי (בערך)
    • היינו בסוף אוקטובר האחרון מילאן vs יובנטוס..הסן סירו היה מלא.. הצגה! ולשאלתך רק במטרו (הסגול) מגיע תחנה אחרונה עד לסן סירו..בחזור עלינו על הטראם.

מידע שימושי על אצטדיון סן סירו

שעות פתיחה

מוזיאון וסיור כל יום (למעט ימי משחקים ואירועים) בין השעות 9:30-18:00.

כתובת

Piazzale Angelo Moratti, 20151 Milano.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו M5 לתחנת San Siro Stadio.

directions_bus
אוטובוס

קווים 16, 49, 64, 78, 80, ו-423.

tram
טראם

קו 16 לתחנת San Siro Stadio.