תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה באגם גארדה

כל המידע על אפשרויות ההתניידות בתוך ואל אגם גארדה

ישנן מספר אפשרויות להתניידות באגם גארדה, הדרך הנוחה ביותר היא באמצעות רכב פרטי. אפשרות זו פוטרת אתכם מהסתבכות מיותרת, אך על נוחות זו יש לשלם ואין ספק שזו האופציה היקרה ביותר שלא תמיד מתאימה לכל כיס. עוד חסרון של רכב פרטי הוא החניה– לא בכל העיירות החניה היא חינם, ולמעשה בחלק מהן זו ממש בעיה, ועיירות כמו סירמיונה לא מאפשרות כלל כניסה עם רכב פרטי לחלקים מסוימים כמו העיר העתיקה. מכיוון שהחלק הצפוני של האגם מוקף כולו בהרים, אם ברצונכם לנסוע מעיירה שבקצה אחד של האגם ליעד בקצה השני, תצטרכו לעשות זאת בכביש הנוסע דרך ההרים- ובמקרים מסוימים, זו לא הדרך המהירה ביותר ועלות הדלק עלולה לעתים לעלות אף יותר ממעבורת. יש לשקול כל מקרה לגופו.




אפשרות נוחה נוספת היא השימוש במעבורת. ישנן מעבורות המקשרות בין עיירות רבות באגם, והיתרון שלהן הוא מהירות ההגעה מנקודה לנקודה, כאשר לא צריך לעלות דרך ההרים כדי לנסוע מעיירה אחת לאחרת. המעבורות חוצות ישירות את האגם ומאפשרות להגיע בקלות ובמהירות ביניהן. התשלום למעבורות הוא בתלות למרחק שאתם נוסעים בו, לכן אם אתם נוסעים מרחק קצר בין עיירות, זו יכולה אפילו להיות אופציה זולה למדי.

האופציה האחרונה להתניידות בין עיירות האגם היא גם הזולה ביותר- אוטובוסים. בכללי ניתן להגיד שבאוטובוסים אין בכלל מה להתקרב אפילו לעיירות הצפוניות של האגם- הן לא נגישות בקלות ולעתים דורשות החלפה מסורבלות של 3 קווים (שהתדירות שלהם די מזעזעת) וזמן נסיעה רב. לכן אם אתם מטיילים עם רכב תוכלו ליהנות מצפון האגם, ואם לא- עדיף לכם ללון בחלקו הדרומי ולעשות גיחות לעיירות נבחרות בצפון האגם (כמו ריבה דל גארדה ולימונה סול גארדה) בעזרת המעבורת. ישנן חמש עיירות בלבד (בחלק הדרומי של האגם) שנוחות להתנייד עם אוטובוסים והן (בסדר מצפון לדרום וממזרח למערב): גארדהבארדולינופסקיירה דל גארדהסירמיונה ודסנזאנו דל גארדה. כאשר מתוכן- בפסקיירה דל גארדה ודסנזאנו דל גארדה יש גם תחנות רכבת המחברות אותן לערים הגדולות של איטליה (ונציהמילאנורומא ועוד).

מפה