מזג אוויר באגם גארדה

מידע על מזג אוויר באגם גארדה סביב עונות השנה והשפעתו על התיירות

מידע כללי

מזג האוויר באגם גארדה דומה סך הכל, בגסות, לישראל- בזמן הקיץ. בקיץ חם ולח מאוד, מזג אוויר שמזכיר את טבריה. בחורף די קר, אך לא בצורה קיצונית כמו בחלקים צפוניים יותר של אירופה, והאגם אינו קופא. האגם למעשה משמש כמאסת מים המסייעת לאיזון הטמפרטורה, ובמהלך ההיסטוריה המתועדת הוא קפא רק פעם אחת בקרה האדירה של חורף 1709 (למידע נוסף על- ההיסטוריה של אגם גארדה).




חלקו הדרומי של האגם הינו מישורי יותר, מה שמאפשר לרוחות חמות שמגיעות מדרום איטליה להגיע אליו, וזה בתורו גורם לחלק זה להיות חמים יותר. לעומת זאת החלק הצפוני של האגם, קר יותר. חלק זה של האגם, שכזכור נוצר על ידי נסיגת קרחון ענק שחרץ גומה צרה בחלקו העליון של הקרקע (למידע מפורט תחת- גאוגרפיה של אגם גארדה), מוקף בהרי הדולומיטים- מהן מגיעות רוחות קרות במהלך הערב.

תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב בדרום אגם גארדה

סירמיונה תחזית מזג האוויר

תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב בצפון אגם גארדה

ריבה דל גארדה תחזית מזג האוויר

מזג אוויר לפי חודשים

חודש ינואר– זהו החודש הקר והחשוך ביותר באגם גארדה, עם טמפרטורה מינימלית שגובלת ב-0, והמקסימלית מגיעה עד מספר מעלות בודד מעל האפס. במהלך חודש זה יש רק שבע שעות אור ביממה. בזמן זה טמפרטורת המים הממוצעת היא 9 מעלות – לא נעים בכלל לרחצה.

בחורף רוב העסקים מסביב לאגם נסגרים, התיירות מנומנמת ביותר על סף הלא קיימת, ומזג האוויר לא ממש מתאים לחופשה. אם משום מה החלטתם להגיע לאגם בתקופה זו, כדאי לשקול לינה בחלק הדרומי יותר של האגם, שהוא חמים יותר.

מאי– אחרי החורף אך לפני עונת התיירות של הקיץ, אם אתם לא אוהבים המולה זה יכול להיות זמן מתאים כי כבר לא קר, עוד לא חם מדי, והכבישים לא עמוסים מדי- יש תנועה ערה אך לא פקקים כמו של עונת הקיץ.

יולי– הוא החודש החם ביותר באגם, בו הטמפרטורה המקסימלית הממוצעת יכולה להגיע עד ל-29 מעלות. אור יום יהיה בשמים במשך 15 שעות ביממה! (זריחה ב-5:30 בבוקר ושקיעה ב-21:00 בערב).

נמל שמשי ומלא אור בקיץ של אגם גארדה (צילום: Didiwo, ברישיון CC0)

בקיץ גוף המים הרציני של האגם יחד עם החום הרב, גורמים ללחות רבה באזור- שיכולה להגיע מעל 66%. רוחות חמות המגיעות מהדרום המישורי נפגשות עם האוויר הקר שיורד מהרי הדולומיטים בחלק הצפוני ויוצרות סופות רעמים באופן די תדיר. בהתחשב בחום הרב בעונה זו באגם, כדאי לשקול לינה בחלקו הצפוני של האגם שהוא נעים יותר (למידע מורחב והמלצות על מלונות באגם גארדה).

אוגוסט– הטמפרטורה הממוצעת של המים היא כ-22 מעלות צלזיוס- נעים ביותר לרחצה. השבועיים האחרונים של חודש אוגוסט הם שיא עונת התיירות האיטלקית. הכבישים עמוסים ביותר, ונסיעה רגילה של חצי שעה באיזור יכולה להימשך עד שעתיים ויותר!

באירופה כמו באירופה – אפילו בזמן זה שהוא חם מאוד, יכולים להיות מספר ימים גשומים ולכן יש להיערך בהתאם.

אדוה ואוהד מצוות האתר מתמודדים עם הגשם בגארדלנד בקיץ של גארדה – זה קורה וכדאי לבוא מוכנים מבחינת ציוד (צילום מקורי)

ספטמבר– עלול לרדת גשם לכן כדאי להביא מעילי גשם ומטריות כמו גם שכמיות לגשם.

אוקטובר– אחרי העונה, לא עמוס, ומזג האוויר כבר לא חם מדי, אבל כבר קצת קר מדי בשביל לרחוץ באגם. חלק מפארקי המים סגורים וחלק עובדים רק בסופ״ש (שבת וראשון).

סירת מפרש באגם גארדה (צילום: Mariamichelle, ברישיון CC0)

רוחות וספורט– בהקשר מזג האוויר באגם יש לציין את משטר הרוחות שבאגם, המציע אפשרויות נהדרות ליהנות מספורט הקשור ברוח, עם מגוון אפשרויות לכל טווחי הרמות, החל ממתחילים שרק לומדים עכשיו ועד למקצוענים. אזורים שונים באגם מציעים אפשרויות שונות, וכמו כן בזמנים שונים ביום נושבות רוחות מכיוונים ואל כיוונים שונים. רוח הפלר (Peler) נושבת מצפון לדרום בזריחה ובבוקר ואילו רוח האורה (Ora) נושבת מדרום לצפון אחר הצהריים. למידע מורחב תוכלו לקרוא בנושא ספורט באגם גארדה.




המלצות הכל על

  • אם אתם מטיילים עם רכב פרטי, בקיץ אנו ממליצים להתמקד יותר בחלק הצפוני יותר של האגם, שם פחות חם. לעומת זאת אם הגעתם לאגם בחורף, כדאי ללון בחלק הדרומי בו יותר חמים. בנושא הלינה תוכלו לקרוא באופן מפורט כולל המלצות תחת מלונות באגם גארדה.
  • מזג האוויר גם בקיץ יכול להיות הפכפך מאוד. למרות שחם מאוד, עלולים לרדת גשמים באגם. החודשים מאי-יוני-אוגוסט הם בעלי סיכויים מרובים יותר לגשם מאשר דצמבר-ינואר-פברואר, תופעה מוכרת באירופה ולכן יש להיערך בהתאם ולארוז מעילי גשם ליתר בטחון. בנוסף כאשר מטפסים אל ההרים הסמוכים לאגם או שמגיעים לשעות הערב בצפון האגם, חלק מהמוקדים הם קרים ולא נעימים אם אתם לא מכוסים היטב. עם זאת, לרוב, בקיץ מזג האוויר ממש דורש כובעים לשמש וקרם הגנה. לכן יש לבוא מוכנים למגוון זה (של חום וגם קור וגשם באותה עונה).
  • למי שמגיע לפה במהלך החורף – פופלארי מאוד כתחנה או נקודת מעבר לחופשת סקי בהרים הסמוכים – יש לקחת בחשבון שישנה סכנה להצפות, או סופות שלגים שמכסות את הכבישים וסוגרות אותם לתנועה. חובה לבדוק שהרכב שלכם מצוייד (שרשראות שלג לגלגלים, ציוד חימום לחורף וכדומה – ראו גם השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה). ככל שהכבישים גבוהים יותר, צפוניים יותר ופחות ראשיים כך הסיכוי לסגירתם גובר, לכן רצוי לבדוק היטב בחדשות או עם המלון שלכם לגבי חדשת ותחזית מז”א לפני שאתם יוצאים לדרך.
  • אחת הבעיות של אזור האגם היא שאין כאן הרבה אופציות לבילוי ותייריות בימים גשומים. רוב הפעילויות פה הם פעילויות קיץ. אומנם גשם קטן לא מפריע לבילוי בגארדה לנד (ותמיד אפשר לשכור שכמיה), אבל בימים קשים אפשר ממש לבזבז יום טיול אם נמצאים באזור ביום חורפי באמצע מאי או ספטמבר. אנו ממליצים לבוא מוכנים עם תוכנית חלופית לימים אלו אם אתם מבקרים באזור.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מפה