נוטינג היל, לונדון – השכונה התוססת של לונדון | Notting Hill

המדריך המקוצר לנוטינג היל

שכונת נוטינג היל (Notting Hill) הינה אחת השכונות המרכזיות של העיר לונדון. מעבר לכך שהיא משמשת כשכונת מגורים, היא אייקון תרבותי (ואף מילה על הסרט שנושא את שמה). השכונה אמנם גדולה יחסית, אבל מרבית התיירים מסתובבים באזורי ההתרחשות המרכזיים שליד רחוב ושוק פורטובלו, החוצה אותה לשניים. ונהנים מהחניות המעוצבות, בתי הקפה והאקטיביות המיוחדת של השכונה. אילו המגיעים בסופש לשוק או בתקופת הקרנבל כמובן יהנו מהפעילויות היחודיות הללו שכל כך מזוהות עם נוטינג היל.

שוק פורטובלו בנוטינג היל – בסופי השבוע זהו אחד מהשווקים החשובים של העיר.

מרבית התיירים הישראלים שמגיעים לנוטינג היל יבואו לפה לכמה שעות של שיטוט בשוק ובשכונה, (בעיקר בסופי שבוע בזמן הפעילות של השוק) חלק יבחרו גם להצטרף לאחד מהסיורים המודרכים המיוחדים שעוברים בשכונה (מומלץ להזמין מראש – הביקוש גבוהה במיוחד בקיץ, אפשר למצוא פה הרבה מאוד חלופות עם אפשרות לביטול  במקרה הצורך). ישנם גם לא מעטים שיבקשו ללון בשכונה ובאזור באפשרויות לינה מומלצות כמו The Portobello Hotel, The Laslett או Dawson Place, Juliette’s Bed and Breakfast .האזור מבוקש ללינה בעיקר על ידי התיירים הצעירים והצעירים ברוחם המבקרים בעיר, שימו לב שההיצע נמוך והביקוש גבוהה במיוחד בקיץ (אפשר להזמין פה ממגוון אופציות עם אפשרות ביטול במקרה הצורך) מומלץ להסתכל על העמוד שלנו: מלונות מומלצים בנוטינג היל.




השכונה מתאפיינת ברב תרבותיות ונחשבת לשכונה הצעירה והתוססת של לונדון. הדיירים בשכונה מגוונים – משפחות של צעירים, מהגרים והיפסטרים מחד, יחד עם בורגנים בני מעמד הביניים מאידך.
רבים הם התיירים המגיעים לשכונה על מנת להסתובב בחנויות האופנה היוקרתיות (והלא זולות), הדוכנים והאווירה הכללית שלרוב, כשלא יורד גשם, צוהלת במיוחד. לנוטינג היל אין גבולות רשמיים, היא משתרעת בחלקה המערבי של מרכז לונדון בצפון קנסינגטון, כך שהשם נוטינג היל הוא שם חלופי או שם פופולארי בלבד (אינו שם רשמי של אזור כל שהוא).

רחוב בשכונת נוטינג היל בגשם, בכל זאת יפה (צילום מקורי)

היסטוריה וחשיבות תרבותית

שכונת נוטינג היל היא אחת השכונות הותיקות של לונדון, היא עמדה על תילה כבר מראשיתה של העיר. במאה ה-14 עוד נקראה “נוטיגהול” ובמהלך השנים זכתה לקבל את שמה הנוכחי. הסברה המרכזית היא שפירוש השם הוא התיישבות פרטית באנגלית עתיקה (נוט – התיישבות, איג – פרטית). המילה “היל” מציינת את הגבעה, אותה עדיין ניתן לראות בבירור (פסגתה במרכז רחוב לדברוק גרוב בצומת גני פארק קנסינגטון).

לא תמיד הייתה השכונה אזור צעיר ותוסס כמו היום. בראשיתה היא הייתה אזור כפרי, וקיבלה את הצביון העירוני שלה רק באזור המאה ה-19 עם פיתוחה של העיר לונדון. לאחר מלחמת העולם השנייה, עוד נחשבה השכונה לאזור מפוקפק למגורים בגלל הנזק הרב שלא שוקם.
השכונה, שהיום מאופיינת ברב תרבותיות, חתומה על אחת מהתקופות הגזעניות ביותר של לונדון. המהומות של 1958 שכללו פעילות אלימה של המוני לבנים נגד זרים, בעיקר ממוצא הודי, ונגד לבנים שחיו במשפחות “מעורבות”. סדרת ההתפרעויות הללו החלה כנראה כאשר כנופיה של צעירים לבנים תקפו אישה שבדית בשם מייבריט מוריסון, אשר הייתה נשואה להודי. לאחר אירוע זה קבוצות של צעירים לבנים התפרעו במשך כמעט חודש. רק לקראת סוף שנות ה-60 של המאה העשרים חלה תנופה בשכונה, כאשר הגיעו למקום תושבים חדשים ממוצא ספרדי והודי.

בין תושבי השכונה המפורסמים (שהתגוררו בה בעבר) אפשר למנות בין השאר את הסופר ג’ורג’ אורוול והזמר רובי ויליאמס.

מה רואים בשכונה ואתרים מרכזיים

  • דרך פמברידג’ | Pembridge Road

כפי שכתבנו קודם, לנוטינג היל אין גבולות ברורים, אך דרך פמברידג’ נתפסת כמקום בו מתחילה השכונה. דרך זו מאופיינת בבתים הבנויים בסגנון ויקטוריאני, הרבה פינות ירוקות וגני שעשועים, והיא דוגמה לחיי מעמד הביניים של העיר לונדון. השקט של השכונה והבתים הצבועים בצבעי פסטל לא מסגירים את הבלגן שחל כל שבת בסמוך לכאן.

  • שוק פורטובלו | Portobello Road

שוק או דרך פורטובלו הם הרבה יותר משוק, הם הפכו להיות סמל תרבותי. השוק, החוצה את נוטינג היל מצפון לדרום, הוא האייקון המרכזי של השכונה כאשר הפעילות המלאה שלו היא בסופי שבוע (בשבת). בעבר מכרו בו פירות וירקות בלבד, אז הגיעו אליו סוחרי העתיקות והיום תמצאו בו כל מה שאפשר למצוא בשוק פשפשים מאורגן: דוכני מתנות, תיקים ובגדים, חנויות יד שנייה ווינטג’, עתיקות, מזכרות, כלי כסף, תכשיטים, תקליטים, מעילי עור וכדומה. אם זה ממש מעניין אתכם, אולי תרצו לדעת שהשוק היה פעם מחולק לשלושה שווקים שונים (יש הטוענים חמישה), אך היום הם התחברו והתערבבו ולא ממש ניתן להבחין ביניהם. כמובן שההגעה מומלצת ביום שבת שהפעילות מלאה, אבל אם לא מסתדר שווה לעבור פה גם באמצע השבוע

דרך פורטבלו היא אתר ששווה ביקור גם למי שלא מסתדר לו לבוא בסופש (צילום: Papertree)

שוק פורטבלו (צילום: יונתן תלם)

דרך פורטובלו עוברת במקביל ללדברוק גרוב (Ladbroke Grove) ומסתיימת בדרך גולבורן (Golborne Road), שם מתחילים להיעלם הדוכנים והחנויות. בהמשך מתחלפות החנויות הקטנות לדוכנים של ממש ומתחום ההלבשה וכלי הבית הופך השוק לשוק של מזון. את שוק פורטובלו חוצה רחוב ווסטבורן גרוב, שגם הוא רחוב מסחרי מוכר באזור.

שוק פורטבולו בסופשי שבוע יכול להיות מלא וגדוש

שוק פורטבלו (צילום מקורי)

  • קרנבל נוטינג היל:

זהו קרנבל אשר היה בבסיסו חגיגה של הקהילה הקאריבית החיה בלונדון. בפועל, הקרנבל הפך להיות סיבה למסיבה עבור שני מיליון בריטים. הוא כולל תחפושות, אלכוהול, אוכל, והרבה, הרבה צבע. הקרנבל מתקיים בכל שנה בחודש אוגוסט. למידע נוסף על קרנבל נוטינג היל.

קרנבל נוטינג היל – חגיגה קאריבית-היפסטרית בלב לונדון

לינה בנוטינג היל

הלינה באזור נוטינג היל מאוד מומלצת למי שרוצה להיות קרוב למרכז ונגיש לאתרים המרכזיים אך ללון באזור פחות יקר מהמלונות בווסטמינסטר או מאילו שליד אוקספורד סטריטהמלונות באזור מאוד מתאימים בעיננו למשפחות או למי שמחפש לינה זולה בלונדון. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור The Laslett תהיה בחירה מומלצת. או את מלון Ravna Gora הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על 202 Apartments. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בלונדון להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה בנוטינג היל כדאי להיכנס לעמוד מלונות מלונות באזור נוטינג היל . (למידע נוסף מלונות בלונדון).

 




המלצות "הכל על" למבקר בנוטינג היל

  • השוק והרחוב הראשי צפופים. מומלץ להיכנס לרחובות השכונה, לחפש בתי קפה קטנים, לעקוף את ההמולה ולהתחבר לחלקים הפחות עמוסים (הכל יחסי, בשבתות הכל עמוס) של שוק פורטובלו.
  • שוק פורטבלו בסופש הוא אחד האתרים היותר מומלצים לקניות של מזכרות בלונדון זה אחד האזורים היותר זולים שיש בעיר (ראה עוד בנושא תחת קניות בלונדון). קחו בחשבון שהשוק עצמו פעיל בצורה מלאה ביום שבת.
  • אנו לא יודעים אם להגדיר זאת כאתר, או המלצה. אך רבים המתעניינים בבית ובחנות בהם צולם הסרט המפורסם על השכונה. במרכז הבית ננמצא ברחוב פורטובלו הרחוב הראשי של הרובע. הדלת הכחולה המפורסמת מהסרט נמצאת בקצה הצפוני של רחוב פורטובלו (בנקודת המפגש שלו עם רחוב Westbourne). תודה לShimon Cohen על ההערה והתוספת המעניינת).
  • שימו לב – ביום הקרנבל משתנים סדרי התחבורה הציבורית באזור ותחנות הרכבת התחתית נסגרות.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת נוטינג היל גייט (Notting Hill Gate) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • את הביקור באזור מומלץ לחבר עם הפארקים הסמוכים כמו הייד פארק, גני קזינגסטון והולנד פארק . אפשר לחבר זאת גם אם רחוב אוקספורד ו/או אתרי אזור קניגסטון (למשל המוזיאון להיסטוריה של הטבע).
  • ילדים: מומלץ לילדים! (ראה עוד בנושא תחת ילדים בלונדון).

המלצות גולשים על נוטינג היל בלונדון:

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • קבוצה יקרה… האם יש הבדל בשוק פורטובלו בין שבת לראשון?
    • שמעון כהן: בשבת השוק פעיל ובראשון רק החנויות
    • סמדר דרור: השוק בתפארתו,ביום שבת,ביום ראשון,קמדן
  • יש מה לעשות בנוטינג היל שעות הערב?
    • סמדר דרור: לונדון זה לא עיר של מועדונים ובלוי לילי, ברור שזה קיים!!! בלונדון יושבים בערב בפאב מקומי, או מסעדה טובה, או מטיילים , כי השמש בקיץ שוקעת רק בין 8וחצי ל9 בערב.
    • אילנה: ביום מתקיים שוק פורטובלו.
    • אור: שכונה סטנדרטית בלונדון סך הכל, מסעדות פאבים וכו’.
  • מה קרוב לשוק פורטבלו וכדאי לשלב היום?
    • סמדר דרור: עם הגב לשוק לכו ימינה להולנד פארק ולגן היפני רחוב מקסים תחזרו לתחנת הולנד פארק ותסעו בקו האדום לתחנת שפרבוש לקניון ווסטפילד מקום מהמם.
      • סיגל:  זה מרחק הליכה מהשוק לגן הולנד?
      • סמדר דרור: כן.
    • שמעון כהן: הולנד פארק עם הגן היפני, פאב צ’רצ’יל, סיור בשכונת נוטינג היל.
    • רותם: באיזה יום פתוח שוק פורטובלו? ושוק קמאדן?
      • יניב: פורטובלו ביום שבת. קמדאן מומלץ ביום ראשון.
      • רותם: פורטובלו רק בשבת?
      • יניב: שווה לעשות בדיקה נוספת, בכל מקרה המקום פעיל מאוד בשבת.
    • יניב: להסתובב בשכונת נוטינג היל ולטייל בהייד פארק
  • בוקר אחרון בלונדון האהובה . מתכננים להגיע ל נוטינג היל מאזור ראסל סקוור ,אוקספורד
    איפה נאכל ארוחת בוקר טובה אשמח להמלצות כמו בנדיקט/גרג?

    • דקלה: יש בפורטובלו את מאפיית fabrique שיש שם לחמניות שמרים עם הל, קינמון, שקדים או זעפרן. מיוחד וטעים ביותר. כמו כן יש להם סנדוויצ’ים מפונפנים עם לחם שאור. למרות שת יד הייתי בוחרת בלחמנייה. ובכלל לא כדאי להתמלא באוכל לפני פורטבלו כי יש שם מלא מלא אפשרויות של אוכל ממש טעים במתחם דוכני האוכל שם.
    • חוה: לחפש המלצות בגוגל מפות
    • סמדר דרור: ברחוב neol בסוהו מסעדה אוסטרלית עם ארוחות בוקר מעולות!!!!
  • שכונה עם אופי מיוחד, צבעונית, יש לאורכה בסטות וחנויות שוות וגם בתי קפה- ממליצה לשמור מקום בבטן לשוק הפורטובלו שנמצא בהמשך הרחוב והאוכל שם מטורף- ממליצה להגיע בערך שעה- שעה וחצי לקראת ארוחת צהריים, לטייל באיזור ולעצור בסוף לאכול בפורטובלו מרקט (אוסיף עליו המלצה בנפרד באטרקציות אל תפספסו).
  • פורטובלו מרקט – נמצא בשכונת Notting Hill, מקום עם אוכל מטורף, אישית אני ממליצה על הדוכנים האסייתים שלהם, טעם גן עדן, אל תפספסו ואל תגיעו מלאים (חלילה!!)

טיפים והמלצות שעלו על  בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים-London for travelers

  • שלום חברים, אני מתכנן מחר להסתובב בשכונת נוטינג היל ושוק פורטובלו, מומלץ והייכן להסתובב ?
    • מומלץ.תגיע לנוטינג היל ומשם לשוק פורטובלו. לא רחוק יש הייד פארק .אזור יפה ושווה סתם לעבור ברחובות
  • שוק פורטובלו בנוטינג היל ממש כיף. רק בשבת.
  • רוצה להמליץ על צ’רצ’יל ארמס The Churchill Arms, פאב בריטי חמוד בנוטינג היל, שמושך את המבקרים פנימה בעזרת העיצוב בירוק שסביב המבנה היפה. הפאב כולו מקושט מבפנים ומבחוץ ונראה מעט כמו גן בוטני; גם העיצוב הפנימי שלו מקסים, ומשרה אוירה שמחה ונינוחה. ניתן לשבת בפאב וליהנות ממשקה טוב, או לשבת בחוץ במעין מסעדה תאילנדית פנימית של המקום. 119 Kensington Church Street, W8 7LN
  • שכונת נוטינג היל המקסימה שווה ביקור. שוק פורטבלו נחמד למי שמתחבר יותר לעתיקות, וינטאג’ וכל מיני פיצ’פקעס שלא ממש צריך, אבל יש לו את הקסם שלו וסביר שהמיקום בתוך שכונה כה עדינה וציורית תורם לו חלק מן הקסם שלו.
  • שוק פורטבלו- שוק ענקי, נראה שהוא פשוט לא נגמר… מכיל בעיקר הרבה דוכנים שמוכרים כלי כסף, עתיקות, וינטג’, תכשיטים, בהמשך מתווספים דוכני אוכל ונגני רחוב, האווירה הייתה ממש כיפית ובתור חובבי מציאות ממש נהננו. הפעילות המרכזית של השוק היא בשבת, אז רוב החנויות והדוכנים פעילים, אבל אז גם יש את רוב הצפיפות, לשיקולכם. חשוב לציין שחלק מהשוק מקורה, ככה שאם תופס אתכם גשם אפשר להיכנס למתחם המקורה ולהמשיך להסתובב שם.

שאלות ותשובות על נוטינג היל

שכונת נוטניג היל נחשבת כאחת השכונות המרכזיות בלונדון. זוהי שכונת מגורים בעיקר ומומלצת לאנשים שהיו רוצים לחוות שכונה רב תרבותית ותוססת , מהגרים, היספטרים ובורגנים ממעמד הביניים. לחובבי הקניות, מומלץ לבקר בחנויות האופנה היוקרתיות שיש בשכונה ולנסות לכוון בסופי שבוע לזמן הפעילות של השוק המפורסם

ניתן לבקר בשכונה בכל זמן, אך חשוב לדעת שבסופש פועל שוק פורטובלו (Portobello Road) המפורסם והשופע בצורתו המלאה ושנחשב גם כשוק הזול ביותר בעיר.

האתרים המרכזיים בשכונת נוטינג היל הם דרך פמברידג’ (Pembridge Road), שוק פורטובלו (Portobello Road) ובחודש אוגוסט ישנו גם את קרנבל נוטינג היל המפורסם.

אפשר להגיע לאזור נוטינג היל באמצעות:

  •  טיוב:
  • Notting Hill Gate, Westbourne Park, Holland Park
  • קווי אוטובוס:
  • 7, 70, 28, 31, 328, 52, 94, 390

לקריאה נוספת על תחבורה ודרכי התניידות בלונדון מומלץ להיכנס לקישור הזה

בהחלט ואף מומלץ להגיע לנוטינג היל עם ילדים. מלבד השוק שנמצא בשכונה, נוטינג היל גובלת עם פארקים שמושלמים למשפחות כמו הייד פארק, גני קזינגסטון והולנד פארק. בנוסף, היא גובלת גם עם רובע קנזינגטון שאפשר לבקר בו בחינם עם הילדים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע ומוזיאון המדע.

ישנן כמה אפשרויות לסיורים מודרכים בשכונת נוטינג היל העוברים דרך המקומות המרכזיים שלה כמו שוק פורטובלו לדוגמא, ובנוסף, בזכות היותה גם שכונה מפורסמת בזכות הסרט "נוטינג היל", עוברים גם דרך לוקיישנים מפורסמים מהסרט. דוגמא לסיור כזה תוכלו למצוא בקישור הזה.

אם אתם חובבי סרטים ומעניין אתכם לעשות סיור מקיף בלונדון הכולל עוד מספר לוקיישנים מפורסמים בנוסף ללוקיישנים בנוטינג היל תוכלו לקחת סיור כמו הסיור המוצע בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור נוטינג היל ניתן למנות את מלון הדירות The Notting Hill Apartments ואת מלון Hilton London Kensington Hotel. לקריאה נוספת על מלונות באזור נוטינג היל מומלץ להיכנס לקישור הזה.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור נוטינג היל, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת נוטינג היל גייט (Notting Hill Gate) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן באתר luggage hero.

החנויות בנוטינג היל פתוחות ביום ראשון, אך מומלץ לבקר ביום שבת, שגם השוק פעיל.

בין המסעדות המומלצות בנוטינג היל, ניתן למצוא את Aroma Spice המציעה אוכל רחוב, את The Hayden‬ מסעדת בר ואת מסעדת המישלן Core by Clare Smyth‬

מידע שימושי על נוטינג היל

זמני הפעילות העיקריים:

  • הפעילות המרכזית של השוק היא בשבת. אז יש הכי הרבה פעילות וחנויות, אך אז יש גם הכי הרבה צפיפות.
  • הקרנבל מתקיים כל שנה באוגוסט (במהלך סופי השבוע משישי ועד שני בבוקר).

איך מגיעים?

  •  טיוב: Notting Hill Gate, Westbourne Park, Holland Park
  • קווי אוטובוס: 7, 70, 28, 31, 328, 52, 94, 390

[wpgmza id="5" cat="5" marker="618" zoom="14"]