האם כדאי להוציא רישיון בינלאומי לשם השכרת רכב באיטליה על אף שאיטליה מכירה ברישיון הישראלי?

שאלה עליה ענינו בקבוצת הפייסבוק איטליה למטיילים -Italy for travelers

שאלה:

חשבתי לעשות רישיון בינלאומי לאיטליה כי אנחנו שוכרים רכב, אבל מסתבר שבאתר התחבורה רשום שאיטליה מכירה ברישיון הישראלי השאלה האם לעשות בכל זאת או שאין צורך?

**פרסומת**



תשובה:

בתור מי שכתב את העמוד שצילמתם בתמונה (רישיון נהיגה בינלאומי) אני יכול להגיד לכם שההמלצה שלי היא לעשות את הרישיון הבין-לאומי. הכל מפורט בעמוד שצילמתם, וגם אתם יכולים לראות פוסט שכתבתי בפרופיל האישי בעקבות השיח שהתקיים אחרי הפרסום של משרד התחבורה: http://bit.ly/2DQxNbQ/
ההמלצה שלי מבוססת על כמה וכמה אירועים בשנים האחרונות שבעקבותיהם קיבלתי טלפונים ומיילים מתיירים שהסתבכו עם הסיפור בשלב לקיחת הרכב או בהטרדה של המשטרה. כאשר לא אחד מהמקרים הללו היה באיטליה (בעיקר בצפון).
כמובן שבסוף זה שיקול אישי שלכם. בעיניי זה 20 ש"ח ועשר דקות בתור וזה שווה הרבה פחות כאבי ראש.

 
מתנצל על שגיאות הכתיב,
לכל שאלה, התייעצות ובקשה אפשר לפנות אליי במייל זה

Ohad Shaked  אוהד שקד
http://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על

תשובות נוספות שעלו לשאלה זו:

  • זה כולה 20 ש"ח תעשה בשביל השקט.
  • בעיקרון זה מוכר. לפעמים אפשר ליפול על פקיד עצבני ואז מתחיל הסרט.. בשביל הגרושים שזה עולה עדיף להנפיק בממסי רשיון בינלאומי.
  • בשביל 20 ש"ח הייתי עושה, עדיף מאשר ליפול על פקיד שלא יודע.
  • תיכף יגידו לך 20 אנשים שהם נהגו באיטליה 20 פעם ואף אחד לא ביקש רישיון בינלאומי. אבל פה ושם כבר נתקלתי בפוסטים של אנשים שביקשו מהם או שסרבו לתת רכב כי לא היה רישיון בינלאומי. שיקול שלכם אם לקחת את הסיכון (גם אם קטן) בשביל 20 ש"ח.
  • בשנה האחרונה ביקשו ממני 3 פעמים.
  • אנחנו תמיד עושים לכל מקום שנוסעים.אף פעם לא בקשו אבל לוקח 10 דקות וזה לשנה..
  • בסוכנות השכרת הרכב באיטליה ביקשו לראות רשיון בינלאומי. עושים בממסי, עולה 16 ש"ח בערך, לוקח כמה דקות…
  • עצרו אותנו פעם לבדיקה שגרתית, הראנו לשוטרים את הרישיון הישראלי והכל עבר בסדר. אבל חברות ההשכרה מבקשות לפעמים את הבינלאומי. שווה לעשות אותו.
  • הצורך ברשיון הבינלאומי הוא לא כשעוצר אותך שוטר ולא תמיד יבקשו ממך בעת לקיחת רכב. להיפך: את השוטר יעניין רק רשיון הפלסטיק. אבל אם, חלילה, תהיה מעורב במה שנקרא "אירוע ביטוחי" (החל מפריצה לרכב או גניבת הרכב, ועד לחלילה מעורבות בתאונת דרכים – כל אירוע שדורש פניה לחברת הביטוח) – במקרה כזה חברת הביטוח תשמח להתנער מן האחריות שלה, מאחר שעל פי תנאי הפוליסה הנהג חייב לשאת רשיון בינלאומי. אין לך אחד כזה? מבחינתם הפרת את תנאי החוזה, והוא בעצם בטל. אז נכון שזו טרחה להתחיל לנסוע במיוחד לסניף של ממס"י ולשלם 16₪ אבל זה שווה את השקט הנפשי.
  • זה סיפור שמתברברים איתו יותר מדי. מצד אחד רשמית באמת לא צריך רישיון בינלאומי באיטליה כי הישראלי מספיק. מצד שני משרד התחבורה לא היה הכי ברור בעניין. ובפועל היו מקרים של ישראלים שהסתבכו בגלל העניין – אם כי במדינה הזרה לא היו מודעים להסכם עם משרד התחבורה הישראלי או מכל סיבה אחרת.
    לפני זמן מה משרד התחבורה לקח צד וכתב מפורשות שחייבים רישיון בינלאומי מה שהיה יכול לישם קץ לכל הסיפור. אבל כמה ימים אחר כך הוא חזר בו מההכרזה ושוב אנו נמצאים באותו מצב שלא ברור. העמדה שלי היא כמו של Ohad Shaked. למה להסתבך? מדובר בכ-20 שקלים ובכמה דקות. מספיק שיש כמה סיפורים של אנשים שהסתבכו כדי לגרום לי לשלם 20 שקל ולהיות בטוח.
  • בלי קשר אם החוק מחייב או לא. ברוב חברות ההשכרה בתנאי ההשכרה רשום שדרוש רישיון נהיגה בין לאומי.

 

צור קשר
פרטי הפונה (חובה למלא)

בנה לעצמך חופשה
רכב
מלונות
טיסות
כדורגל