אזור טבעת התעלות, אמסטרדם

אזור טבעת התעלות – החלק המקשר בין אזורי העיר

מידע כללי

אזור טבעת התעלות (Grachtengordel) הוכרז ב2010 כאתר מורשת עולמי ע”י ארגון אונסק”ו. אבל למעשה האזור כבר מוגן במשך שנים רבות ע”י תושבי העיר ומוערך ע”י תיירים מכל רחבי העולם. התעלות נבנו בשנות הזהב של אמסטרדם, מדובר על שלוש תעלות מקבילות המחוברות בניהן ברחובות עמוסים במסעדות, בתי קפה וחנויות.

התעלות הרנחראכט (Herengracht), קייזרחראכט (Keizersgracht) ופרינסחראכט (Prinsengracht), יוצרות מעין צורה של פרסת סוס סביב מרכז העיר העתיקה, כאשר מכיוון צפון כולן מתחברות אל תעלת בראוארחראכט (Brouwersgracht), מכיוון דרום הן מתחברות אל נהר האמסטל (River Amstel), מכיוון מערב נמצאת תעלת פרינסחראכט (Prinsengracht) ומכיוון מזרח תעלת סינגל (Singel). ניתן לומר כי אזור התעלות משמש כמעבר מהמרכז הסואן אל שכונות חיצוניות רגועות ושקטות יותר כמו יורדאן ורובע המוזיאונים.

אזור טבעת התעלות – אתר מורשת עולמי (צילום מקורי)




משמעות המילה Gracht בהולנדית הינה “תעלה”, לכן רוב שמות התעלות הן בעלות הסיומת חראכט. כך למשל פרינסחראכט (Prinsengracht) קרויה על שם הנסיך (Prince) וויליאם של מחוז אורנג’, אשר עזר להקים את הרפובליקה ההולנדית.

האזור נחשב לאחד הנחשקים באמסטרדם, זאת מכיוון ומדובר באזור שקרוב להכל – רובע המוזיאונים (Museumkwartier)הרובע החדש (Nieuwezijds)רובע יורדאן (Jordaan) – הכל ממש מעבר לפינה. בחלק הזה של העיר נמצא ביתה של אנה פרנק (Anne Frank House), וארכיון העיר (Amsterdam City Archives). כמו גם כיכר רמברנדט (Rembradtplein)מוזיאון התנ”ך (Bijbels Museum)מוזיאון בית הסירה (Houseboat Museum) ואנדרטת ההומואים (Homomonument).

האזור ידוע גם בחיי הלילה התוססים שלו, מעבר לשפע של ברים ופאבים ברחובות שבין התעלות תמצאו פה את כיכר ליידספליין (Leidseplein) בה יש מגוון רחב של אופציות לבילוי – מסעדות אותנטיות (יווניות, איטלקיות, מקסיקניות ועוד), ברים לפי סגנון (רגאי, רוק, פופ), מועדונים (כמו המועדון המפורסם פרדיסו Paradiso) וכו’.

לינה באזור טבעת התעלות

באזור טבעת התעלות ישנם מלונות רבים, בכל דרגות הכוכבים. באזור הזה יש מגוון מקומות אירוח – מאכסניות ועד בתי מלון מפוארים, וגם בתי סירות שניתנות להשכרה, ללא ספק חוויה אחרת ושונה. אנו ממליצים על Pulitzer Amsterdam למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. או את מלון Hotel Clemens הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Prinsenhuis. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים באזור טבעת התעלות להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה באזור טבעת התעלות כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור טבעת התעלות. (למידע נוסף על מלונות באמסטרדם).

 

גשרים ותעלות – מראה נפוץ ברחובות העיר (צילום מקורי)

אופציות שונות לכרטיסים לשייט באמסטרדם

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • בין אם אתם מגיעים לאמסטרדם ל-3 ימים או לשבוע, אם אתם מגיעים לנופש או רק למשחק כדורגל – אל תרשו לעצמכם לפספס סיור ברובע הזה. פה חבוי הקסם של אמסטרדם וכנראה אחת הסיבות שגורמות לתיירים לשוב ולחזור אל העיר עוד פעמים רבות.
  • אם אתם מגיעים אל העיר בקיץ או באביב – כדאי מאוד לנסות את שייט התעלות, זוהי אופציה נהדרת להתניידות בעיר כמו גם ליהנות מקצת שמש. הסיור אינו מומלץ בחודשי החורף, יכול להילקח בחשבון בסתיו במידה ויש יום שמש יפה בחוץ (ראה מידע נוסף בעמוד שייט תעלות).
  • איזור זה מעט יותר נגיש לחניה מאשר מרכז אמסטרדם, אך עדיין אין סיבה ממשית להגיע לכאן עם הרכב מכיוון והתחבורה הציבורית נגישה מאוד באיזור (למידע נוסף על תחבורה ציבורית באמסטרדם).
  • למגיעים ברכב, תוכלו לחנות את הרכב באחד מהחניונים הבאים: Parkeergarage The Bank (כיכר רמברנדט), APCOA PARKING Prins & Keizer (כיכר ליידספליין), Parking Geelvinck (כיכר מונטפלייןשוק הפרחים). (למידע נוסף על השכרת רכב באמסטרדם).

מידע שימושי

איך מגיעים?

[wpgmza id="11" cat="5" marker="1335" zoom="15"]