פסקיירה דל גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Peschiera del Garda

העיירה הנגישה ביותר של אגם גארדה

מידע כללי

פסקרייה דל גארדה היא עיירה השוכנת לחופי החלק הדרומי של אגם גארדה שבאיטליה – מרכז נופש יפיפייה ושוקק המציע אינספור אטרקציות למבקרים בו. פסקרייה דל גארדה בנויה סביב מוצאו של נהר המינצ’יו, ולכן היא מתאפיינת בתעלות רחבות אשר חוצות את מרכז העיר אשר משוות לה מראה מקסים וציורי המזכיר את וונציה. פסקרייה היא עיירה יפה ושובת לב שנעים מאוד להסתובב בה, לשבת בבתי קפה ומסעדות ולבקר במבצר העירוני המרשים שהשתמר במידה יוצאת דופן. תיירים יגיעו לפסקרייה דל גרדה או כחלק מטיול מתגלגל באגם גרדה וסביבותיו ובצפון מזרח איטליה, הכולל בדרך כלל את האגמים המפורסמים גארדה וקומו, וערים כמו מילאנו, ורונה וונציה, או כחלק מטיול “כוכב” בו תשמש פסקרייה כמחנה בסיס לטיולי יום לעיירות ואטרקציות באזור אגם גארדה, שכן העיירה נגישה מאוד וקרובה לכל מה שצריך להיות קרוב אליו באזור.

מה סודה של פסקרייה ומדוע היא כל כך אהובה על ידי תיירים ומבקרים? מעבר לכך שהעיירה יפה מאוד ושוכנת לחופי האגם ולכן מציעה אטרקציות ימיות ורחצה בחופים, פסקרייה מהווה שער לאזור לבאים ממזרח (וונציה) ודרום (מבולוניה, מפירנצה או מרומא). העיירה נגישה מאוד מבחינת תחבורה פרטית וציבורית, מהווה תחנת עצירה נוחה מאוד במעבר בין מזרח למרכז ומערב צפון איטליה (נסיעה בין מילאנו לוונציה או ההפך), קרובה מאוד לערים ידועות וחביבות על המבקרים כמו ורונה, מנטובה וסירמיונה (30-40 דק’ נסיעה) וקרובה אף יותר לפארק הגארדה-לנד והSea Life (10 דק’ נסיעה), שהוא מפארקי השעשועים הידועים והאהובים בעולם. לכן, לינה בעיירה קורצת מאוד למבקרים בגארדה-לנד. מסיבות אלו מושכת אליה פסקרייה מיליוני מבקרים בכל שנה, בינהם ישראלים רבים.

רחובות לצד תעלת מים בפסקיירה דל גארדה. להזמנת סיורים מודרכים בעיר העתיקה לחצו על הקישור הזהרחובות לצד תעלת מים בפסקיירה דל גארדה. להזמנת שייט מודרך בנקודות העניין בעיר לחצו על הקישור הזה

בפסקרייה דל גארדה עצמה, שהיא עיירה קטנה, אין שפע ענק של אטרקציות אך בכל זאת תוכלו למצוא כמה פעילויות מעניינות בעיירה ובסביבותיה. מומלץ לקחת סיור מודרך בפסקיירה, הכולל הדרכה על המבצר העירוני המדהים (לפרטים והזמנה), ולהשתתף באחת מפעילויות השייט הרבות המוצעות למבקרים כמו שייט מסביב למבצר העירוני (לפרטים והזמנה) ושייט באגם גארדה (לפרטים והזמנה). כמובן שהאטרקציה המרכזית באזור של העיירה הוא פארק הגארדה-לנד, ושפע של סוגי כרטיסים (אשר חלקם כוללים הסעה למקום) מוצעים למבקרים (לפרטים והזמנה). לקריאה נוספת על פארק הגארדה-לנד והזמנת כרטיסים מומלץ לבקר בעמוד שלנו בנושא.

אלו שמעוניינים לצאת מעט מהעיירה ולטייל בהרי הדולומיטים היפים והסמוכים, יכולים לעשות זאת ללא צורך לקחת את הרכב ולנהוג בכבישים ההרריים ולקחת טיול יום מודרך שיוצא מעיירות שונות סביב אגם גארדה (לפרטים והזמנה). כמו כן, רבים בוחרים לבקר בעיירות המהממות והייחודיות הרבות בסביבה כמו סרמיונה אליה ניתן להגיע בסיור עם אופניים חשמליים הכולל ביקור ביקב באזור (לפרטים והזמנה), גארדה ודסנזאנו דל גארדה. לפרטים נוספים על עיירות ואטרקציות באגם גארדה בקרו בעמוד שלנו בנושא, ולפרטים נוספים על ארטקציות בפסקרייה דל גארדה והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

המבצר המרשים של פסקרייה, נבנה במאה ה16. להזמנת שייט מסביב למבצר לחצו כאן ולהזמנת סיור מודרך לחצו כאןהמבצר המרשים של פסקרייה, נבנה במאה ה16. להזמנת שייט מסביב למבצר לחצו כאן ולהזמנת סיור מודרך לחצו כאן

לפסקרייה דל גארדה מגיעים בדרך כלל כחלק מטיול מתגלגל בצפון איטליה ובאגם גארדה בפרט. דרך מוכרת להתחיל בטיול שכזה היא טיסה לעיר מילאנו שבצפון איטליה, אליה יש טיסות ישירות רבות מתל אביב או לעיר פירנצה (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לטיסות) מומלץ גם לבקר בעמודים שלנו על טיסות למילאנו ועל טיסות לפירנצה שיוכל לחסוך לכם זמן חיפוש וכסף. לפסקרייה מגיעים ממילאנו בדרך כלל בעזרת רכב שכור, שכן התניידות עם רכב באזור גארדה משפרת מאוד את הטיול ופותחת אופציות רבות. ההגעה לפסקרייה מדרום, מערב וממזרח היא נוחה וכוללת נסיעה בכבישים מהירים רחבים ונוחים. ייתכן כי חלק מהמבקרים בעיירה יגיעו בנסיעה מרומא כחלק מטיול גדול ממרכז לצפון איטליה, שיעבור לעיתים גם בטוסקנה (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לטיסות).

כדאי לקחת בחשבון שכמו ערים רבות באיטליה בתוך פסקרייה יש אזורים אסורים לכניסת רכב פרטי ויש בעיות חניה במרכז העיר. לכן אנו ממליצים לקרוא את העמודים המקיפים שלנו על השכרת רכב באיטליה והשכרת רכב באגם גארדה שיכולים לחסוך לכם קנסות מיותרים. בגלל הביקוש הרב לרכבים בקיץ, אנו ממליצים לבצע את השכרת הרכב מוקדם ככל הניתן. מי שמפחד מהתחייבות יכול להזמין פה רכבים בפסקרייה ואיטליה עם אפשרות ביטול בחינם ומי שרוצה לחסוך יכול להזמין פה רכב בפסקרייה ואיטליה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

לימונה סול גארדה. מים צלולים ונופים הרריים סביב האגם הנפלא הזה. לימונה סול גארדה. מים צלולים ונופים הרריים סביב האגם הנפלא הזה. להזמנת שייט באגם מפסקרייה דל גארדה לחצו כאן

במידה ואתם לא מעוניינים לקחת רכב שכור, ניתן להגיע לפסקרייה גם בעזרת תחבורה ציבורית ממילאנו, מוונציה ומפרינצה. מכל הערים האלו יש רכבות ואוטובוסים בתדירות גבוהה (למידע נוסף והזמנת כרטיסים). מומלץ מאוד להזמין מקומות מראש בעונות התיירות בכדי להבטיח את מקומכם ולוודא שמירה של מקומות ישיבה צמודים. המגיעים בתחבורה ציבורית יוכלו לשכור רכב במקום, ומומלץ לבקר בעמוד שלנו על השכרת רכב באגם גארדה. ניתן להזמין רכב עם אפשרות ביטול כאן ועם הנחה לגולשי האתר כאן

פארק הגארדה-לנד, מהמפורסמים בעולם. לקריאה נוספת בקרו בעמוד שלנו ולפרטים והזמנה לחצו כאןפארק הגארדה-לנד, מהמפורסמים בעולם. לקריאה נוספת בקרו בעמוד שלנו ולפרטים והזמנה לחצו כאן

כאמור פסקרייה דל גארדה היא אופציה מעולה ללינה בשל קרבתה לגארדה-לנד ולאטרקציות נוספות רבות באזור, ולכן רבים יבחרו ללון בה כמה ימים ולצאת ממנה לטיולי יום מודרכים ועצמאיים ברחבי האגם (טיול כוכב). האזור האהוב על תיירים בו נמליץ ללון הוא העיר העתיקה של פסקרייה. המלונות המומלצים באזור הם מלון ארבעה כוכבים Palazzo Ai Capitani, מלון שני כוכבים Hotel Johnson והדירה Cabanon Urban Apartments. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. במידה ואתם מעוניינים ללון מחוץ למרכז (הדבר מומלץ במידה והנכם עם רכב שכור שכן מרכז העיר לא מתאים לרכבים ויש בו מיעוט חנייה) נמליץ על מלון שלושה כוכבים Hotel Garden (חנייה פרטית במקום בחינם) ומלון שלושה כוכבים Hotel Acquadolce (חנייה ציבורית באזור בשפע).

רחובות מרכז העיר העתיקה של פסקרייה דל גארדה- צבעונית ומהממת. להזמנת לינה עם אפשרות ביטול לחצו על הקישור הזהרחובות מרכז העיר העתיקה של פסקרייה דל גארדה- צבעונית ומהממת. להזמנת לינה באזור זה עם אפשרות ביטול לחצו על הקישור הזה

אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בפסקיירה דל גארדה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. אפשרות נוספת היא לבדוק האם יש מקומות לינה המתאימים לכם בפסקרייה דל גארדה עם הנחה, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה. למי שמחפש אופציות נוספות וספציפיות יותר (לדוגמא מלונות המתאימים למשפחות) מומלץ לבקר בעמוד שלנו על מלונות בפסקיירה דל גארדה ומלונות באגם גארדה.




אתרים מרכזיים בפסקיירה דל גארדה

  • המצודה (Fortificazioni)

פסקיירה היתה מבוצרת עוד מהתקופה הרומית בה נקראה ״אריליקה״. המבנה הנוכחי של המצודה הוא מימי שלטון רפובליקת ונציה, בזמנו למצודה היו 5 קירות וכל פינה מה-5 הוגנה באמצעות ביצורים שלכל אחד מהם שם משלו. באמצע המאה ה-15 היא הוסבה להיות אורוות סוסים. בזמן השליטה האוסטרית והצרפתית המצודה חזרה לשמש למטרה צבאית, שופצה והורחבה.

המצודה נמצאת על שני איים קטנים בשולי האגם מהם מוביל הנחל היחידי שמתחבר לדרום האגם. בתוך המצודה מספר מבנים צבאיים עתיקים. על האי הצפוני נמצאים הנמל והגשר, מפעל חימוש, מגורים של חיל הרגלים, ארמון המפקדה ומבנה הפקידים. על האי הדרומי נמצא קומפלקס רוקה סקאליג׳רה, בית חולים צבאי, מפעל אבקה אוסטרי, מגורי חיל הפרשים שמשמשים היום כעירייה, והבניין של רב הפקד של ונטו.

המלצות למצודה:

  • סמוך למצודה ישנה לשכת תיירות מומלצת ביותר, בה תמצאו מידע באנגלית על פסקיירה, הכוונה ועזרה- בכתובת Piazza Cesare Betteloni 15, מספר טלפון 393460001549.

כתובת (של המצודה): Fortificazioni, 37019, Province of Veron, פסקיירה דל גארדהאגם גארדהאיטליה.

ביצורי המצודה והתעלות של הנחל בפסקיירה (צילום: Mentnafunangann, רישיון *התמונה הוקטנה)

  • נמל פסקיירה (Porto di Peschiera)

פסקרייה דל גארדה היא אחד המוקדים העיקריים באגם גארדה, בין היתר מכיוון שנמל פסקרייה מאפשר הגעה באמצעות מעבורת לכל העיירות והחופים סביב האגם (אלו הנגישים למעבורות כמובן). מלבד רציף המעוברת הפולארי, הנמל כולל מעגנים של יאכטות וסירות פרטיות והוא אחד הנמלים היפים שיש באגם. הנמל הוא מוקד למסעדות ולטיולים רגליים והוא כולל כמה מעגנים שונים שבקיץ אפשר לראות לא מעט תיירים מטיילים ביניהם.

המלצות לנמל:

  • הנמל מומלץ לביקור אם אתם באזור, גם רק להציץ ולראות – הוא המוקד של העיירה ולכן לא חובה לשוט כדי שיהיה כדאי לעבור בו (כדאי לתכנן את ארוחת הצהריים / ערב באזור זה).
  • יש לקחת בחשבון שחלק מהדרך בה עוברים בזמן הסיור בנמל, היא צרה ולא מונגשת. מה שיכל להיות בעייתי בעייני חלק מהתריים מוגבלי התנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלים בתנועה.

כתובת: 37019 Porto di Peschiera, Province of Verona, Italy, פסקיירה דל גארדהאגם גארדהאיטליה. נ.צ 45.440341, 10.692077.

סירות בפסקיירה דל גארדה (צילום: Mentnafunangann, רישיון)

  • כנסיית מדונה דל פראסינו (Santuario della Madonna del Frassino)

משמעות השם הוא מדונה של האפר, כנסייה מתחילת המאה ה-16 ובה עבודות אומנות של פאולו פארינאטי וזנו מורונה. לפי האגדה המדונה התגלתה בה ב-1,511, והמבנה שקט ושליו.

המלצות לכנסייה:

  • יש לשים לב לשעות הפתיחה, הכנסייה פתוחה בבוקר, נסגרת בצהריים ואז נפתחת שוב ב-15:00.

כתובת: Loc. Frassino, 4, 37019, פסקיירה דל גארדהאגם גארדהאיטליה.

הכנסייה מבפנים (צילום: Mentnafunangann, רישיון *התמונה הוקטנה)

  • אגם פראסינו (Laghetto del Frassino)

משמעות שמו היא האגם הקטן של האפר, זהו האגם הגדול ביותר מהאגמים הקרחוניים, מקום ירוק ונחמד בתוך חלק טבע לא נגוע ויפה. באזור מגוון צמחייה וחיות.

סרטון המציג קורמורנים באגם פראסינו

למתעניינים בארכיאולוגיה- בפסקיירה דל גארדה נמצאים שני אתרים שמהווים חלק משרידי בתי הכלונסאות הפרהיסטוריים בהרי האלפים, ומוכרזים כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. האתר הראשון נקרא בלוודרה (Belvedere), מתפרש על כמעט 3 הקטארים והוא מ1,500-2,500 לפני הספירה. האתר השני נקרא פראסינו (Frassino), מתפרש על כמעט 1.5 הקטאר והוא מתקופה קצת יותר מוקדמת 1,000-2,000 לפני הספירה. אתרים דומים כאלה קיימים גם בסירמיונה ומנרבה דל גארדה.

  • גארדה לנד (Gardaland‏)

אחד מעשרת פארקי השעשועים האהובים ביותר בעולם כולו! אומנם הוא לא נמצא ממש בפסקיירה דל גארדה, אלא במרחק 10 דקות נסיעה, אך הוא אחת האטרקציות הפופולאריות יורת בקרב מי שמגיע לפסקיירה דל גארדה. למעשה, מדובר בקומפלקס גדול – המכיל בתוכו את פארק השעשועים גארדה לנד (בגודל של 200 אלף מטר רבוע), הכולל היום גם פארק מיים המשותף עם לגולנדגארדה לנד סי לייף (Gardaland Sea-Life). כמות המבקרים בפארק יכולה להשפיע באופן משמעותי על חווית הביקור. כאשר הפארק מלא, זמני ההמתנה למתקנים יכולים להיות ארוכים וייתכן שיהיו תורים גם למסעדות ולחנויות המזכרות. לכן אנו ממליצים להזמין את הכרטיסים לפארק מראש ובכך לחסוך את זמן ההמתנה בקופות(לחצו כאן כדי להזמין כרטיסים לגרדה-לנד עם הנחה לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO5, ולחצו כאן כדי להזמין אותם עם אפשרות לביטול חינם בעת הצורך)

כדאי מאוד לקורא את המדריך המקיף שלנו גארדה לנד, איטליה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית

רכבת ההרים העצומה בלו טורנדו בגארדה לנד (צילום: Jeremy Thompson, רישיון)רכבת ההרים העצומה בלו טורנדו בגארדה לנד (צילום: Jeremy Thompsonרישיון)

  • לה ניפה דל גארדה (Le Ninfee del Garda‏)

אומנם לא מדובר בפארק בסדר גודל של גארדה לנד, אך מדובר בפארק מים נחמד שמתאים מאוד למשפחות שמגיעות לאגם בקיץ ומחפשות מקום לבלות בו יום עם בריכות ומגלשות מים. אפשר לקנות כרטיסים מראש ולהנחות מ5% הנחה בלעדית לגולשי הכל על בקישור הזה (קופון HAKO5). עוד על הפארק תוכלו לקרוא בעמוד לה ניפה דל גארדה – כרטיסים בהנחה, מה עושים בפארק ולמי הוא מתאים.

לינה בפסקיירה דל גארדה

למחפשים מלון יוקרתי בפסקיירה דל גארדה אנו ממליצים על Palazzo Ai Capitani, או את מלון Hotel Johnson הנותן תמורה טובה למחיר. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Cabanon Urban Apartments היא אופציה טובה באזור. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בפסקיירה דל גארדה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. למידע נוסף על מלונות בפסקיירה דל גארדה ומלונות באגם גארדה.

שאלות ותשובות נפוצות על פסקיירה דל גארדה

מומלץ להקדיש לביקור בפסקיירה דל גארדה בין חצי יום ליום שלם.

ניתן להגיע מאגם גארדה לפסקיירה דל גארדה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לפסקיירה דל גארדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. ניתן לנסוע דרך כביש SR249 אשר הינו המהיר ביותר (אורכה של הנסיעה כ25 דקות). למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, בחודשי הקיץ ישנו קו אוטובוס מנמל התעופה של ורונה ישירות לפסקיירה. ממנה ניתן להתחבר לכל שאר העיירות באגם, למידע נוסף על אוטובוס לאגם גארדה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות רכבת, פסקיירה דל גארדה יחד עם דסנזאנו דל גארדה הן שערי הכניסה אל אגם גארדה ברכבת, שכן אלו שתי העיירות היחידות בהן נמצאת תחנת רכבת המחברת אותה לשאר הערים הגדולות באיטליה, בין היתר ונציה ומילאנו, למידע נוסף על רכבות לאגם גארדה.

אפשרות נוספת היא הגעה באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המקשרת אותה עם עיירות נוספות שעל שפת האגם, למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

או באמצעות טיסה, שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור פסקיירה דל גארדה ניתן למנות את מלון Hotel Dori, מלון Ostello Meet Gardalake Hostel ומלון Hotel San Marco. בפסקיירה דל גארדה קיימות מעל 150 אפשרויות לינה שונות – דירות אירוח, מלונות בדירוג של שלושה כוכבים, מקומות אירוח על בסיס לינה וארוחת בוקר ואתרי קמפינג.
לקריאה נוספת על מלונות בפסקיירה לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • זו אחת העיירות המומולצות לביקור באזור האגם. אם אתם נמצאים בסירמיונה או בסביבה (בחלוקו הדרומי-מערבי של האגם), כדאי להגיע לפסקיירה לראותה. אפשר לעשות זאת ביום שלם או אפילו בחצי יום.
  • בין פסקיירה דל גארדה לסירמיונה יש חוף ים נחמד המתאים למשפחות, ובו מסעדות וגלידה (למידע נוסף על אגם גארדה עם ילדים). כל הרצועה מאחורי החוף בין פסקיירה לסירמיונה נקראת הלגונה וידועה בייצור יין בעל אותו השם.
  • בחלקו הדרום מערבי של האגם, ישנה טיילת המחברת בין העיירות (מדרום לצפון): פסקיירה דל גארדה, לאציזה (Lazise- בה יש גם חוף ים שהמלצנו עליו פה), בארדולינו וגארדה. משום שעיירות אלה מחוברות ביניהן גם במעבורת, ניתן לשלב הליכה בין העיירות ונסיעה במעבורת– לדוגמא ללכת מעיירת המוצא אל עיירת היעד בהלוך, ולחזור במעבורת.
  • לשכת התיירות נמצאת ב-15, Piazzale Betteloni שם תוכלו לקבל מפות של האזור וסקירה על האתרים המרכזיים באזור, מספר הטלפון הוא 00390457551673.
  • פסקיירה דל גארדה היא העיירה הנגישה ביותר באגם- יש בה תחנת רכבת המקשרת אותה אל ערים גדולות באיטליה (כמו ונציהמילאנורומא ועוד), האוטובוס בה זמין וניתן להגיע עם קו אחד לסירמיונה ועוד מספר עיירות בדרום האגם (כמו גארדה שגם היא בין העיירות הפופולריות באגם), ויש בה גם נמל גדול יחסית ממנו יוצאות מעבורות כמעט לכל עיירות האגם, אפילו עד לצפון האגם.
  • פסקיירה דל גארדה היא מבין העיירות הבודדות שמתאימות למי שאינו מטייל עם רכב ומסתמך על תחבורה ציבורית, כמו כן היא מתאימה למשפחות, לזוגות בחופשה רומנטית וגם למי שכן מטיילים עם רכב,
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על פסקיירה דל גארדה